Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Fabia 1.9 TDI 74kW Wieścar » Samospawające hamulce







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Fabia
  • przebieg 155 191 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1622 razy
Data wydarzenia: 04.07.2012
Samospawające hamulce
Kategoria: awaria
Witam!

Wczoraj w drodze z pracy do dziewczyny zauważyłem delikatny spadek mocy w Fabii. W głowie zaświtał mi tylko jeden pomysł - jest gorąco, powietrze rzadkie jak kupa to pewnie po prostu silnik nie dawał rady z takim gorącem - norma. Jednak po 30km takiej jazdy, kiedy rozpędziłem się na Katowickiej do 120, w Siestrzeni zapaliło się czerwone światło i zacząłem hamować. Hamowałem na wysokości "dziewczynek", udało mi się wyhamować niecałe 150m przed światłami. Odległość między tymi dwoma punktami, czyli dziewczynkami a światłami wynosi gdzieś ok 700m do kilometra. Hamulec prawie wpadł w podłogę, więc hamowanie silnikiem i jakoś się udało. Płyn nie uciekał, było wszystko ok poza siła hamowania. Jakoś się doturlałem i diagnoza po wjechaniu na kanał wyglądała tak:
Klocki hamulcowe prawie przyspawane do tarcz. Od gorąca się zacisnęły, tarły cały czas i od tego grzał się płyn hamulcowy, powodując "miękki pedał" (brzmi do dosyć dziwnie).
Hamulce naprawiłem (wd 40 w 3 miejsca, czyli pod gumkę i w 2 korki), tłoczki odciągnięte płaskim śrubokrętem i wszystko gra, hamuje normalnie.

Historia opowiedziana, ale jest pytanie:

Jak tego uniknąć w przyszłości? Wydaje mi się że zabieg z WD40 to tylko taki przejściowy. Autem czasami jeździ moja matka a ona w takiej sytuacji zanim by w coś uderzyła to padłaby na zawał ze strachu :)
Dodano: 11 lat temu
Dobrze, że nie zblokowały się podczas jazdy. Widziałem już taki efekt a w efekcie dzwon w tył mojego kumpla (Toyota Avensis)!
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Dokładnie! Ocena z odpowietrzania 5+[goof]
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: nie pozostaje nam wtedy nic innego, żeby tylko trzymać kciuki, aby przy odpowietrzaniu pedał głęboko wchodził, a po zalaniu układu płynem i...wypompowaniu powietrza pedał wchodził płytko i był twardy To daje gwarancję bezpiecznej zajdy!!!
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: tak, to jest bardzo dobra koncepcja
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: dobra, spadamy, bo wiesuaf się zapluje...
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: [boshe]
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: żółty papier toaletowy po wszystkim?? korek raczej będzie potrzenby
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: SAJEKS!!![zolta][rotfl]
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: jak by na mnie to przypadło to bym płakał.... napompują się chłopaki... ojj napompują[rotfl]
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: i bardzo dobrze, cieszę się!
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: koleżka będzie cisnął...pedała[rotfl]
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: Ja jestem przekonany do małych robótek, do tej pory auto na "warsztacie" było tylko po to żeby zmienić opony z zimowych na letnie i odwrotnie.
Dodano: 11 lat temu
Do wiesuaf: [up]będziesz miał dobrą praktykę na przyszłość i może przekonasz się do drobnych robótek;) a koleżka (w tym wypadku teściu) niech pomoże lepiej odpowietrzyć układ
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: No dobra, posłucham się Ciebie :) Ale teściu się wku... że znów garaż zajęty ;)
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: jak pomysli to sam odpowietrzy,wężyk na kalamitke i do butelki go:)
Dodano: 11 lat temu
Do wiesuaf: nic nie sp.. trzeba tylko odkręcić zacisk (2 śruby) następnie wyjąć klocki, przeczyścić wszystko,sprawdzić stan uszczelki na tłoczku,(ewentualnie wcisnąć tłoczek) prowadnice klocków nasmarować smarem miedzianym i złożyć do kupy- prosta robota jak budowa cepa, nie ma prawa nic się popsuć;)
Jedynie do ewentualnego odpowietrzenia (wymiany płynu) potrzebny Ci będzie koleżka.
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: Bardzo chętnie zrobiłbym to sam, ale boje się że jak coś sp... To będzie to kosztować więcej jak pieniążki!
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: pomorze ta recepta na długo[up]
Dodano: 11 lat temu
Zrób to sam! Masz internet?? Znajdziesz wszystko włącznie z filmikami instruktażowymi na YT -hamulce ogarnąć to żaden problem;)
Dodano: 11 lat temu
Do kiego: Bardzo bym chciał, ale mam ABS i z tego co widziałem, jest to dosyć trudne zadanie dla początkującego majsterkowicza.

Szukam właśnie jakiegoś warsztatu, który wymieniłby mi gumki i płyn w układzie, bo zrobiłem 15km po mieście i koła znów czerwone.
Dodano: 11 lat temu
polecam przy montażu klocków posmarować brzegi (część ruszającą się po zacisku) specjalną pastą do klocków. Jest ona bardzo odporna na wysokie temperatury i zapobiega zapiekaniu się klocków na zacisku.

Uwaga, niektóre warsztaty nie wiedzą w ogóle o istnieniu takowej pasty bądź odradzają ją (bo tarcia na klocku nie będzie). Takich warsztatów radzę unikać - skoro od kilkudziesięciu lat każde ASO Mercedesa używa takowej pasty i problemów nie ma, znaczy to, że jednak faktycznie pasta może pomagać ;)
Dodano: 11 lat temu
do tego jeszcz niezle by bylo jakbys plyn zmienil
Dodano: 11 lat temu
Do wiesuaf: idź do motoryzacyjnego, będą wiedzieli o co kaman. tylko wcześniej powyczyszczaj wszystko. Jak te gumki są popękane to włazi woda i sworznie rdzewieją. Dlatego nie odbija. Napchaj do nich smaru miedzianego i pozakładaj nowe gumki.
Ja z apteki gumkę raz miałem i podziękowałem. Nie będę cukieraszka jadł przez papierek.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Ja ostatnio niestety na chińczyka częściej ganiam to stąd to porównanie :)

Ale dzięki! Tak też zrobię jak będzie wolny weekend. Muszę tylko gumki skombinować (te z apteki ponoć nie podejdą :/)
Dodano: 11 lat temu
Zdenontuj zaciski, wyjmij klocki, oczyść papierem ściernym i szczotą drucianą wszystko co się da. Wymień gumki na nowe, to te takie uszczelniające reperaturki, które osłaniają pracę sworznia na zacisku, napchaj tam smaru miedzianego i co jakiś czas zajrzyj.
P.S. Ja walę twarde stolce.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl