Wpis w blogu auta
Fiat Marea
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 1217 razy
Data wydarzenia: 20.04.2010
Silnik - moc bez mocy
Kategoria: obserwacja
Niby wszystko działa... a jednak nie ma mocy...
Po przekroczeniu 2000 obrotów nie czuć załączania się turbiny....
Mechanik... Zalany katalizator olejem...
Katalizator - wydłubany - efekt - zdecydowanie lepiej, czuć jak po 2000 załącza się turbina - ale w fotele nie wgniata...
Trzeba pojechać na komputer....
EDIT:
Oto co robił w samochodzie poprzedni właściciel (na to mam papiery w postaci rachunków... o innych rzeczach nie wiem):
Paser Rozrządu CT968 PR-968; Rolka prowadząca VKM12174 rol-12174, Rolka prowadząca VKM 22242 ROL-22242, Mobil Super S 10W40 LUZ, Filtr Oleju OP 537/1 = 02.04.2007r.
Uszczelka F 46437256, Serwohamulec F 60571358 = 05.04.2007r.
Wspornik/Dźwignia W/, Oczyszczenie 30.03.2008r.
Naprawa turbosprężarki (Olej silnikowy 10W40, Płyn do chłodnicy GLIXOL) = 20.01.2010r.
Wahacz 145/146P FT15013 11.03.2010r.
Kołnierz-osłona 60556609, Opaska 3.61 13433108, Opaska 46307163 = 31.03.2010r.
Ostatnia aktualizacja: 21.04.2010 21:30:02
maniekkm
Dodano: 15 lat temu
wedlug mnie przeplywka padnięta
Dodano: 15 lat temu
Tzn chyba regenerował ją gdy już nie dało się inaczej i wydoiła połowę oleju z silnika
- normalka w dieslach. W takich przypadkach trzeba uważać na uszczelniacze na tłokach bo bez oleju męczą się szybko. Jeśli olej w katalizatorze to na 100% potrzeba IC wypłukać+wszelkie możliwe czujniczki jakie są między turbiną i silnikiem dokładnie sprawdzić, a wręcz znaleźć dane i pomierzyć miernikiem. Ten EGR nie mam pojęcia jak jest zbudowany ale nie ma co czekać aż przepcha (aktualnie działająca turbina z ciśnieniem koło 0,9bar) olej do silnika krokowego;/ i CE gotowe. Silnik krokowy jest o ile jest EGR elektronik
jeśli jest podciśnienie z rurką to prostsza sprawa. Sprawdzić warto na pewno ciśnieniowe przewody za turbiną bo gdy długo ona kończyła się i to dawała mniejsze ciśnienie. Teraz gdy wszystko ruszy jak powinno lubi taki przewód popuszczać lub oficjalnie pęknąć. Ogólnie gdy zadziała wszystko to już tylko pozostanie chip, a te silniki lubią:d, i ten przód może oderwać się
TomaszPawel
Dodano: 15 lat temu
Do Tomaski: Witaj! Dzięki za wskazówki. Poprzedni właściciel regenerował 20.01.2010 turbosprężarkę, i twierdzi że wtedy mógł nastąpić mega wyciek oleju... Tak czy siak katalizator odszedł do krainy nietłukącej się porcelany...
Dodano: 15 lat temu
Przepływka, EGR... katalizator zawalony olejem? To turbina będzie już zasysająca olej także długo nie podziała. IC również utopiony. A i pewnie w dolocie zawaliło czujnik doładowania/składu/temperatury powietrza - zależnie co tam fiat wymyślił i wsadził. Ten silnik to i w 166 wciska w fotel także w takiej marea to powinien przód oderwać
Powodzenia i na kompie turbina powinna ok. 0.9bara dać gdzieś koło 1700-1900obr/min i wtedy będzie wciskało
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
43
komentarze
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
