Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Skoda Fabia 1.9 TDI 74kW Wieścar
»
Samospawające hamulce
Wpis w blogu auta
Skoda Fabia
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1735 razy
Data wydarzenia: 04.07.2012
Samospawające hamulce
Kategoria: awaria
Wczoraj w drodze z pracy do dziewczyny zauważyłem delikatny spadek mocy w Fabii. W głowie zaświtał mi tylko jeden pomysł - jest gorąco, powietrze rzadkie jak kupa to pewnie po prostu silnik nie dawał rady z takim gorącem - norma. Jednak po 30km takiej jazdy, kiedy rozpędziłem się na Katowickiej do 120, w Siestrzeni zapaliło się czerwone światło i zacząłem hamować. Hamowałem na wysokości "dziewczynek", udało mi się wyhamować niecałe 150m przed światłami. Odległość między tymi dwoma punktami, czyli dziewczynkami a światłami wynosi gdzieś ok 700m do kilometra. Hamulec prawie wpadł w podłogę, więc hamowanie silnikiem i jakoś się udało. Płyn nie uciekał, było wszystko ok poza siła hamowania. Jakoś się doturlałem i diagnoza po wjechaniu na kanał wyglądała tak:
Klocki hamulcowe prawie przyspawane do tarcz. Od gorąca się zacisnęły, tarły cały czas i od tego grzał się płyn hamulcowy, powodując "miękki pedał" (brzmi do dosyć dziwnie).
Hamulce naprawiłem (wd 40 w 3 miejsca, czyli pod gumkę i w 2 korki), tłoczki odciągnięte płaskim śrubokrętem i wszystko gra, hamuje normalnie.
Historia opowiedziana, ale jest pytanie:
Jak tego uniknąć w przyszłości? Wydaje mi się że zabieg z WD40 to tylko taki przejściowy. Autem czasami jeździ moja matka a ona w takiej sytuacji zanim by w coś uderzyła to padłaby na zawał ze strachu
Najnowsze blogi
Dodano: 11 godzin temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Jedynie do ewentualnego odpowietrzenia (wymiany płynu) potrzebny Ci będzie koleżka.
Szukam właśnie jakiegoś warsztatu, który wymieniłby mi gumki i płyn w układzie, bo zrobiłem 15km po mieście i koła znów czerwone.
Uwaga, niektóre warsztaty nie wiedzą w ogóle o istnieniu takowej pasty bądź odradzają ją (bo tarcia na klocku nie będzie). Takich warsztatów radzę unikać - skoro od kilkudziesięciu lat każde ASO Mercedesa używa takowej pasty i problemów nie ma, znaczy to, że jednak faktycznie pasta może pomagać
Ja z apteki gumkę raz miałem i podziękowałem. Nie będę cukieraszka jadł przez papierek.
Ale dzięki! Tak też zrobię jak będzie wolny weekend. Muszę tylko gumki skombinować (te z apteki ponoć nie podejdą :/)
P.S. Ja walę twarde stolce.