Wpis w blogu auta
Dacia Logan
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3010 razy
Data wydarzenia: 27.09.2011
Tempomat
Kategoria: zmiany w aucie
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
13
komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Z drugiej strony bardzo przydatny gadjet
Do -Marek-: Gwarancję traci się na zmodyfikowane elementy, o ile gwarant udowodni, że modyfikacja była przyczyną awarii. Czasy, kiedy wymieniając samowolnie żarówkę poza ASO traciło się gwarancję na lakier, minęły bezpowrotnie.
P.S. bez tempomatu to nie auto i nie tylko trzyma prędkość. Tym po prostu jeździ się i hamuje silnikiem i przyspiesza bez używania stóp. Aktywny cruise to już w ogóle bajka... audikiem A8 jechałem i sam zatrzymywał się w korku i sam ruszał. Tak ma być.
Z miłych rzeczy, ten moduł sterujący jest w środku banalnie prosty (na życzenie służę schematem), zazwyczaj dość prosto można zrealizować go przy pomocy innego pilota, np. oryginalnego od danego modelu samochodu.
Od strony technicznej - to, co widać na zdjęciu, to serwo. Podłączone jest do modułu w kabinie, od góry wychodzi gumowy wąż biorący podciśnienie, z tego dzioba - cięgno do linki gazu. W kabinie jest moduł zawiadujący całym interesem, podłączony do sygnału prędkości z UCH (komputera kabinowego; w komplecie jest też czujnik do zainstalowania na wale napędowym), czujnika sprzęgła i czujnika hamulca, plus oczywiście zasilanie. Do tego moduł sterujący, czyli te trzy guziczki z LEDem, przyklejone do deski rozdzielczej.
Tempomat jest uniwersalny, można go zainstalować w każdym samochodzie z linką gazu i bez, chociaż dla aut z CAN polecam tempomaty dedykowane do CAN (czysta elektronika, odpada rzeźba w brązie). Ma certyfikaty dopuszczające do użytku na terenie EU.