Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes W123 Gandalf » Skacząca temperatura silnika!!! Proszę o radę...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes W123
  • przebieg 329 510 km
  • rocznik 1981
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.4 D
Dodano: 14 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 3654 razy
Data wydarzenia: 30.12.2010
Skacząca temperatura silnika!!! Proszę o radę...
Kategoria: obserwacja
Witam wszystkich Serdecznie...

Tym razem zwracam się do Was o małą poradę techniczną. Już jakiś czas temu wyeliminowałem problemy nieszczelności układu chłodzenia wymieniając pompę, która ciekła. Wtedy ubywało płynu i temperatura silnika podwyższała się. Oczywiście jestem przewrażliwiony na tym punkcie i nie doprowadziłem nigdy do przegrzania bo wiem co grozi w takich przypadkach.

Od tamtego czasu (wrzesień) miałem praktycznie idealną temperaturę lekko ponad 80 st.C

Ostatnio przyszły nieco zimniejsze miesiące i podobnie temperatura była ok... czasami na krótkich trasach auto się nie dogrzewało, ale to zrozumiałe bo poprostu nie zdążyło.

Wczoraj wybrałem się w góry trochę pojeździć na stoku. Pojechałem do Czech. Postanowiłem, że wezmę Mecenassa. Wszystko było w jak najlepszym porządku, aż do momentu gdy pokonywałem taką małą przełęcz z kilkoma podjazdami (ok 100km od domu). Z temperatury ponad 80 st.C powoli zaczęło spadać, aż do ok 50 st.C!!!

Jechałem ok 30 km/h na trzecim biegu. Obroty odpowiednie (nie za niskie). Temperatura powietrza na zewnątrz ok -12 st.C (wskaźnik na tablicy stacji meteo, która mijałem na górze).

Po zjechaniu z gór na bardziej równy odcinek temperatura silnika wróciła do normy.

Domyślam się, że temperatura na zewnątrz miała wpływ na tę sytuację.
Ale nie jestem fachowcem i jestem daleko od zgadywania.

Jeszcze jedno... czasami silnik ma nieco mniej niż 80 st.C nawet przy dłuższej jeździe. Także to się zdarza teraz czyli zimą.

Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia z tym związane to proszę o radę.
Może jestem przewrażliwiony, ale wole się dowiedzieć niż później ponosić koszty braku wiedzy.

Załączyłem poglądowe zdjęcia wskazań temperatury silnika. Może ktoś z Was użytkował (bądź użytkuje ;)) 123 i wzrokowo określi czy taka sytuacja miała u niego miejsce kiedykolwiek.
1 foto - normalna temperatura
2 foto - spadek

Z Góry Dziękuję ( po angielsku Thanks from the Mountain ;))
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do Hallo: A może tak jak koledzy niżej piszą, przeczyść styki, sprawdź kostki na czujnikach i będzie cacy. To je beczunia, ikona i wzór motoryzacji;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Przy mojej beczce też kiedyś to miałem. Elektryk poczyścił styki przewodów i już się nie powtarzało.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
moze to byc pierdola, sprawdz styki i oczysc
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do piotr1988_17: heheh może i racja... u mnie jakoś działają... ale wskaźnik paliwa jak zacznie sobie skakać to raz pokazuje pół zbiornika za chwile cały... Na początku trudno mi się było połapać... ale teraz wiem, że ten taniec wskazówki to nic innego jak dusza auta... na wszelki wypadek zawsze mam zatankowane na full...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Te wskaźniki w Mesiach tak mają. Ja bym się nie przejmował;) To jest auto z duszą. U mnie w W124 raz zegary nie działały wcale, nic. Na drugi dzień się same naprawiły
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do Qchar: Płynu od akcji z pompą pilnuje jak oka w głowie... Zasadniczo to gdyby go ubyło temperatura poszłaby do góry... Może faktycznie ten czujnik nie łapał temperatury bo wzniesienia były raczej dobre...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do lysy1233: Z nawiewów leci całkiem gorące powietrze...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Powiem Ci że ciekawa sprawa , miałem kiedyś Beczkę ale temperatura była ciut powyżej 80 C zima , lato i w środku grzała extra . Pozdr i uważaj na ta temperaturę , nie pamiętam gdzie się znajduje czujnik temp . może on przy podjazdach nie był w płynie bo zmienił się poziom auta , to może głupia myśl a może nóż widelec masz za mało płynu ?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Raczej nie ma to nic wspolnego z termostatem. Raczej z zanikiem zasilania. O, i tak prosta diagnoza.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu

Dziwna akcja... Gdyby termostat zle dzialal, to bys mial czesciej takie sytuacje... A temperatura powietrza z nawiewu sie zmienila? czy tylko wskaznik? bo moze tylko jakis kabelek nie laczy...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Moim zdaniem to norma. Na spadek temp. mógł mieć wpływ porywisty wiatr, którego w górach nie brakuje.
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez niki129
To była krótka przygoda ( równe 6 miesięcy) , po zakupie w212 musiałem trochę "przewietrzyć" garaż , więc padło na C klase. Auto wystawione 27 września znalazło klienta 29. To moje trzecie ...
Dodano: 12 dni temu, przez MarcinGP
Post sentymentalny, wrażliwi nie czytają: Macie w pamięci takich ludzi za którymi tęsknicie? Ja tak, i tą osobą jest Andrzejek. Doktor, profesor informatyki stosowanej. Nauczył mnie tego, że ...
49 komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez JacK
nic nie puka nic nie stuka :-) Po podniesieniu parametrów silnika mocy i momentu stał się jeszcze przyjemniejszym w jeździe. A już ma 115 tys. Ale dzisiaj nie o tym. Dzisiaj o kolejnych ...
10 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie