Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Suzuki Swift 1.3 GTi
»
Test - czy warto kupować żarówki typu premium - zdjęcie porównawcze :)
Wpis w blogu auta
Suzuki Swift
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1746 razy
Data wydarzenia: 18.11.2012
Test - czy warto kupować żarówki typu premium - zdjęcie porównawcze :)
Kategoria: obserwacja
No cóż, może nie o 80% ale stanowczo znacznie lepsza ze znacznie lepszym rozkładem światła (oświetla więcej drogi)
Na zdjęciu porównanie zwykłej żarówki Tungsram czy Osram (nie pamiętam niestety jakie były ale zwykłe) oraz Philipsa Xtreme +80% - sami zgadnijcie która jest która
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
13
komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Tak do Auto Świata bo tam między innymi publikują wyniki z instytutów badawczych które mają odpowiedni sprzęt i wiedzę jak to testować.
Co do wysokości świateł i symetryczności i asymetryczności nie wiem czy w amerykańskich lampach jest to jakby zagięcie w górę z prawej strony snopu światła tak jak w europejskich wersjach.
nie. asymetria swiatel jest uzyskiwana poprzez odpowiednia konstrukcje soczewki i odblysnika. z tego samego powodu nie da sie lamp aut przeznaczonych na rynki o ruchu lewostronnym przystosowac latwo do ruchu prawostronnego i odwrotnie. Latwo, tzn. bez ingerencji w optyke (poza niektorymi wyjatkami). Dlatego tez zwykle wymienia sie cale lampy.
widzisz, ja mam amerykanski samochod z symetrycznymi swiatlami a i tak jedno swieci wyzej od drugiego.
ps. po specjalistyczne wyniki do Auto-Swiata?! to tak jakby wiedze o zyciu czerpac z Faktu...
ja u siebie wrzuciłem za to soczewki i ksenon, i jest o niebo lepiej niż w ori, preludka jest niższa niż większość aut, więc prawa może świecić prawie poziomo, a i tak nikogo nie oślepi, a lewa właśnie świecąca szerzej, ładnie dopełnia całości
Asymetryczne znaczy ze jeden reflektor swieci nizej a drugi wyzej. W USA sa symetryczne i swieca rowno.
Testy przeprowadzone przez Auto Swiat identycznie pisaly o snopie swiatla i tam radze Ci zajzec po specjalistyczne wyniki.
geometria snopu swiatla i swiatlocien zalezy od odblysnika (reflektora) a nie od zarowki. by moc cokolwiek porownywac, zrob zdjecie najpierw ze starymi zarowkami a pozniej z nowymi, uzywajac aparatu na stojaku, z ta sama przyslona i czasem naswietlania.
inna sprawa, ze jasnosc swiatla z czasem maleje. zauwazylbys roznice nawet gdybys zamontowal nowa zarowke tego samego typu.
Symetrycznie t o sa ustawione w USA - tutaj są ustawione prawidłowo tylko z tak małej odległości to ciężko zauważyć - 1cm różnicy w wysokości świecenia na drzwiach garażowych i na drodze kilka metrów bliżej-dalej świecą
Poza tym Philipsy Xtreme jak widac mają duże lepiej rozłożoną granice światło/cień przez co nie oślepiają jadących z naprzeciwka