Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy BBK22470 » Siła sugestii - paliwa premium







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika BBK22470
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1576 razy
Data wydarzenia: 30.10.2012
Siła sugestii - paliwa premium
Kategoria: inne
Witam, chciałem podzielić się moimi uwagami dotyczącymi paliw klasy premium dostępnymi na polskich stacjach.
1. Nie wierzę, na podstawie własnych doświadczeń, w lepsze osiągi po użyciu paliw typu Verva czy V-power. A to dlatego, że kilka razy zatankowałem te cudeńka i o dziwo ani samochód ani ja nie poczuliśmy zmiany na lepsze.
2. Normalne paliwo przy okazyjnym wlewaniu dodatków uszlachetniających (np. STP czy Xeramix daje więcej, niż wspomniane superpaliwa.
3. Pozytywne odczucia u mnie (oraz kilku znajomych kierowców) dało zatankowanie zwykłego paliwa na Statoilu - i chciałbym podkreślić, że nie jest to "artykuł reklamowy" tyko stwierdzenie faktu - niestety rzadko tam tankuję z powodu oddalenia stacji od miejsca zamieszkania.
To by było na tyle w tym temacie. Pozdrawiam potencjalnych czytelników mojego wpisu.
Dodano: 11 lat temu
Do mucko1: dzięki
Dodano: 11 lat temu
Gratuluję wyróżnienia
Dodano: 11 lat temu
A ja tankuję na BP i jestem bardzo zadowolony, poza faktami kiedy mylę dystrybutory PB z ON a potem koszt przywrócenia Cytryny do życia wynosi około 1000PLN w serwisie Citroena
Dodano: 11 lat temu
Do Egontar: To by się zgadzało z tym co miałem ja (mamy silniki z PSA więc i Twój i Mój biokomponentów nie lubi). Ja przerzuciłem się na Fuelsave diesel z Shella i jest o niebo lepiej patrząc chociażby po filtrze paliwa który wymieniałem.
Dodano: 11 lat temu
Do VW_PSE: Masz tu całkowitą rację tylko, że ja pisałem o mechaniku który odsprzedaje olej właścicielowi stacji który kotła olejowego raczej nie ma ;)
Dodano: 11 lat temu
Do ZONQ_MZ: Po przegladzie mojego Citroena w ASO, serwisujący mechanik pokazał mi zlane paliwo podczas kalibracji wtrysków. Kazał powąchać i stwierdził, żebym omijał ta stację z daleka, bo w paliwie są same biokomponety, a tego mój HDI nie lubi. Paliwo było ze stacji ORLEN, V-Power ON za 6,04!!!!!! Przerzuciłem się na Statoil Diesel Gold i widzę wielka różnicę! Przejeżdżam średnio 50km więcej!
Dodano: 11 lat temu
Ostatnio dużo właśnie czytałem na ten temat, więc Twój wpis mnie zainteresował. Potwierdziło się to, czego się dowiedziałem z innych źródeł - ,,super paliwa'' nie są wcale takie ,,super''. Przewertowałem internet, setki komentarzy, opinii ekspertów, analiz itp, itd i praktycznie wszędzie to samo. Na pewno sporo zależy też od auta i kierowcy, ale przeciętny kierowca w przeciętnym aucie praktycznie nie jest w stanie odczuc różnicy, ale jeśli ją odczuwa to pewnie dlatego, że tak podpowiada mu jego podświadomosc, próbująca usprawiedliwic fakt uszczuplenia portfela o 20gr na 1l benzyny...
Mam np kolegę, który twierdzi, że na 98 przejeżdża (na baku)100km więcej, pali mu mniej, zbiera się lepiej itd... :| a auto ma o mocy 60km...Ja w takie bajki nie wierzę.
Mi osobiście wydaje się, że paliwa premium to legenda, w której (jak to w legendzie) jest jakieś ziarnko prawdy, ale baardzo małe :P
Pozdrawiam.
Dodano: 11 lat temu
Te wszystkie paliwa premium to generalnie to samo, co zwykłe, ale właśnie z dodatkami uszlachetniającymi... A, że większość paliw w naszym kraju pochodzi z Orlenu, to tylko tymi dodatkami się różnią.
Inną kwestią jest to, jak dany motor znosi paliwa różnych jakości. Przykładowo u mnie w Meśku jest prosty i "tolerancyjny" wtrysk i w żaden sposób nie przeszkadza mu paliwo średniej jakości. Ale np. u znajomego w skuterze na markowym paliwie może jechać 10-15 km/h szybciej (!)
Dodano: 11 lat temu
Do ZONQ_MZ: Olejem silnikowym można palić w kotłach na olej ;) znaczna część mechaników mi znanych ma w ten sposób darmowe ogrzewanie warsztatów ;) http://www.ekonomia24.pl/artykul/588934.html
Dodano: 11 lat temu
Oczywiście pisałem o benzynie, jak wygląda różnica między zwykłym ON i tym "Premium" na stacjach nie mam pojęcia. Na pewno ma znaczenie rodzaj stacji na jakich tankujemy - jakże popularna wciąż jest lewizna zwłaszcza na tych małych stacjach
Dodano: 11 lat temu
Także często po zmianie map ECU trzeba lać paliwo o wyższej liczbie oktanowej. Więc lanie 98 albo V Power do waszego seryjnego Matiza,Vana itd. Nie ma sensu...
Dodano: 11 lat temu
Różnica w spalaniu od rodzaju paliwa, występuje wtedy gdy samochód ma "napisany program" pod dane paliwo. BMW M5 ma jeździć na 98 i na niej powinna palić mniej i mieć więcej mocy. A prawdziwą przyczyną jest to by uniknąć spalania stukowego. Niektóre Subaru z importu muszą mieć laną 99+ wtedy z pomocą przychodzą uszlachetniacze i na Shellu V-Power który z tego co wiem ma ok.100. A lanie paliwa "wyścigowego" do silników o małych mocach które powinny jeździć na 95 mija się z celem.
Dodano: 11 lat temu
W takim razie coś ze mną jest nie tak, bo zawsze jak jadę w trasę to staram się tankować te szlachetne paliwa i odnoszę wrażenie, że auto jest szybsze. Najlepiej spisuje mi się v-power racing.
Dodano: 11 lat temu
Do dymar84: pewnie że tak.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: ot jak można w kulinarny sposób opisać prostotę i wytrzymałość nie wysilonych silników amerykańskich:)
Dodano: 11 lat temu
Do DaViNci: moja księga przysłów mówi o paliwie 87 oktanowym.
Dlatego po piąte primo te silniki mają wyrąbane w lpg, nie to co niemieckie rozgwiazdy. Prawdziwy silnik spali wszystko, podobnie jak chłop. Zeżre zupe razem z muchą.
Dodano: 11 lat temu
To i ja swoje trzy grosze dorzucę...

Tak jak przedmówcy mam podobne doświadczenia z tankowaniem tych "lepszych" paliw - Orlen, Shell, Statoil różnica była jedynie w wliczeniu przez komputer dystansu do nast. tankowania.

P.S. Jednak wspomnieć muszę o innej rzeczy... Wkład filtra paliwa w moim Vałku był całkowicie czarny ze śladami wody w obudowie po tankowaniach na Orlenie. Zrezygnowałem z tej stacji i przesiadłem się na Shella - wynik?

Przy ostatniej wymianie filtra (po dystansie 45000km) filtr był lekko zabrudzony bez najmniejszych oznak wody w paliwie... Wniosek? Nie taki Orlen niezawodny jak wszyscy do o koła sądzą. - Oczywiście może być to wina jednej czy drugiej stacji i krzywdzące było by wkładać wszystkich do jednego worka ale jeżeli tym największym zdarzają się wpadki to o zgrozo co może dziać się na mniejszych stacjach?

P.S. Inny przykład:

Kolega mechanik co jakiś czas sprzedaje (jak się uzbiera) około 300-400 litrów zużytego oleju silnikowego właścicielowi jednej se stacji Bliska w Koszalinie i tu zachodzi pytanie co ów właściciel robi z tą ilością zużytego oleju?

Ja powiedzieć mogę tylko jedno: Tą konkretną stację Bliska omijać trzeba z daleka.

Pozdrawiam
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: A po czwarte primo ... to doczytałem w "mondrej ksiendze" (instrukcja serwisowa)do 300M zaleca się paliwa 89-95 oktan.Ale to pewnie dotyczy większości "amerykańców".
Dodano: 11 lat temu
Do DaViNci: A po trzecie primo jemu niby tych rarytasów nie trzeba. Nie jest to francuski piesek. sapierdala na zwykłym pasztecie.
Dodano: 11 lat temu
Ja tam wolę PB95 z auchan przy "bonarce" w Krakowie, niż z innych stacji w pobliżu (shell, bp, statoil). Po pierwsze primo jest tańsze , po drugie primo :) dużo im paliwa schodzi więc pewnie jest "świeże". Raz zatankowałem PB98 na shellu i spalanie w jeździe po Krakowie podskoczyło z 14 do 17 l/100km.
Dodano: 11 lat temu
Kiedyś też się łudziłem że droższe= lepsze. g prawda. Tankowałem kilka razy Verve, V-power i inne cuda. nigdy nie odczułem różnicy w spalaniu ani w osiągach, zawsze tylko w kieszeni. I robię podobnie jak kolega- tylko raz na jakiś czas dodaję środek przeczyszczający wtryski
Dodano: 11 lat temu
A ja wychodzę z nieco innego założenia.
Może jak zatankujemy to droższe paliwo to auto nie ma lepszych osiągów ale moze spalić np 0,2 litra mniej na 100 km.

Kupując palivo typu Verva czy V-power zapewne mamy mniejsze zagrożenie że jest oszukane czy ma mniej oktan niz powinno.

Poza tym chociaż niektórzy nie wierzą w jego właściwości czyszczące silnik to zaobserwowałem że filtr paliwa w dieslu dłużej był czysty, w ogóle był czystszy.
Zatem więcej zapłaciłem na stacji te 18 zł, auto mniej spaliło (tego nie sprawdzę bo laboratorium nie mam) i zaoszczędziłem na wymianie drogiego filtra paliwa.
A nawet jeśli dużo nie zyskałem to bilans wyszedł na zero. I tak warto.

Podobno w Polsce paliwa to straszny syf - właśnie dlatego padają pompowtryskiwacze a w innych cywilizowanych krajach zdarza się to rzadziej.
Lejcie lepsze.
Dodano: 11 lat temu
Do benny86: dlatego ja nie tankuje na statoilu
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: Jak to skąd, z naszych kieszeni. Marże stacyjne obecnie są bardzo wysokie, PB 95 w hurcie kosztuje dziś 5.16 zł a na stacjach? 5.45 zł na auchan a na statoilu 5.69 zł.
Dodano: 11 lat temu
Do benny86: też o tym słyszałem. ;) tylko ciekawe skąd wezmą kasę na inwestycje u naszych zachodnich sąsiadów???
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: Przedstawiciel Statoila zdementował te doniesienia, więc chyba jednak nie będzie sieć na sprzedaż, wręcz przeciwnie - chcą rozwijać sieć bezobsługowych stacji i stacji typu premium przy drogach ekspresowych i autostradach
Dodano: 11 lat temu
Tankowałem V-Power w czasach, kiedy był on droższy od PB 95 dostępnej na shellu. Spalanie takie same, ale chciałem dozbierać punktów smart wybrać większą nagrodę i tyle. Tak też zrobiłem, ekspres do kawy służy mi do dnia dzisiejszego. Obecnie V-Power 95 jest droższy o 55 groszy od PB 95 dostępnej na shellu i o 75 groszy droższy od PB 95 na auchan, gdzie dostawcą jest Orlen. Tankując tam przejechałem już ponad 16 000 km i zero problemów, w między czasie była 2 krotnie kontrolowana stacja i zero wpadek - a shell w tym czasie miał wpadkę z ON, więc olewam ich.
Dodano: 11 lat temu
Mam spostrzeżenia bardzo podobne [papa].
Dodano: 11 lat temu
Polskiego statoila sprzedają wiec radzę robić zapasy
Dodano: 11 lat temu
O, ziomek z zamojszczyzny[bigok]
Ja nigdy nie lałem tych paliw, mnie nie są one potrzebne i nigdy ich nie będę tankował. W przypadkach niektórych samochodów jest to odczuwalne.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
31 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl