Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Laguna Lala » Serwis zawieszenia







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Laguna
  • przebieg 194 400 km
  • rocznik 2001
  • silnik 1.9 dCi
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1878 razy
Data wydarzenia: 02.01.2013
Serwis zawieszenia
Kategoria: serwis
Przyszedł czas aby coś zrobić z zawieszeniem w mojej Lali... No ale zacznę może od początku.

Pewnego pięknego zimowego dnia, kiedy to nasze cudowne polskie drogi przysypało białym puchem, wybrałem się Lalą na zakupy. Wszystko było pięknie ładnie, do momentu, gdy przyszło mi skręcić na skrzyżowaniu. Ku mojemu ogromnemu zdziwieniu, przy nie dużej prędkości, samochód zamiast poruszać się tam gdzie powinien (w tym przypadku w prawo) zaczął jechać z lekka na wprost. Sytuacja powtarzała się na każdym skrzyżowaniu, bez znaczenia był kierunek skrętu.

Pierwsza myśl: opony nie trzymają kierunkowo. Przełożyłem koła tył na przód bo mam z przodu inny rodzaj bieżnika niż z tyłu i... zero poprawy.

Druga myśl: pewnie było tak ślisko, że miało prawo auto się tak zachować. Ale jako człowiek dociekliwy, następnego dnia wziąłem na tą samą trasę Mondeo ojca. Auto lżejsze prawie o 100kg, opony zimowe już jeden sezon jeździły. No i autko skręca i jedzie tam gdzie ja chcę.

Trzecia myśl: Zbieżność i amortyzatory. Pojechałem, sprawdziłem, wszystko ok. Ale, że trafiłem na fajnego mechanika, który powiedział, że kurde nie ma bata, jakaś przyczyna musi być. Szukamy, zaglądamy, pukamy, stukamy i... znaleźliśmy: luz na prawym dolnych sworzniu wahacza. Ale mechanikowi było mało no to dalej szukamy, stukamy, pukamy i... prawa tulejka belki tylnej jest a praktycznie to jej nie było. Tak się wybiła, że koło można było ręką cofnąć o 3cm. I tu przytoczę wykład jaki mi mechanik zrobił:

To jest to! Nie wiem czy wiesz, ale bardzo wielu ludzi nie ma zielonego pojęcia że oś tylna ma bardzo duże znaczenia jeśli chodzi o prowadzenie samochodu. Samochód nie ustawia się do osi przedniej, tylko właśnie do osi tylnej. Na tulejce masz taki luz, że w momencie skrętu koło się cofało do tyłu i automatycznie samochód tracił współosiowość przez co, aby ją odzyskać naciągało przód samochodu. Przez to własnie, przy skręcaniu na śliskiej nawierzchni samochód Ci prostowało. Do tego sworzeń też zrobił trochę robotę bo koło miało luz. Na suchym asfalcie tego tak nie odczujesz, bo koła mają dużo lepszą przyczepność.

No to teraz o finansach:
- sworzeń - 64zł
- tulejka belki tylnej - 84zł - wymienia się obie na raz - 168zł
- do tego wymieniłem sobie klocki przód na własne życzenie bo stare miały już po 1mm - 120zł
- robocizna - 120zł

Razem: 472zł

PS. tak się złożyło, że godzinę przed odebraniem auta sypnęło śniegiem, bo święta mieliśmy bez śniegu, i czarne drogi były. Momentalnie zrobiło się biało na drodze i ślisko. Mogłem dzięki temu sprawdzić, czy te zabiegi pomogły. Diagnoza okazała się strzałem w dziesiątkę, Lala jedzie tam gdzie jej każę, a nie tam gdzie ona chce.
Dodano: 11 lat temu
Finanse finansami. Zakatulasz się do przodu. Bania do góry.
Dodano: 11 lat temu
Do mateo_2388: Brawo - miło było poczytać rzetelny dziennik
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: moja mea culpa, w opisie dobrze napisałem, a w komentarzu źle, ach ten pośpiech :) zwracam honor
Dodano: 11 lat temu
Do mateo_2388: a ja w przeglądarce, że źle. Poszukaj dobrze. Zobacz drugi komentarz od dołu i jeszcze to potwierdź, bo według mnie masz tylko 75% racji.
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: akurat sworzeń jest dobrze napisany, sprawdziłem w słowniku
Dodano: 11 lat temu
Do mateo_2388: jeszcze 'sworzeń' na dokładkę jak mało.

Dobrze, że to zrobiłeś, ja bałbym się jeździć przed remoncikiem.
Dodano: 11 lat temu
Do wer1207: oj tam, oj tam, szczegółów się czepiasz :)
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003:
Do mateo_2388:
'nieduże' razem koledzy.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: z ciekawości jutro po robocie podjadę do dwóch innych mechaników i spytam o koszt. A i zapomniałem dodać, że sami mi części ściągali, w cenie identycznej, co w najtańszym w okolicy sklepie motoryzacyjnym, także nie doliczają sobie na częściach, jak to niektórzy robią.
Dodano: 11 lat temu
koszty faktycznie nie duże, też bym na Twoim miejscu trzymał się tego mechanika.
Dodano: 11 lat temu
Do giernal: no pierwszy raz u niego byłem, a i niedrogo liczy, bo przy wymianie takich tulejek całą belkę trzeba ściągnąć+ sforzeń i klocuszki przód. No ale musi mieć niskie ceny i dobrze robić, bo u mnie w okolicy jest kilkanaście warsztatów i pseudowarsztatów. A pojechałem do niego, bo otworzyli niecałe 14 miesięcy temu i mają najnowszy sprzęt w okolicy.
Dodano: 11 lat temu
Trzymaj się tego mechanika, bo widać, że ma łeb na karku! :)
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl