Wpis w blogu auta
Fiat Marea
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 1215 razy
Data wydarzenia: 20.04.2010
Silnik - moc bez mocy
Kategoria: obserwacja
Niby wszystko działa... a jednak nie ma mocy...
Po przekroczeniu 2000 obrotów nie czuć załączania się turbiny....
Mechanik... Zalany katalizator olejem...
Katalizator - wydłubany - efekt - zdecydowanie lepiej, czuć jak po 2000 załącza się turbina - ale w fotele nie wgniata...
Trzeba pojechać na komputer....
EDIT:
Oto co robił w samochodzie poprzedni właściciel (na to mam papiery w postaci rachunków... o innych rzeczach nie wiem):
Paser Rozrządu CT968 PR-968; Rolka prowadząca VKM12174 rol-12174, Rolka prowadząca VKM 22242 ROL-22242, Mobil Super S 10W40 LUZ, Filtr Oleju OP 537/1 = 02.04.2007r.
Uszczelka F 46437256, Serwohamulec F 60571358 = 05.04.2007r.
Wspornik/Dźwignia W/, Oczyszczenie 30.03.2008r.
Naprawa turbosprężarki (Olej silnikowy 10W40, Płyn do chłodnicy GLIXOL) = 20.01.2010r.
Wahacz 145/146P FT15013 11.03.2010r.
Kołnierz-osłona 60556609, Opaska 3.61 13433108, Opaska 46307163 = 31.03.2010r.
Ostatnia aktualizacja: 21.04.2010 21:30:02
maniekkm
Dodano: 15 lat temu
wedlug mnie przeplywka padnięta
Dodano: 15 lat temu
Tzn chyba regenerował ją gdy już nie dało się inaczej i wydoiła połowę oleju z silnika
- normalka w dieslach. W takich przypadkach trzeba uważać na uszczelniacze na tłokach bo bez oleju męczą się szybko. Jeśli olej w katalizatorze to na 100% potrzeba IC wypłukać+wszelkie możliwe czujniczki jakie są między turbiną i silnikiem dokładnie sprawdzić, a wręcz znaleźć dane i pomierzyć miernikiem. Ten EGR nie mam pojęcia jak jest zbudowany ale nie ma co czekać aż przepcha (aktualnie działająca turbina z ciśnieniem koło 0,9bar) olej do silnika krokowego;/ i CE gotowe. Silnik krokowy jest o ile jest EGR elektronik
jeśli jest podciśnienie z rurką to prostsza sprawa. Sprawdzić warto na pewno ciśnieniowe przewody za turbiną bo gdy długo ona kończyła się i to dawała mniejsze ciśnienie. Teraz gdy wszystko ruszy jak powinno lubi taki przewód popuszczać lub oficjalnie pęknąć. Ogólnie gdy zadziała wszystko to już tylko pozostanie chip, a te silniki lubią:d, i ten przód może oderwać się
TomaszPawel
Dodano: 15 lat temu
Do Tomaski: Witaj! Dzięki za wskazówki. Poprzedni właściciel regenerował 20.01.2010 turbosprężarkę, i twierdzi że wtedy mógł nastąpić mega wyciek oleju... Tak czy siak katalizator odszedł do krainy nietłukącej się porcelany...
Dodano: 15 lat temu
Przepływka, EGR... katalizator zawalony olejem? To turbina będzie już zasysająca olej także długo nie podziała. IC również utopiony. A i pewnie w dolocie zawaliło czujnik doładowania/składu/temperatury powietrza - zależnie co tam fiat wymyślił i wsadził. Ten silnik to i w 166 wciska w fotel także w takiej marea to powinien przód oderwać
Powodzenia i na kompie turbina powinna ok. 0.9bara dać gdzieś koło 1700-1900obr/min i wtedy będzie wciskało
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
