Wpis w blogu auta
Fiat Bravo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3080 razy
Data wydarzenia: 10.12.2012
TEST cz.2, jazda!
Kategoria: inne
Tak jak obiecałem, napiszę dziś o wrażeniach z jazdy. Zapewne dla posiadaczy Bravo to nie będzie miało wielkiej wartości, ale jeśli ktoś tak jak wcześniej ja zastanawia się nad kupnem tego auta, to może mu się przyda. Zatem do rzeczy.
Siedzimy sobie w środku, upaprawszy wcześniej przy wsiadaniu nogawkę spodni o próg
Ruszamy, sprzęgło twarde jak cholera, z początku noga drętwiała, ale po przyzwyczajeniu się do tego mam wrażenie, że w Renówce, jest jakieś wspomaganie sprzęgła
A zatem jeśli chodzi o silnik to jestem bardzo zadowolony.
Dwa drobne zastrzeżenia mam do skrzyni biegów:
Po pierwsze primo - komuś się przysnęło i zapomniał o VI biegu?! Piątka jest przeraźliwie krótka jak na taką moc.
Po drugie primo - trójka lubi przyhaczyć, ale chyba już mam na nią sposób.
Nie potrafię do tej pory wyczaić metody na w miarę płynne hamowanie biegami... Staram się, ale zawsze coś tam mi szarpnie. Ale niestety w dieslu najwidoczniej międzygaz nie wychodzi dobrze (znowu flegmatyzm).
Komfort jazdy? Dobry, choć zawias dość twardy, nie buja się, nie podpiera lusterkami, ale też wyraźnie nie lubi poprzecznych niespodzianek.
Natomiast całkowitą zagadką jest dla mnie układ kierowniczy. W ogóle nie wiadomo co się dzieje z kołami, nie czuć, że buksują, lub że coś znosi przy większym wietrze. A i precyzją no przyznajmy szczerze nie grzeszy. Wniosek - przewspomagane... A to CITY to ktoś w ogóle używa?!
Kwestia widoczności, w tym aucie jest dość kontrowersyjna. Do przodu i na boki widać - no może trzeba uważać na przednie słupki. Ale do tyłu, to porażka - tylko na lusterka, które na szczęście są duże, są panoramiczne i bardzo dbają, o to żeby się do czegoś zanadto nie zbliżyć
Za to bardzo jej odpowiada kręcenie gałką od radia... aż za bardzo
Pojeżdżone, opowiedziane, zaliczone
Pozdrawiam,
Medved
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Z lusterkami nie mam u siebie takiego efektu, ale do tyłu rzeczywiście widoczność jest, umówmy się
Jeździłem dłuższą chwilę testowym 120 MJ i nie odnotowałem tak ciężko pracującego sprzęgła - powiedziałbym, że we wszystkich Fiatach klasy C i swego czasu D, to urządzenie jest bardziej dostojne
Bravo fajne auto, a do diesla się z czasem przyzwyczaisz
W Doblo w ogóle tego nie czuć, a jak miałem okazje jechać Grande Punto 1.3 MJ to tam jak u Ciebie przy 2 tyś było czuć takiego specyficznego kopa.
Między-gaz jest niepotrzebny przy VTG
P.S. Twarde zawieszenie to ogromny atut auta.
Ale jeździ jakby miała 100 koni z odczuć.
Zalety:
- głowica nie 16 zaworowa, łatwiejsza w naprawie, cichsza praca
- brak filtra cząstek stałych DPF
Wady:
- niby 120 koni ale tylko 255 Niutonometrów przy 2000 obr/min. Taki parametr osiąga większość diesli z silnikiem o mocy 100-105 koni
- skrzynia tylko 5 biegowa
- ten sami silnik w Fiacie Croma i Oplu Astrze III ma tez 120 koni ale moment obrotowy aż 280-285 Niutonometrów i skrzynię 6 biegową.