Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Suzuki Vitara Viertarka » Taki fajny i drogi urlop...

Wpis w blogu auta Suzuki Vitara
  • przebieg 184 221 km
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.0 i V6 24V
Data wydarzenia: 17.08.2011
Taki fajny i drogi urlop...
Kategoria: podróż
W tym roku wybrałem się w końcu na prawdziwy dwutygodniowy urlop i sądzę że zasłużony.
Przygotowania rozpocząłem już miesiąc wcześniej. W końcu zmieniłem opony na letnie po półtorarocznej jeździe na zimowych :D co prawda to nie sliki ale wielosezonowe pirelli - od razu wyczułem że są głośniejsze ale szkoda mi było zimówek na taką trasę. W końcu trasa POLSKA - NIEMCY - SZWAJCARIA - AUSTRIA to troszkę kilometrów a bieżnik z zimówek by znikał w mgnieniu oka.
Koszt wymiany z wyważeniem 70zł.
Kolejnym krokiem który poczyniłem była wizyta u mechanika w celu sprawdzenia zawieszenia, olejów w skrzyni i mostach, ogólny przegląd, koszt 100zł.
Przeszedłem następnie do mojej ulubionej dziedziny więc nastąpiła polerka, już profesjonalna oczywiście :) efekt był szokujący, wszystkie rysy które vitarka sumiennie zbierała w lesie zniknęły, oczywiście były na lakierze bezbarwnym ale tak dałem czadu że poznikały co mnie bardzo ucieszyło.
Niestety niby samochód był gotów do dalekiej trasy a tu niespodzianka - rozpadła się chłodnica :( koszt 780 zł. Nie za bardzo się ucieszyłem z tego powodu no ale cóż zrobić...
Przeżyłem to i po dwóch dniach od wymiany chłodnicy na nową ruszyłem w trasę o godzinie 4 nad ranem z kobietą mojego życia :) sama trasa na południe Niemiec przebiegła bez problemów, z tankowaniem gazu też nie było komplikacji - przystawka była i się tankowało jak trzeba. na miejsce dotarliśmy koło godziny 19 - 1190km.
Spędziliśmy tam kilka dni, między innymi będąc w Szwajcarii a potem ruszaliśmy dalej na południe, do Austrii. Kupiłem po drodze winietę na austriackie drogi i zatankowałem gaz do pełna przed samą granicą. Na południu Niemiec co kawałek można znaleźć stację z gazem, niestety tego nie można powiedzieć o Austrii gdzie na terenie tego kraju znajduje się kilkanaście stacji z gazem, chyba że ktoś będzie próbował zatankować gaz ziemny zamiast LPG :) Na szczęście blisko zamieszkania brata była stacja z LPG. Troszkę pojeździłem na PB 95 bo zatankowałem na wszelki wypadek jeszcze do pełna u nas w kraju. Widoki przecudne, jazda ich drogami fantastyczna. Co ciekawe zjeżdżając z czterotysięcznika troszeczkę zagrzałem hamulce :( a to nie było miłe jak się zatrzymałem i zobaczyłem widok przypominający dymiące się ognisko pod samochodem ale hamulce ostygły i jakoś dałem radę.
Powrót już nie był taki miły ponieważ pod koniec pobytu zacząłem odczuwać dziwnie zachowujące się sprzęgło. Jednak na szczęście udało się wrócić bez problemów do Polski i wymienić sprzęgło na miejscu co niestety kosztowało mnie aż 1130zł. Więc moim zdaniem dość drogi był to urlop ale vitarka poradziła sobie świetnie moim zdaniem. Łącznie zrobiłem przez dwa tygodnie 4 tysiące kilometrów.
a to zdjęcia z wypraw:)
Ostatnia aktualizacja: 17.08.2011 22:47:57
Piękna wycieczka, fotki świetne:)
Urlop super, Austria i Bawaria są wspaniałe, też tam w tym roku śmigałem, ale autostopem... byiśmy na szczycie Neuschwanstein a spaliśmy w namiocie przy rzece nieopodal :) Pozdrawiam
No niezły urlopik ;)
I autko dało radę długiej trasie ;)
Świetna wycieczka piękne miejsca odwiedziliście
Wspaniała wyprawa!
Udane wakacje z bardzo pięknymi widokami. Dobrze, że udało się dojechać bez przeszkód do domu. Pozdro
Piękna traska. Ale raczej żartujesz, że zatrzymałeś się by wychłodzić hamulce...
Super-aktywny urlop. Moc wrażeń i piękna fotorelacja. Pogratulować! Teraz - rozumiem- z ochotą do roboty
witam.....
jak to mówią "pieniądze to nie wszystko" ...
super fotki...
Super wpis :)
Bardzo fajna wyprawa, gdyby nie te 2tyś zł wydanych dodatkowo i nagle na części to było by idealnie ;)
Pozdr
Widzę, że wyprawa urlopowa udana, świetna fotorelacja [usmiech]
Świetna fotorelacja.Pozazdrościć podziwianych widoków.Panorama - Dachstein wspaniała.
Wakacje do pozazdroszczenia! :)
Urlop udany! Zdjęcia piękne! :)
Fajny wypadzik Ostatnie zdjęcie zajebiste;)
Fajne zdjęcia, szczególnie mnie się podobało drugie opisane jako "Dachstein - 4003m n.p.m."
Miałem okazje kolege spotkać na trasie,wyskoczył z lasu z lewej i wskoczył w prawo, wołałem co prawda przez cb i mrugnąłem światłami, a żona zrobiła foto nalepki na tylnej szybie.
Świetna wycieczka[up] a ta kolejka to ja z niejednego horroru
"Krótka" Vitara - miodzio! ;)
Zacna i bogata fotogaleria! Z moim internetem wszystkie zdjęcia otworzą się za jakieś pół godziny [rotfl][rotfl][rotfl][rotfl][rotfl][rotfl]
Widzę, że dużo zwiedziliście przez te dwa tygodnie. Nie leniuchowaliście na plaży tak jak niektórzy. :)
Piękne miejsca odwiedziliście! Super relacja! :)
Świetna wycieczka i piękne fotki!
Szczególnie te panoramki! ;)
Świetny urlop zrobiliście sobie aniołki [up]
Wspaniała wycieczka i fotorelacja. Nic tylko pozazdrościć.
Pozdrawiam
[puchar]
zajefajna wyprawa i foto relacja;)
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...