Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
  • przebieg 14 805 km
  • rocznik 2010
  • silnik 1.2 TSI
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1400 razy
Data wydarzenia: 12.02.2011
Serwis 15000
Kategoria: serwis
U mnie dzisiaj przy przeglądzie na 15000km sprawy wyglądają tak:

materiały pomocnicze - 56,54
filtr oleju - 50,41
śruba - 6,15
Przegląd okresowy z gw mobilności - 154
GFS/Gefuhrte funktion(opisane przez serwisanta jako podpięcie pod komp) - 88

razem 355,10
+ własny olej - 4 L castrola edge - 162 pln, którego wlali 3,6 litra

Dostałem też kartkę odnośnie opisu przeglądu gdzie mam taką checklistę -
akumulator - sprawdzenie za pomocą testera akumulatorów
ciśnienie opon/bieżnik - robocze + zapasowe
Olej silnikowy z wymianą filtra
Układ hamulcowy - sprawdzenie pod kątem nieszczelności i uszkodzeń
hamulce - sprawdzenie,
poziom płynu sprawdzenie

Auto odebrałem umyte i odkurzone, fakt że był w serwisie od 10 do 15 dzisiaj, ale też jest to kwestia tego, że sprawdzali 2 dodatkowe rzeczy, przejechali się żeby sprawdzić jak się co zachowuje, ale o tym poniżej:

dodatkowo zgłaszałem zastrzeżenia co do skrzyni biegów, przy redukcji gdy hamuję, jeśli zredukuje do 2jki, a ja przestanę hamować i wcisnę gaz czuję delikatne szarpnięcie - zrobili reload softu do skrzyni i na razie jest ok.

druga rzecz to fakt tego odgłosu rezonansu z prawej strony z przodu z którym walczył na forum Aoox - dowiedziałem się co następuje - jest to przewód paliwowy, który idzie z baku do silnika, i nie rezonuje on o blachę podwozia, a w miejscu gdzie jest zwężenie gdzie wchodzi on i zaraz dochodzi do silnika. Generalnie receptą na to wg serwisu jest nowy przewód paliwowy, dłuższy o 30mm i inaczej wyprofilowany, żeby nie wpadał w drgania na wolnych obrotach. Ściągają go z DE więc czekam tydzień na wymianę.

nie wiem czemu nie wymienili mi filtra kabinowego... ale dopytam za tydzień ocb.

Dowiedziałem się także o drobnej rzeczy odnośnie silnika TSI, gdzieś wyczytałem(chyba na aWc), że silnik ten rzekomo posiada system który doprowadza smarowanie do osi turbiny po wyłączeniu silnika przez ileśtam sekund. Serwisant zapewnił mnie, że jest to absolutna nieprawda, także każdy kto ma silnik TSI powinien jak mówią przykazania odczekać jakiś czas, dać turbinie zwolnić przed wyłączeniem silnika.
Dodano: 13 lat temu
Całkiem porządnie Cię potraktowali.
Dodano: 13 lat temu
Co do rezonansu to też z tym walczyłem. Byłem z tym w ASO i szukali, szukali, szukali... W końcu też doszli do tego, że to przewód paliwowy przy niskich obrotach wpada w rezonans i uderza w karoserię. Podobno było zalecenie ze strony producenta, żeby w takich przypadkach wymienić filtr paliwowy na taki nieco lepszy, z zaworem, który przepuszcza paliwo z nieco większym ciśnieniem. Ten nasz ma jakieś ~5 bara, a ten co mi wstawili bodajże 6.5 bara. W każdym razie, rezonans względnie ustał. Tzn pojawia się jeszcze bardzo sporadycznie, np na zimnym silniku, kiedy powyłączane są wszelkie prądożerne rzeczy typu nawiew, światła ustawione na postojowe itd. Mimo wszystko jest dużo cichsze i mniej słyszalne. Podczas jazdy praktycznie już nie występuje, z czego jestem zadowolony. Myślę, że wymiana filtra na wydajniejszy plus ewentualna zabawa z samym przewodem czyli to co stwierdzili u Ciebie, czyli wymiana na jakiś inny, bądź po prostu lepsze jego zamocowanie (więcej elementów mocującuch, tak by nie było zbyt długich przerw gdzie przewód mógłby wygiąć się na tyle, by dotykać blachy od spodu) lub jakieś odizolowanie przewodu od blachy jakąś pianką... takie zabiegi mogłyby w pełni ten efekt wyeliminować. Ja mimo wszystko przy następnej wizycie w ASO pociągnę temat jeszcze trochę.

Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Mi filtra kabinowego też nie zmienili po pierwszym roku. Nawet przynieśli mi go pokazać do poczekalni, gdzie siedziałem, że jest jeszcze całkiem w porządku.
Dodano: 13 lat temu
To w sumie tanio wyszedł ci ten pierwszy przegląd a filtr kabinowy to chyba przy 30 ci wymienią :)
Dodano: 13 lat temu
a nie miałbyś beczki własnego oleju 5W-50W?
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl