Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Seicento Sensej » Sprawny układ hamulcowy = bezpieczeństwo







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Seicento
  • przebieg 162 399 km
  • rocznik 2001
  • silnik 0.9
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 5475 razy
Data wydarzenia: 17.01.2012
Sprawny układ hamulcowy = bezpieczeństwo
Kategoria: serwis
Od pewnego czasu miałem problemy z układem hamulcowym, ale nie robiłem z tego problemu. Od roku, tylne hamulce były "mocniejsze" niż przednie. Myślałem, że winą będą nowo założone szczęki, ale się myliłem. Dodatkowo pedał hamulca, miał tak jakby 2 skoki, czyli jeden którym mi wystarczał,a ten drugi zauważyłem jak stałem na światła i mocniej nadepnąłem na pedał, a ten jeszcze niżej się obniżył.
W sobotę jak jechałem na uczelnie, w pobliżu Oświęcimia, byłem zmuszony do nagłego hamowania i tutaj zostałem zaskoczony sytuacją, że tylne hamulce się zblokowały, a przednie ani drgnęły, z ledwo co wyhamowałem przed przeszkodą, więc postanowiłem jeszcze tego samego dnia zadzwonić do serwisu Bosch-a w Suchej Beskidzkiej, gdzie wymieniałem końcówki drążka kierowniczego i byłem z tej usługi bardzo zadowolony. Umówiłem się na poniedziałek na godzinę 15. Przyjechałem do serwisu na umówioną godzinę i mechanik sprawdził mi tą usterkę. Powiedział, że przednie zaciski nadają się do regeneracji i wypadałoby jeszcze wymienić przewody hamulcowe, bo są już w nie najlepszym stanie. Zostawiłem samochód, aby dokonali wymiany podzespołów.
Nadszedł dzisiejszy dzień i otrzymałem telefon, że przy wymianie tylnych cylinderków, zauważyli, że prawa tylna piasta jest w opłakanym stanie, więc zgodziłem się na wymianę. O godzinie 17 pojechałem odebrać samochód. Pan mechanik powiedział mi jakie części wymienili i że po jeździe próbnej jest duża różnica w hamowaniu. Na mojej twarzy zawitał uśmiech, że w końcu wszytko jest w porządku :). Rzeczywiście było, hamulce pracują rewelacyjnie, skok pedału hamulca jest krótki, taki sam jak w samochodzie mojego taty (rocznym Fiacie Grande Punto).

Wymienione podzespoły:
- szczęki hamulcowe,
- klocki hamulcowe,
- cylinderki hamulcowe,
- przewody hamulcowe giętkie i sztywne,
- zregenerowane zaciski,
- nowy płyn hamulcowy,
- zestaw naprawczy do tylnych hamulców,
- (nieszczęsna :P) tylna prawa piasta.

Koszt naprawy: 910,60 zł części + robocizna

Według mnie opłacało się wydać te pieniądze, bo usługa została przeprowadzona fachowo i co najważniejsze skutecznie. Na pewno w prywatnym małym warsztacie ta usługa wyniosła by mnie o wiele taniej, ale za jakość i szybki czas naprawy naprawdę należy się pogratulować serwisowi Bosch-a w Suchej Beskidzkiej. Na pewno dalej będę korzystał z jego usług, chociaż są drogie, ale za to fachowo wykonane. Teraz już mogę czuć się bezpiecznie w Senseju. Naprawdę polecam wam pojechać do serwisu jeżeli coś się dzieje z układem hamulcowym w waszych samochodach, bo to może okazać się w pewnych sytuacjach zbawienne.

Pozdrawiam Szymon
Ostatnia aktualizacja: 17.01.2012 22:21:30
Dodano: 12 lat temu
Do mamlecz: Zrozum, że tył wcześniej hamował niż przód, więc szczęki miały się prawo zużyć, a jeżeli już praktycznie cały układ hamulcowy był wymieniany, to głupio byłoby zostawiać stare klocki i szczęki. Tu można polemizować, każdy ma swój wybór do mechanika. Ja wybrałem autoryzowany serwis Boscha i nie żałuję wydanych pieniędzy, a co do prywatnych mechaników. Gdyby któryś z moich znajomych był mechanikiem to inna sprawa, pewnie bym oddał samochód w jego ręce, ale tak to już się na taki ruch nie zdecyduję. Tak, miałem wgląd do starych części. Za usługę otrzymałem fakturę, na której wszystko jest wyszczególnione. Z resztą o wszystkich wymianach byłem informowany telefonicznie oraz otrzymywałem informację o cenie danego podzespołu.
Dodano: 12 lat temu
Do Cz3st3r: To jak widać zjechali Cię jak burą ... Ja podaje Ci ceny detaliczne wcale nienajgorszych części... Więc oni Cię "ekstra" przypiłowali na częściach (prawie wszyscy mechanicy tak robią). Pokazali Ci kwit, tzw. rezerwacja odbiorcy w cenach "detal plus" a sami potem zapłacili cenę grubo po zniżkach :) Czyli robocizny nie masz 300 a CO NAJMNIEJ 500 zł :) A to już jest oszołomstwo. Dokładnie tak jak pisze Mamlecz.

Do mamlecz: jakie 4 cylinderki? 2 przeca :) W sumie jak już mieli wszystko rozbebeszone a cylinderek kosztuje 20 zł to tak czy siak warto go zmienić profilaktycznie ;)
Dodano: 12 lat temu
Przednie hamulce nie hamowały - ale klocki się starły? Czemu drugi raz wymieniałeś szczęki? Podobno były nowe, one się nie zużywają w tydzień. Dziwny ten zakład - wygląda tak, jakby sami nie wiedzieli co jest uszkodzone i wymieniali wszystko... IMHO, robocizna 300zł za zdjęcie koła, piasty i wymianę przewodów to grube zdzierstwo. Przecież to wszystko proste jak budowa cepa, moment.

Mimo wszystko wolę znanego mi mechanika, który robi wszystko tak samo szybko (o ile trzy dni to szybko) a za prawidłową ekspertyzę i wymianę uszczelniacza półosi bierze 50. Bardziej mu wierzę niż komuś, kto zmienił mi cały układ hamulcowy za moje $$.

No i ostateczne pytanie - masz stare części, czy nie pokazali? Dali w ogóle możliwość wzięcia ich ze sobą? Z chęcią obejrzałbym układ hamulcowy, w którym jednocześnie zużyły się cztery cylinderki i wszystkie absolutnie wymagały wymiany...
Dodano: 12 lat temu
Do MoD88: Robocizna wyszła 300zł.
Dodano: 12 lat temu
Tanio nie było ale teraz można pocisnąć [puchar]
Dodano: 12 lat temu
Trochę kasy poszło, ale jaka radość przy wciśnięciu hamulca
Dodano: 12 lat temu
Ładnie Cię skroili. Wg moich pobieżnych wyliczeń, zapłaciłeś około 400 zł ZA ROBOCIZNĘ!! A to trochę dużo jak na takie autko...
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: Może to zależy kto jakiego języka obcego się uczył :). Głoska "sz" po niemiecku sch, a po angielsku sh :D. Może dlatego :P.
Dodano: 12 lat temu
Do Cz3st3r: Nie ty pierwszy i nie ostatni, który pisze tę nazwę bez "c". ;) Swoją drogą, ciekawe skąd się to bierze?! :)
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: Już poprawione ;)
Dodano: 12 lat temu
Tanio nie było, ale bezpieczeństwo przede wszystkim! [up]
P.S. Słowo "Bosch" pisze się przez "ch". ;)
Dodano: 12 lat temu
Niby to jest jakieś 20-30% wartości auta, ale nie o statystyki w tym chodzi, na hamulcach się po prostu nie oszczędza.
Dodano: 12 lat temu
sporo cie to kosztowało :) bezpieczeństwo górą
Dodano: 12 lat temu
Dobra robota [up], bezpieczeństwo najważniejsze :)
Dodano: 12 lat temu
Hamulce to podstawa. Na kilka lat masz z głowy.
Pozdrawiam Damian.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl