Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Audi A4 "AFN`ek" quattro(II)
»
Serwis na "dzień dobry" czyli co nalezy zrobić aby mieć spokój ...
Wpis w blogu auta
Audi A4
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 8809 razy
Data wydarzenia: 02.03.2012
Serwis na "dzień dobry" czyli co nalezy zrobić aby mieć spokój ...
Kategoria: serwis
Nie jest to spowodowane bynajmniej nadmiarem wolnego czasu, ale doświadczeniem które na przestrzeni paru lat pozwoliło wyrobić pewne nawyki serwisowe.
O konieczności wymiany elementów rozrządu nie muszę raczej nikogo przekonywać.
Zważywszy na powyższe zabrałem się ostro do pracy. Pas przedni po uprzednim demontażu zderzaka, reflektorów, śrub mocujących spoczął w pozycji serwisowej. Pasek rozrządu, rolki, pompa wody, płyn chłodniczy, rolka klimatyzacji, napinacz Pk, pasek PK, sprzęgiełko alternatora, pasek klimatyzacji zostały wymienione. Układ chłodzenia został wypłukany i zalany świeżym płynem.
Kąt wtrysku musiałem lekko skorygować "w górę" ponieważ był opóźniony co mogłoby skutkować utrudnionym rozruchem i czarnym bąkiem przy zimnym starcie w warunkach zimowych.
Przy okazji oczyściłem miejsce z którego leciał olej (uszczelka pokrywy zaworów) i ładnie wszystko poskręcałem.
Silnik jest czysty i suchy, okolice turbosprężarki i wydechu również.
Zmontowawszy całość i przywróciwszy do stanu z przed serwisu udałem się na korektę ustawienia reflektorów.
Poniżej kilka fotek z prac.
PS: zapomniałem dodać że jadąc autem tuż po zakupie zaliczyłem uszkodzenie napinacza paska PK (standard w Audi) i że dojechałem 400 km w nocy (!) na 2 z 5 rowków paska i skoszonym napinaczu. To diabelstwo pada na skutek złej pracy sprzęgiełka alternatora. Popiskując i zgrzytając dowieźliśmy auto do Pabianic uzyskując spalanie z trasy na poziomie ... 4,6 litra / 100 km.
Teraz jest cichutko i słychać jedynie cichy klekot. Rozkoszny klang niezakłócony złowieszczą melodią kończących się elementów napędu PK.
Ostatnia aktualizacja: 19.03.2012 00:50:39
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
36
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Zawsze chciałem pojeździć Audi z Quattro, bo stały napęd na 4 koła w zimę musi dostarczać wielu emocji
Kawał dobrej roboty, to pewnie nie długo zawieszenie z przodu? Czy jeszcze się nie odzywa? Idę na profil obejrzeć zakup.
Pozdrawiam Serdecznie.
Jak widać są w naszym kraju jeszcze porządni kierowcy...
PS: ja z mechaniką też nie mam nic wspólnego oprócz wrodzonej pasji do grzebania we wszystkim w czym się da
W twoim C4 jest bardzo prosty silnik. Do tego bardzo trwały.
Co do wymiany rozrządu to jest ona banalnie prosta przy zachowaniu dokładności i dbałości o detale.
pietrodj: pad sprzęgiełka alternatora i napinacza PK nie jest niczym niezwykłym , zważywszy że rozrząd miał na karku 100 tys km. Po prostu padło na mnie
W mojej ex granatowej kiedyś zaliczyłem podobną wpadkę tydzień przed planowaną wymianą rozrządu.