Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra SREBRNY Lightning 1.7 110KM » Silnik Z17DTJ/Z17DTR "faluje" na wolnych obrotach , pracuje nieregularnie, skacza obroty REV.1







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 19138 razy
Data wydarzenia: 18.10.2011
Silnik Z17DTJ/Z17DTR "faluje" na wolnych obrotach , pracuje nieregularnie, skacza obroty REV.1
Kategoria: awaria
REV.1 problem został rozwiazany. :) Winny byl czujnik cisnienia paliwa w pompie wtryskowej. (Jak poszedlem do serwisu Opla to sprzedawca tylko zapytal: "jaki to typ silnika Diesla?" I jak uslyszal, ze to DTR/DTJ to od razu powiedzial mi, ze to ten felerny czujnik!! (NIE zawór EGR!, ani zapowietrzanie sie!) Podobno te czujniki psuły się i bedą się psuć... Szkoda tylko ze jak sie Opel ficjalnie przyznaje ze to wina czujników to nie wymieniaja ich na Gwarancje?! KOSZTOWALO mnie to 650zl! (Zdziercy!)

co moze byc przyczyna ze silnik w mojej Asterce nie pracuje rownomiernie na wolnych obrotach -TYLKO;
- niezaleznie czy zimny czy cieply,
- kiedys objawy byly sporadyczne teraz sa regularne.
- falowanie na wolnych obrotach/nieregularne praca/skaczące wolne obroty, moga byc tak duze ze silnik aż zgasnie! (najgorzej gdy jestem na srodku skrzyzowania!)
Ostatnia aktualizacja: 26.10.2011 22:15:44
Dodano: 12 lat temu
Do robert100914: Witaj ja tez mam pytanie do Ciebie gdzie zauwazyles w moim opisie usterki, ze chodzi o przeplywomierz? Jak masz zalozone konto na autocentrum to napisz e-maila, albo ja podam ci nr telefonu i opoowiem jak to umnie wygladalo.
Dodano: 12 lat temu
Pytanie do Leszek 19820902:Witam jestem właścicielem niedawno kupionej astry 4 1.7d i mam ten sam problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach.Mam pytanie czy chodzi o zabrudzony przepływomierz filtra powietrza bo jeśli tak to rozebrałem go i nic tam w środku nie widać
Dodano: 13 lat temu
Wymieniłem ten czujnik i problem minął. Silnik nareszcie chodzi równiutko.
Dodano: 13 lat temu
Do Kokonut: mam dokładnie 81 tys, ale nie sugerowałbym się przebiegiem, ponieważ współczesne przepływki są bardzo czułe na zabrudzenia, np u mnie filtr powietrza wyglądał tak jakby wylądował w jakimś piachu. A zbyt rzadko wymieniany filtr powietrza patrz wadliwie pracujący przepływomierz.
Z reszta przyczyną falowania mogą być rozmaite "rzeczy":
- zabrudzony przepływomierz (w moim przypadku),
- czujnik ciśnienia paliwa (w przypadku "lukrisa")
- zawór ERG,
- brudny filtr paliwa,
- zabrudzony wtrysk (mała buteleczka K2 na czyszczenie wtrysku do diesla i po sprawie).
Dodano: 13 lat temu
Do leszek19820902: A jaki masz przebieg? Mi też falują obroty, ale wątpię, żeby to był przepływomierz bo nie mam jeszcze 50000 na liczniku.
Dodano: 13 lat temu
Dzięki "lukris" za podpowiedź z tym czujnikiem, ale niestety nie był on przyczyną "falowania", ponieważ przełożyłem w/w czujnik od "zdrowej" Astry znajomego i jak falował tak falował. Przyczyna była bardzo banalna - baaaardzo zabrudzony przepływomierz. Wystarczyło zdemontować i wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej. Po wyschnięciu i zamontowaniu zero "falowania" do dziś - koszt 6 zł za benzynę i 45 min własnej roboty. A mechanicy to niedługo wymienialiby cały silnik :) Pozdrawiam!!
Dodano: 13 lat temu
Do kalina136: Czy mogę prosić ile przesyłka kosztuje
Dodano: 14 lat temu
Witam posiadam takie czujniki na sprzedaż NOWE!!! w CENIE 450ZŁ Wszelkie inf na e-mail ddd.5@o2.pl
Dodano: 14 lat temu
Dwie opcje, jedna to EGR jak już poniżej wspomniano, czyli rozkręcić, wyczyścić porządnie i złożyć, druga opcja już gorsza dla Ciebie wtryskiwacz...poszukaj na forum astraklubpolska.pl znajdziesz odpowiedź na Twoje pytanie...a tak btw możesz sprawdzić stan wtrysków przy pomocy OP-COMa ;)
Dodano: 14 lat temu
Do Perszing2781: Witaj, a gdzie jest silnik krokowy w moim silniku Diesla?
Dodano: 14 lat temu
Nigdy mnie to nie spotkało...
Dodano: 14 lat temu
Załóż nowy post na fortum. Tam dowiesz się szybciej, pozdro
Dodano: 14 lat temu
Silnik krokowy w dieslu?
Zapowietrzać ci się może bo tak te silniki mają i nawet mój 2.2, również oplowy, miewa tak.
Dodano: 14 lat temu
Witam !!! Zawór EGR sie kłania kolego , badz tez silniczek krokowy , wiem z doswiadczenia przerabialem to....pozdr.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
43 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl