Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 590 razy
Data wydarzenia: 15.04.2012
silnik
Kategoria: serwis
kto śledził moje wpisy wie że silnik mojego rakietowca (hehe, dobre nie?) troszkę ubolewał.
Wiele osób mówiło: zostaw to, nie kasi się, wymień samochód, zezłomuj grata, itp, itd...
Ale ja jestem uparty bo lubię swojego FIATA, wprawdzie odkąd go mam zrobiłem ok.23k km (moim zdaniem wcale nie dużo) to wiąże się z nim wiele fajnych przygód, sytuacji, wspomnień, no i oczywiście trochę zgrzytów i strat przez które nauczyłem się paru rzeczy
Serce auta wymagało sporo pracy więc nie będę opisywać krok po kroku jak co było robione ale przedstawiam listę wymienionych rzeczy i operacji:
- uszczelniacze głowicy,
- planowanie głowicy (1mm - to tak przy okazji operacji:D )
- szlify kanałów, docieranie zaworów,
- gumki na zaworach,
- ustawienie luzu zaworów,
- pierścienie na tłokach,
- rozrząd (rolki, pasek)
- pasek klinowy,
- uszczelki,
- nowe śruby,
- górna rura chłodnicy,
- kopułka,
- palec rozdzielacza,
- cewka zapłonowa,
- kable WN (akurat wymagały tylko wyczyszczenia benzyną ekstrakcyjną i osuszenia więc 30zł zaoszczędziłem),
- filtr oleju,
- nowy olej, nowy płyn chłodniczy
- sprawdzenie szczelności układów smarujących i chłodzenia,
- sprawdzenie kompresji silnika
- węże zasilania (układ dolotowy).
A i był bym zapomniał: USTAWIENIE ZAPŁONU "na lampę"
Cóż mogę powiedzieć - kto się zna wie z czym to wszystko się wiąże
Autko musi teraz trochę "dopasować się" do nowych części aczkolwiek jest znaczna poprawa elastyczności i "kopa" jakim dysponuje to małe 1.4
Teraz pusty wydech (co zrobiłem już wcześniej) dostarcza uszom drastycznie cudownych wrażeń gdy wkręca się powyżej 3,5tys. obr (do 5tys. kręcimy, nie wyżej:D )
rzecz jasna mam kolejny szatański plan jakby tu usprawnić jeszcze troszkę tą jednostkę ale o tym kiedy indziej bo...
Czeka mnie jeszcze wymiana sprzęgła, skrzyni biegów i poduszek pod skrzynią a także trochę walki z korozją
Co do kosztów:
w sumie cała zabawa (to co tutaj wypisałem) kosztowała mnie 1090,96zł. Ale powiedzcie sami- kupicie za to lepszy samochód?
(PYTANIE RETORYCZNE______________________/ )
Ostatnia aktualizacja: 15.04.2012 01:26:01
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
34
komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024
miejscowość Zawiercie
ul..
ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
http://www.swiatek.com.pl/go.live.php
zajmują się wałkami od wieków, na pewno coś dorobią. Po za tym ciut ostrzejszy wałek jest w punto 1.6 z pełnym wtryskiem, ale nie znalazłem jeszcze nikogo kto by go zastosował. można się jeszcz pokusić o wałek z turbo, ale ten jest chyba za ostry do jednostki wolnossącej i ostania mozliwość z uno 1.5
ale mniejsza o to - teraz powinienem go wyzerować :D
A tak inną drogą... nie masz może dostępu / kontaktu żeby zrobić "ostry" wałek do UNO ?
- cii!, jak Twoja kobieta tu wejdzie to pyrtkiem po dywanie pojedziesz, a nie na melanż...
mocy nie przybyło aż tak znacząco żeby doprowadzało to do jakiegoś dramatycznego zużycia sprzęgła czy też el. przeniesienia napędu..
OBECNIE auto rozpędza się w 11s do 100kmph i spokojnie wyciska 190kmph.
Na pewno będzie problem z zawieszeniem bo muszę przyznać się bez bicia że drogi po których jeżdżę nie są najlepsze a prędkość sama rośnie pod wpływem deptania gazu..o co aż się prosi..
coraz bliżej melanż, coraz bliżej melanż...
Lampa taka działa na następującej zasadzie: na karterze silnika oraz magnecie są zrobione specjalne znaki, które w momencie zapłonu powinny się znaleźć idealnie naprzeciwko siebie. Znaki takie z reguły są zrobione fabrycznie, ale można nanieść je samemu. Ponieważ kontrola odbywa się przy pracującym silniku, więc znak na magnecie nie jest widoczny na skutek jego szybkich obrotów. Lampa ma czujnik (kawałek przewodu), który okręca się wokół przewodu idącego do świecy. W chwili przeskoku iskry, czujnik odbiera ten impuls i powoduje bardzo krótki błysk światła. Lampa taka błyska więc w rytm przeskoku iskry. Ponieważ błyski są bardzo krótkie, powstaje efekt wizualny taki, jakby znak na magnecie stał w miejscu, co pozwala określić, czy znajduje się naprzeciwko znaku na karterze. Rodzaj układu zapłonowego: platynki/elektronik nie ma znaczenia.
hampelki się zrobi - hydrauliczny ręczny i tarcze na tył dalej mi w głowie siedzą więc się w końcu doczekasz
a jeżeli chodzi o trakcję to pomyślę nad jakimś konkretnym zawieszeniem i nowymi oponkami (szerokimi) jak zdewastuję obecny komplet
co do "spota" to wiesz - bee in touch
pietrodj?
A Uniakowi wierzę że przybyło mocy...szczególnie przez planowanie głowicy. ciekawe tylko jak teraz zniesie to reszta podzespołów w silniku. powodzenia w doprowadzaniu go do stanu w jakim chcesz go mieć...