Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C8 CYTRYNA » Takie cuda!!!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C8
  • przebieg 171 175 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2016
  • silnik 2.0 i 16V
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 1593 razy
Data wydarzenia: 26.07.2017
Takie cuda!!!
Kategoria: obserwacja
Dopiero dzisiaj (czyli po roku użytkowania) zauważyłem, że na pierwszym biegu wycieraczki działają w następujący sposób: podczas jazdy pracują ciągle bez przerwy, po zatrzymaniu auta mają przerwę trwającą około 1 sekundę i jak ruszam znowu pracują ciągle. Sprytnie to wymyślili. Ciekawe kiedy się to zepsuje :D

I jeszcze jedno. Wczoraj wieczorem przerabiałem Cytrynę na bagażówkę i zauważyłem, że po dłuższym używaniu oświetlenia bez włączonego silnika na wyświetlaczu pojawił się komunikat „Economy Mode Active”. Nie zaobserwowałem żeby światło zgasło bądź przygasło, ale coś tam na pewno się dzieje bo jest przecież komunikat. No chyba, że po tej powodzi w Niemczech (patrz zaktualizowany wpis http://www.autowcentrum.pl/blog/post/chiba-nie-krecony,35562/ ) wariuje elektryka.

:D

Dodano: 6 lat temu
Do dominik1007: Widocznie "bociany" dzielą się technologią albo ściągają od siebie. W końcu, jakby nie patrzeć Renault i PSA (Citroen/Peugeot/Opel) to raczej konkurencją są dla siebie. Przynajmniej na rodzimym rynku.
Dodano: 6 lat temu
Do MarcinGP: W cytrynie jest podobnie tyle, że bez karty. Przekręcasz zapłon systemy dostaja prąd. Wyłączasz zapłon. I klikasz manetką w dół to jest takie pojedyncze maźnięcie. I wycieraczki jadą w górę i już nie wracają. Wtedy można je podnieść. Była to jedna z pierwszych spraw jakie musiałem rozkminić bo niestety ale Niemiec puścił auto z porwanymi wycieraczkami i było ryzyko porysowania szyby :)
Dodano: 6 lat temu
Ja przeczytałem do Leona (pomijając sekcje o bezpieczeństwie), ale nie napisali tam o tym, że:
- jadąc w trybie żeglowania można z niego wyjść poprzez kliknięcie "-" na manetce i to nie zmieni biegu na wyższy niż domyślnie
- trzymając dłużej manetkę "+" włącza się tryb automatyczny
Dodano: 6 lat temu
Dodano: 6 lat temu
Do MarcinGP:
Bene [bajer]!
Dodano: 6 lat temu
Do Tejlor: To zależy. Akurat o tym, że wycieraczki na postoju zwalniają jest napisane. Tylko kto czyta instrukcje. Poza ty, gdybym przeczytał to nie byłoby wpisu na blogu ;)
Dodano: 6 lat temu
Do paweldejko: Z moich obserwacji wynika, że o ciekawostkach i niespodziankach w instrukcji nie piszą. Do tego trzeba dojść samemu. Za to jest dużo elaboratów na temat jak to wsiadać do samochodu i jechać aby było bezpiecznie i ekologicznie.
Dodano: 6 lat temu
Do paweldejko: Tylko mi nie mów, że czytałeś [totalszok] Jeżeli tak to nie jesteś prawdziwy Polak. My czytamy instrukcję dopiero jak coś się zrypie, albo sami coś pochrzanimy ;-)
Dodano: 6 lat temu
Do FranzMaurer: Forza FIAT! :-)
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: Ja niestety też mam ten odruch ale to denerwujące. Bardzo często przypomina mi się to, gdy silnik pierwszy raz wyłączy się np. na światłach. Wtedy od razu dezaktywuję to cholerstwo.
Dodano: 6 lat temu
Do paweldejko: Instrukcje są dla mięczaków ;p
Dodano: 6 lat temu
U mnie jak stoję na światłach to przełącza się na tryb przerywany w lagunie

S&S chyba wszędzie tak jest ze zawsze się włącza ponownie po zapaleniu silnika,

Po 3 u mnie jak słucham radia i silnik zgaszony to się po jakimś czasie samo włącza, oświetlenie też
Dodano: 6 lat temu
Do MarcinGP:
W obecnej wersji Astry jest to samo w kwestii Start/Stop ;). Choć u siebie nie przeszkadza mi to w ogóle, bo nie mam nawyku wysprzęglania i luzu na światłach.

Z mojego doświadczenia tylko u Fiata można na stałe przyciskiem wyłączyć S/S i auto pamięta nasz wybór po kolejnym odpaleniu. Tak jest w Punto z tym systemem. Grande Fiat [chytry]?
Dodano: 6 lat temu
Gdyby przeczytać instrukcję obsługi, mogłoby się okazać, że w samochodzie jest jeszcze więcej niespodzianek.
Dodano: 6 lat temu
Do dominik1007:
Takie cuda tylko w Citroenie oraz w Reanult ;). I w Fordzie, bo w Focusie służbowym Małżonki był taki sam bajer [hihi].
Dodano: 6 lat temu
Do MarcinGP: w VW też nie da się start/stop wyłączyć poprzez komputer. Serwis robi to w ten sposób, że montuje przekaźnik rownolegle do przycisku dezaktywującego, który to przekaźnik zasilany jest w momencie odpalenia silnika. Czyli działa to za każdym razem jakby ręcznie po odpaleniu go wyłączyć.
Ja wyrobilem sobie odruch: odpalam, zapinam pas, wyłączam start/stop
Dodano: 6 lat temu
Do dominik1007: Jak widać na załączonym obrazku.....
Dodano: 6 lat temu
Do niki129: Czyli cuda się zdarzają.
Dodano: 6 lat temu
Takie cuda w BMW E34 w 1988 roku były.....
Dodano: 6 lat temu
Do Tejlor: No w Cytrynie czasówki też mają interwał zależny od prędkości auta i rzeczywiście widać różnicę tak od 70 km/h szybciej śmigają.
Dodano: 6 lat temu
W Punciaku miałem tak, że tryb wycieraczek na postoju przełączał się o -1 w dół, tzn: z ciągłego na przerywane, z szybkiego ciągłego na wolne ciągłe. Przerywane rzekomo miały się dostosowywać do prędkości, ale to była różnica chyba max 2s, bo za bardzo tego nie odczuwałem. Przy bardzo słabym deszczu wolałem pulsacyjnie uruchamiać ręcznie.
Dodano: 6 lat temu
Do dominik1007: Na wszelkie nazwy zawierające "eko" mam uczulenie i dostaję wysypki na narządach ;-) Przez cholernych "eko-terrorystów" wszystko jest droższe i bardziej skomplikowane, a nikt jeszcze nie udowodnił, że w ogóle skuteczne i przyjazne dla środowiska. Wg mnie, nie.
Dodano: 6 lat temu
Do Marcin1985: Strasznie upierdliwe :-(
Dodano: 6 lat temu
Do giernal: Fajnie :) Ciekawe kiedy to się zepsuje :)
Dodano: 6 lat temu
Ten tryb "Economy" to standardowe rozwiązanie Peugeota, zapobiegające przypadkowemu rozładowaniu akumulatora. W największym skrócie polega to na tym, że na postoju (bez włączonego silnika) możesz pobierać prąd dwa razy tyle, ile trwała ostatnia praca silnika. Czyli jadąc z punktu A do punktu B przez 10 minut, na postoju posłuchasz sobie radia przez 20 minut. ;)
Dodano: 6 lat temu
Do MarcinGP: Pewnie ma to związek z przepisami unijnymi. Poza tym dlaczego miałbyś chcieć wyłączać ten system? Nie chcesz być EKO ;p
Dodano: 6 lat temu
Do MarcinGP: W Fokach mk3 tak samo.
Dodano: 6 lat temu
Do dominik1007: Pewnie tak, ale np. u mnie w Oplu systemu Start/Stop, czyli tzw. Eco niestety nie da się trwale wyłączyć w komputerze. Tak przynajmniej twierdzą w Oplu, a ile jest w tym prawdy to nie wiem. Wyłączenie przyciskiem na desce rozdzielczej działa tylko do wyłączenia silnika, po ponownym uruchomieniu auta trzeba Eco wyłączać znów.
Dodano: 6 lat temu
Do MarcinGP: Jestem skłonny przypuszczać, iż posiadając kabel z oprogramowaniem można tam coś pozmieniać. Jak można wyłączyć immo to i można wydłużyć interwały. Tak myślę.
Dodano: 6 lat temu
Podobnie zachowywały się wycieraczki w moim byłym Megane. Całkiem niezły pomysł, bo na postoju niepotrzebnie nie szorują po szybie gdy jest na niej mniej wody. Natomiast u mnie z tego co pamiętam, interwał był raczej dłuższy niż 1 sekundę.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 godzina temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
Dodano: 1 godzina temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
Dodano: 10 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
16 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl