Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 156 2.4 JTD » Sportwagon jest praktyczny?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 156
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1264 razy
Data wydarzenia: 29.09.2009
Sportwagon jest praktyczny?
Kategoria: inne
Decydujesz się na wersję kombi by jakoś racjonalnie uzasadnić zakup Alfy? Pamiętaj, że tak naprawdę to tylko uciszasz swoje sumienie, bo bagażnik to tylko dodatek do tego auta. Mieści z grubsza dwie średnie walizki i dwa plecaki - z trudem upchane! Jednymi słowy pojemność taka jak w typowym kompakcie, a nie klasie średniej.

Do tego należy pamiętać, że bagażnik ten nie służy broń Boże do przewożenia ciężarów! Wystarczyły dwie krótkie trasy z pełną paką (przeprowadzka) by dobić kompletnie tylne amortyzatory. Straciły gaz a wytrzymały zaledwie 20 000 km. Przy okazji mam rade żeby na polskie drogi zakładać amorki olejowe. Może mają gorsze charakterystyki niż fabryczne gazowo-olejowe, ale przynajmniej potrafią przetrwać ze 2 lata.

Największą realną zaletą wersji SportWagon są tak naprawdę składane oparcia siedzeń, czyli niebywały luksus jak na Alfę. W końcu możliwość przewiezienia czegoś dłuższego. Ale to także nowy mechanizm, który ma szanse ulec usterce. Tzn. u mnie rozpadł się zaczep siedzeń, tak więc po każdym ostrym hamowaniu przed światłami, zamiast brać się za szerokie uśmiechanie do kobiet w autach obok i na ulicy, ładowałem zawartość bagażnika z powrotem na swoje miejsce i stawiałem oparcie.

Trzeba pozbyć się złudzeń, bo funkcjonalność nawet samego bagażnika jest poniżej poziomu kompaktów. Co z tego skoro po jednej jeździe można się zakochać w Alfie, takiej jaką ona jest! W końcu, jaka kobieta nie ma kilku wad?
Dodano: 13 lat temu
a mi się wagony podobają...nic na to nie poradzę...i to dobrze,że mam coupe
Dodano: 13 lat temu
Jest takie powiedzenie:
"W Alfie liczy się tylko kierowca, reszta to zło konieczne"

A teraz poważnie: jakie miałeś amortyzatory, że tak od razu Ci padły? Ja nieraz jeździłem z pełnym bagażnikiem (rekordowe obciążenie to coś ok. 120 kg) i gazowe Kayaby cały czas są sprawne. O oparciach nawet nie ma co wspominać... Same z siebie się nie popsuły - nie ma takiej możliwości. Stawiałbym na nieumiejętną obsługę, poprzedniego użytkownika samochodu itd.
Przypuszczam, że te uszkodzone zaczepy jest bardzo łatwo samodzielnie wymienić a na pewno kosztują przysłowiowe "grosze", nawet w ASO.
Dodano: 14 lat temu
Do luxmario: hihi właśnie, ale nie ma wersji 4 drzwiowej niestety :-)
Dodano: 14 lat temu
Do Zachar:

I dokładnie taki morał jest tej opowieści. GTV kosztuje tyle samo, a frajdy dużo więcej. :D
Dodano: 14 lat temu
Rewelacyjny wpis, jeden z lepszych jakie do tej pory pojawiły się na aWc.

Co do AR - te auta przede wszystkim mają świetnie wyglądać, dobrze brzmieć i jeździć. Reszta - ta dobra i zła - jest tylko drobnym dodatkiem dołączonym przez włoskich konstruktorów.
Dodano: 14 lat temu
jesli tak jest to juz lepiej kupowac od razu coupe - jest tak samo niepraktyczne jak i kombi :) a tez alfa a do tego ladniejsze
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl