Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Astra Astroida "V8"
»
Stłuczka- Uwaga na oblodzone drogi!!
Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 880 razy
Data wydarzenia: 21.01.2012
Stłuczka- Uwaga na oblodzone drogi!!
Kategoria: wypadek
Głupia stłuczka - jeżdżę tamtędy codziennie i wcześniej nie zauważyłem oblodzenia mimo niższych temperatur...
Gość na początku upierał się że to moja wina bo mi d.pe zarzuciło i chciał wzywać Policję- ale chyba jeszcze się nie obudził bo po krótkiej rozmowie wytłumaczyłem mu że jak chce dostać mandat to niech wzywa Policje - nawet z zarzuconym tyłkiem nie zmieniłem pasa ruchu a on nie zachował odpowiedniej odległości - poza tym nie lubię ludziom robić problemów, tym bardziej że "rany są powierzchowne" ,więc nie wzywałem Policji ponieważ sam miałem podobna sytuację "z mojej winy" 2,5 roku temu i też bez Policji się obyło...
Spisaliśmy co trzeba i tyle. mam tylko nadzieje że gość się nie wyprze tego co podpisał i że jego firma ub. Inter Risk należycie oceni moje zniszczenia, a ucierpiały:
Zderzak tylni, Kołpak - mam nadzieje że felgi mi nie przestawił , Błotnik tył , drzwi tył ,drzwi przód...
W Częstochowie chyba jakieś polowanie na Astry urządzili...
Pytanie tylko jedno- naprawiać samemu czy oddać im do zrobienia??
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
19
komentarzy
Dodano: 20 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 21 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

pozdrawiam
A co do hamowania, no może nie całkiem awaryjnego... Dojeżdżałem kiedyś do zakrętu 90 stopni w prawo(droga poprzeczna). Przed zakrętem wzniesienie. Ok. 20 metrów przed zakrętem górka zaczyna dość gwałtownie opadać. Było ślisko(snieg) więc zwalniałem już dość wcześnie. Niestety hamulec roboczy zablokował koła(brak ABS)a samochód jechał cały czas do przodu. Po drugiej stronie drogi poprzecznej była betonowa barierka a za nią staw.
Manewrem, który mnie uratował, było zdjęcie nogi z hamulca i szybka redukcja do niższego biegu. Zatrzymałem się na środku pasa o przeciwnym kierunku ruchu. Gdybym wtedy odpowiednio szybko nie zareagował, to zatrzymałbym się na 100% na barierce, lub w stawie.
Generalnie nie chodzi mi o używanie silnika jako hamulca awaryjnego, ale o odpowiednie przygotowanie się do zmiany kierunku ruchu przez autora wpisu szczególnie w miejscu, które opisał.