Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Suzuki Swift 1.3 GTi
»
Test - czy warto kupować żarówki typu premium - zdjęcie porównawcze :)
Wpis w blogu auta
Suzuki Swift
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1897 razy
Data wydarzenia: 18.11.2012
Test - czy warto kupować żarówki typu premium - zdjęcie porównawcze :)
Kategoria: obserwacja
No cóż, może nie o 80% ale stanowczo znacznie lepsza ze znacznie lepszym rozkładem światła (oświetla więcej drogi)
Na zdjęciu porównanie zwykłej żarówki Tungsram czy Osram (nie pamiętam niestety jakie były ale zwykłe) oraz Philipsa Xtreme +80% - sami zgadnijcie która jest która
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Tak do Auto Świata bo tam między innymi publikują wyniki z instytutów badawczych które mają odpowiedni sprzęt i wiedzę jak to testować.
Co do wysokości świateł i symetryczności i asymetryczności nie wiem czy w amerykańskich lampach jest to jakby zagięcie w górę z prawej strony snopu światła tak jak w europejskich wersjach.
nie. asymetria swiatel jest uzyskiwana poprzez odpowiednia konstrukcje soczewki i odblysnika. z tego samego powodu nie da sie lamp aut przeznaczonych na rynki o ruchu lewostronnym przystosowac latwo do ruchu prawostronnego i odwrotnie. Latwo, tzn. bez ingerencji w optyke (poza niektorymi wyjatkami). Dlatego tez zwykle wymienia sie cale lampy.
widzisz, ja mam amerykanski samochod z symetrycznymi swiatlami a i tak jedno swieci wyzej od drugiego.
ps. po specjalistyczne wyniki do Auto-Swiata?! to tak jakby wiedze o zyciu czerpac z Faktu...
ja u siebie wrzuciłem za to soczewki i ksenon, i jest o niebo lepiej niż w ori, preludka jest niższa niż większość aut, więc prawa może świecić prawie poziomo, a i tak nikogo nie oślepi, a lewa właśnie świecąca szerzej, ładnie dopełnia całości
Asymetryczne znaczy ze jeden reflektor swieci nizej a drugi wyzej. W USA sa symetryczne i swieca rowno.
Testy przeprowadzone przez Auto Swiat identycznie pisaly o snopie swiatla i tam radze Ci zajzec po specjalistyczne wyniki.
geometria snopu swiatla i swiatlocien zalezy od odblysnika (reflektora) a nie od zarowki. by moc cokolwiek porownywac, zrob zdjecie najpierw ze starymi zarowkami a pozniej z nowymi, uzywajac aparatu na stojaku, z ta sama przyslona i czasem naswietlania.
inna sprawa, ze jasnosc swiatla z czasem maleje. zauwazylbys roznice nawet gdybys zamontowal nowa zarowke tego samego typu.
Symetrycznie t o sa ustawione w USA - tutaj są ustawione prawidłowo tylko z tak małej odległości to ciężko zauważyć - 1cm różnicy w wysokości świecenia na drzwiach garażowych i na drodze kilka metrów bliżej-dalej świecą
Poza tym Philipsy Xtreme jak widac mają duże lepiej rozłożoną granice światło/cień przez co nie oślepiają jadących z naprzeciwka