Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Dacia Logan MCV "Matylda" » Tempomat







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Dacia Logan
  • przebieg 14 500 km
  • rocznik 2010
  • silnik 1.6
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3010 razy
Data wydarzenia: 27.09.2011
Tempomat
Kategoria: zmiany w aucie
Siłami zaprzyjaźnionego mechanika zainstalowałem tempomat uniwersalny Waeco MagicSpeed MS50. Sam proces instalacji obfitował w nagłe zwroty akcji, po krwawe szczegóły odsyłam na forum Dacia Klub PL. :) Dopracowania wymaga jeszcze kilka szczegółów, przede wszystkim - sterowanie tempomatem (obecne umiejscowienie to prowizorka). Tempomat działa świetnie, teraz mogę snuć się z przepisową prędkością nie angażując prawej stopy. :P
Dodano: 12 lat temu
tempomat - fajna sprawa. Producent mógł jednak ten wichajster trochę mniejszy zrobić.
Dodano: 12 lat temu
Przede wszystkim gratuluję montażu, bo zapewne nie był banalnie prosty.
Z drugiej strony bardzo przydatny gadjet :-)
Dodano: 12 lat temu
Sterowanie tempomatem będzie rozwiązane niebawem. Nie chcę zdradzać szczegółów, bo rozwiązanie jeszcze jest w robocie, poza tym chcę mieć temat na kolejne wpisy. ;)

Do -Marek-: Gwarancję traci się na zmodyfikowane elementy, o ile gwarant udowodni, że modyfikacja była przyczyną awarii. Czasy, kiedy wymieniając samowolnie żarówkę poza ASO traciło się gwarancję na lakier, minęły bezpowrotnie. ;)
Dodano: 12 lat temu
Fajne i przydatne urządzonko!
Dodano: 12 lat temu
Po tych twoich wszystkich przeróbkach to chyba podwoisz wartość MCV, miło popatrzeć na to co robisz. :D
Dodano: 12 lat temu
Hehe... Aż nie pamiętam, kiedy ostatnio używałem tempomatu u siebie [hihi]
Dodano: 12 lat temu
Po takim dodatku traci się gwarancję na auto?
Dodano: 12 lat temu
Do bebe_b4: dodatkowy lizak z mondeoIII to by spasował chyba... jakoś do obudowy pod kierownicą. I z tego co wiem nie jest to elektroniczne, a elektryczne czyli pewnie to sterowanie przyklejane da się zastąpić.
P.S. bez tempomatu to nie auto;-) i nie tylko trzyma prędkość. Tym po prostu jeździ się i hamuje silnikiem i przyspiesza bez używania stóp. Aktywny cruise to już w ogóle bajka... audikiem A8 jechałem i sam zatrzymywał się w korku i sam ruszał. Tak ma być.
Dodano: 12 lat temu
[up]
Dodano: 12 lat temu
Niezła robota. Tylko miejsce na moduł sterujący imho niezbyt korzystny. Nie lepiej by było na konsoli środkowej? A gdzie Ty planowałeś go przenieść (skoro piszesz że położenie to prowizorka)?
Dodano: 12 lat temu
Do tweetypl: w sklepie conrad.pl ok. 570 zł z przesyłką (trudno go znaleźć, bo jest błąd w nazwie), montaż wg producenta 4-5 godzin (i tyle nam wyszło), więc zależy od stawki mechanika. Na allegro widziałem ten tempomat po 700 zł + 300 zł montaż (w Mikołowie, gdziekolwiek by to nie było).

Z miłych rzeczy, ten moduł sterujący jest w środku banalnie prosty (na życzenie służę schematem), zazwyczaj dość prosto można zrealizować go przy pomocy innego pilota, np. oryginalnego od danego modelu samochodu.
Dodano: 12 lat temu
Do bebe_b4: A ile taka frajda kosztuje?
Dodano: 12 lat temu
A ja w skuterze mam tempomat fabryczny. Gaz na opór i V max = 50km/h. Bebe_b4 bez dodatkowych inwestycji ma w swoim Loganie tempomat wyskalowany fabrycznie na około 185km/h więc nie ma co narzekać ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: W garażu
Dodano: 12 lat temu
nono..jeszcze troszkę i Bentley ze swoim całym przepychem będzie mógł Matyldę w końcówkę wydechu cmoknąć ;-}
Dodano: 12 lat temu
Też bym sobie założył, ale pewnie się nie da, a nawet jeśli, to gdzie ja będę utrzymywał stałą prędkość?!
Dodano: 12 lat temu
Do mamlecz: gaz jest dość czuły w Dacii (i chyba w każdym benzyniaku), po paru godzinach na autostradzie ze stopą zawieszoną nad pedałem gazu w dokładnością do ćwierć milimietra - dostawałem kota. :] Poza tym przy prędkości dozwolonej prawem prawie każda droga to autostrada. ;)

Od strony technicznej - to, co widać na zdjęciu, to serwo. Podłączone jest do modułu w kabinie, od góry wychodzi gumowy wąż biorący podciśnienie, z tego dzioba - cięgno do linki gazu. W kabinie jest moduł zawiadujący całym interesem, podłączony do sygnału prędkości z UCH (komputera kabinowego; w komplecie jest też czujnik do zainstalowania na wale napędowym), czujnika sprzęgła i czujnika hamulca, plus oczywiście zasilanie. Do tego moduł sterujący, czyli te trzy guziczki z LEDem, przyklejone do deski rozdzielczej.

Tempomat jest uniwersalny, można go zainstalować w każdym samochodzie z linką gazu i bez, chociaż dla aut z CAN polecam tempomaty dedykowane do CAN (czysta elektronika, odpada rzeźba w brązie). Ma certyfikaty dopuszczające do użytku na terenie EU.
Dodano: 12 lat temu
Od strony technicznej, gdzie to jest podłączone?
Dodano: 12 lat temu
Tempomat fajna rzecz, ale ja bym nie wytrzymał :) nie lubię nie mieć kontroli nad autem, za to lubię jednym zdecydowanym ruchem wyprzedzić sznurek aut i potem toczyć się dostojnie 90 :) z nogą położoną na gazie :)
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
13 komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl