Wpis w blogu auta
Kia Rio
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3142 razy
Data wydarzenia: 17.04.2012
Stuki i puki w zawieszeniu
Kategoria: obserwacja
Ignorowalem problem dosc dlugi czas bo stuki sukcesywnie ustawaly po przejechaniu kilku kilometrow.
Wczoraj natchnelo mnie zeby podjechac do kolegi I gruntownie “przetrzepac” zawieszenie.
Pol godziny szukania, podwazania, szarpania a zadna tulejka nawet nie drgnie, nie przesunie sie czy zaskrzypi.
No ki diabel skoro skas to stukanie w koncu byc musi.
No i kumpla oswiecilo. Szarpnal mocniej za przegub zewnetrzny a ten stuk puk I luz wzdluzny na jakies 3 mm.
Wszystko pasuje jak ulal. Rankiem czasem jeszcze chlodno, smar jest zastaly w przegubie a wiec ten wali jak glupi, nastepnie po kilku kilometrach dzieki tarciu smar sie rozgrzewa i stukanie ustepuje.
Na czwartek wizyta w kia juz zaplanowana na potwierdzenie teorii a pozniej miejmy nadzieje wymiana w razie gwarancji.
PS
Po przewertowaniu google okazuje sie ze concern Hyindai/Kia ma te problemy z przegubami od lat
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
43
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

generalizowac nie mozna, ale tak w vw sie silniki tdi i skrzynie psuja, mazdy 6 rdzewieja i wyciagaja im sie lancuchy rozrzadu przy niskich przebiegach, w fordach wtryski, mietki rdzewieja itd itp
W kia jestem zdziwiony nieco bo przeguby leca a cale zawieszenie ktore mozna by sie spodziewac ze juz moze dawac oznaki zuzycia trzyma sie jak nowka. nieco dziwnie i na odwrot z kolejnoscia padania czesci. Znajomy mechanik powiedzial mi ze mogl sie do tego przyczynic moj styl jazdy ale watpie i tak tuleje i elementy gumowo metalowe winny wczesniej padac. no nic zobaczymy jutro w serwisie kia na to powiedza
P.S. bez nabijania się z dalekowschodniej motoryzacji: w mondeo ST200 z podniesiona mocą z 205 do 240KM półosie napędowe wytrzymały do 295.000km przy których auto zostało sprzedane. Co nie oznacza, że skończyły się, a tylko kontakt z autem urwał się.