Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo POLOMONOLA TSI DSG » Spalanie - miłe zaskoczenie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
  • przebieg 1 465 km
  • rocznik 2010
  • silnik 1.2 TSI
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 996 razy
Data wydarzenia: 09.05.2010
Spalanie - miłe zaskoczenie
Kategoria: inne
Auto już się chyba dotarło bo zauważyłem spadek spalania. Generalnie jadąc sobie odcinek ok 30km z Warszawy do Wołomina który dosyć często robię i nie zawsze jest tak luźno żeby można to było określić trasą i jadąc spokojnie, w miarę przepisowo, kilka razy dając ognia spod świateł trochę ale później ustawiając sobie tempomacik na spokojny cruising mam z danego odcinka spalanie 4.9-5.0l/100km. W mieście kiedy wezmę autko do pracy(też mam ok 30km) gdzie jadę prawie 1,5 godziny i pierwsze 45 minut stoje w jednym zajebistym korku(spalanie dla tripa podaje mi ok 25l/100km ;)) a później mam troche luźniej i staram sie zbijać je gdzie się da wychodzą mi wartości ok 6.5-7.0l/100km.
Ogólnie staram się jeździć ekonomicznie, patrzeć co się dzieje na drodze, nie hamować, korzystam bardzo dużo z tempomatu, dezaktywuje go na dojazdach do świateł, często przyśpieszam też tempomatem zamiast noge na gaz kłaść itp i efektem jest spalanie jakie widać.
Z jednym drobnym zastrzeżeniem, komputer pokazuje 2 spalania, jedno to tzw trip, czyli spalanie z mała cyferką "1" na górze - czyli spalanie z wyjazdu, bardzo często jak sie zatrzymamy, i minie mniej niż 2 godziny od wyłączenia silnika, doliczy nam dalszą jazdę do tego własnie spalania, oraz drugie spalanie zbiorcze oznaczone "2" które otrzymujemy wciskając raz krótko "reset" od spodu dźwigni wycieraczek które jest spalaniem od "nowości" w tej chwili aż do 9999km, chyba, że wcześniej sobie sami je zresetujemy przytrzymując dłużej guzik "reset".
W mojej polówce spalanie zbiorcze aktualnie wynosi 6.0l/100km. Algorytm aWc pokazał, że wg wpisów auto spaliło mi 5,18l i sam nie wiem co mam o tym myśleć. Faktem jest, że pierwsze spalanie które autem robiłem to było neste 24 za 100 złotych, i nawet nie pamietam ile litrów weszło, wybaczcie ale byłem zaaferowany wyjeżdzając z salonu na palącej się rezerwie i dopadłem pierwsza stację zeby tylko mi sie waha nie skończyła :P
Pierwsze spalanie które zarejestrowałem to było przy 123km przejechanych, gdzie nalałem troche ponad pierwsze odbicie(czyli teoretyczny pełny bak), ale też już dalej raz, że tankuje wg instrukcji auta a dwa, że wszystkie wartości spisuje sobie co do joty.

Podsumowując to i tak jestem bardzo zadowolony z tego jak ekonomiczne potrafi być to auto, jednak nie wiem czy aż tak jak pokazuje aWc. Co nie zmienia faktu, że jak sie chce, to wskazania producenta mogą być realistyczne do osiągnięcia ;) boję się tylko, ze nierealne mogą być wskazania w trasie tym autem, ale to sprawdze jadąc sobie w jakąś super oszczędną trasę i wtedy powiem wam z całą pewnością czy VW kłamie czy nie ;)

jedno jest też pewne, można mieć lekką lub ciężką nogę ale w zakrętach polo to istny szatan :D
Dodano: 13 lat temu
Bardzo pouczający wpis. Czyta się jak artykuł w gazecie.Jeszcze fota wlewu i byłoby wyróżnienie:D
Dodano: 14 lat temu
Tankowanie pod korek (nie zalecane przez producentów!) daje Ci to, że masz gwarancję uzupełniania paliwa zawsze do tego samego poziomu, a więc znasz prawdziwą jego ilość, która ubyła. Różne dystrybutory wybijają w różnych momentach. Zależy też, jak w danej chwili spieni się paliwo. Czyli tankując do pierwszego odbicia, w zależności od wybranego dystrybutora masz inną ilość paliwa, która się zmieści w baku.
Z mojego doświadczenia jeśli chodzi o ilość paliwa, wchodzącego do baku po pierwszym odbiciu, wynika że:
- do poprzedniego mojego auta - Fiata Pandy mieściło się jeszcze od 1,5 do 3 l
- do obecnej Hondy - od 1 do 2 l
- do Opla Corsy C u ojca rekordowo - 5-7 l.
Tak, więc widzisz, że w każdym aucie są przedziały tej "poodbiciowej" dolewki, co wskazuje na różną ilość paliwa tankowaną do pierwszego odbicia.
Dodano: 14 lat temu
ale co tu da tankowanie pod sam korek?
z jednej strony instrukcja jasno mówi ze do pierwszego odbicia. Zazwyczaj jak zapala mi sie rezerwa(czyli ze zostało 5-6 litrów w baku wg instrukcji) jade tankowac i wchodzi 40 litrów, czyli 45 litrów mam w baku jak fabryka kazała. Dalsze wyliczenia odbywają się na podstawie tego ile przejechałem na jakiej ilości benzyny(bo tyle musiałem dolać, znów do 1 odbicia jak kazał producent). Wiem ze matematycznie nie powinno nie być, chociaz zastanawiam się czy algorytm aWc nie uwzględnił pierwszych 123km przejechanych na które nie mam wprowadzonych danych do aWc i nie obliczył spalonych litrów na dłuższy o te 123km dystans. Bo różnica 0.8 l między wskazaniami kompa a wskazaniem z aWc jest duża ;)
generalnie w tej chwili mam tak ze po przejechaniu 688km wlałem 39,3 litra i przejechałem od tego tankowania 654 po czym zalałem 40,5 litra czyli srednie wyszło 6.19l/100km, biorac pod uwage ze wczesniej przejechałem troche wiecej na 1 baku pełnym znaczy ze miałem niższe spalanie i jakos sie skłaniam ku temu ze auto pali bliżej 6l/100km jak wskazuje komp niż temu jak obliczyło to aWc :P
Dodano: 14 lat temu
W algorytmie aWc nie ma skomplikowanej filozofii, sama prosta matematyka. Jeśli więc, wprowadzisz prawdziwe dane, otrzymasz rzeczywisty wynik. Komputer pokładowy na pewno nie podaje idealnych wyników, przybliżone - owszem. Sam należę do osób skrupulatnie notujących ilość wlewanego paliwa i tu uwaga: jeśli chcesz liczyć spalanie w sposób bardzo dokładny, nie wystarczy tankować do pierwszego czy drugiego odbicia. Musisz robić to, pod sam korek. Z moich doświadczeń wynika, że: raz po pierwszym odbiciu wejdzie jeszcze 1,5 l. innym razem 2 l, a jeszcze innym razem 2,5 l. Jeśli zatankujesz po ok 200 km, sam widzisz, że różnica przy liczeniu może wynieść tu spokojnie 0,5 l/100km. Pozdro:)
Dodano: 14 lat temu
Raczej nie jestem przekonany do uzyskania spalania jakie pokazuje VW Jest to raczej nie do osiągnięcia
Co do Algorytmu AWC już wielokrotnie przekonałem sie że jest dokładny.
Granica błędu w moim przypadku to jakieś 0,1-0,2 litra Najlepiej tankowac gdy swieci sie rezerwa i lać na maksa. Wtedy wychodzi wiarygodny wynik Pozdro:)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
4 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl