Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 664 razy
Data wydarzenia: 05.12.2010
Saab 9-5 …Złom czy luksus?
Kategoria: inne
Ogolnie przyjęte jest , ze należy unikac 9-5 z Tidem 3.0 i nie jest to opinia z kapelusza. Ceny TIDow sa najniższe a internet zasypany jest ogłoszeniami o sprzedazy tych aut z uszkodzonymi silnikami. Jeśli ktos chce sprawdzic polecam mobile.de gdzie wrtosc aut jest nizsza o 20 do 30% od wersji benzynowych. Opuszczaja się w nich tuleje, koniec i kropka. Trzeba jednak przyznac ,że Saab nigdy oficjalnie się do tego nie przyznal, chociaz temat jest im bardzo dobrze znany. Miałem okazje kupic Tida rok temu.. Miala nim jeździć moja zona(ja zostane przy benzynie). Cena atrakcyjna(rok 2004) a auto od znajomego i….Nie kupilem… Wiedziałem już o „zaletach” diesla 3 litrowego. Pół roku pozniej mój znaojmy wywalil 3.0 i wstawil 2.3 benzyne. Diesel po prostu umarl…Zycie…
Zostawiam już temat diesli 3.0 bo moje doświadczenie z tymi silnikami jest marne. Może jest tu na autocentrum jakis fachowiec i wypowie się odnsnie tych motorow.
2. Wersje benzynowe.
Tu tez jest ogrom sprzecznych opinii. Jedni chwala innie ze już nigdy tego zlomu nie kupia…
Zastanowmy się dlaczego tak jest? Większość 9-5 to już dosc leciwe maszyny a ich cena dosc atrakcyjna jeśli popatrzymy na wyposażenie samochodu. No i najważniejsze na naszym rynku 95% Saabow nie ma 200 000 przejechanych kilometrow. Prawda czy falsz? Twierdze z cala stanowczością , ze jest to lipa i często ludzie patrzac na te swoje już chyba magiczne 150 000 nie zdaja sobie sprawy ,ze leci im już czwarta setka...czyzby właściciele Saabow robili maks. 15 000 rocznie???
Kolejna sprawa serwis. Polska nie umie lub się jeszcze nie nauczyła naprawiać Saabów. Niby Opel, podobny ale często jest tak ,że przeciętny mechanik uczy się naszym kosztem. Wymienia się wszystko tylko nie to co jest przyczyna uszkodzenia… Serwisy prezentuja podobny poziom a ich kadra, sklada się w duzej mierze z ludzi młodych swieżo po szkole ponieważ są niskim kosztem dla serwisu. Kiedys zadzwoniłem do serwisu( nazwy nie podam) i zapytałem pana czy mogę do swojego 9-5 zalozyc intercooler….Po dlugim namysle odpowiedział,ze tak tylko po co??? Nie musze tego komentowac…Z zawieszeniem nie maja dużych kłopotów bo to w zasadzie konstrukcja blizniacza z Vectra. Poruszyc trzeba tez temat turbo. W Polsce mamy ostatnio duza liczbe zakładów oferujących regeneracje turbin . Jedni robia to dobrze a inni nie… Jeżeli mamy 10 letnia 9-5 to jakim kryterium kierujemy się w wyborze specjalisty? Oczywiście cena…Moim skromnym zdaniem jeżeli już wybierasz Saaba w dosc leciwym wieku(patrz moje auto)to zadaj sobie pytanie czy będziesz miał dosc pieniędzy na właściwy serwis auta. Kupic za 15 000 tys. to nie problem ale kupic 4 opony za 3000 tys. (jedne z natanczych w rozmiarze 215 55 16) to już wielki problem. ( są jeszcze Firestony TZ 300 za 2000 komplet- calkiem znosne) Nie wierze w opowieści ludzi ze inne 10 latki są mniej awaryjne, z wlasnego doświadczenia wiem, ze to bzdura. Chyba ,ze trafimy na naprawde zadbany egzemplarz . ja swoja bestie kupilem w Berlinie przy salonie Webera za cene taka ,ze mógłbym mieć rocznik 2003 lub w sprzyjaacych warunkach nawt 2004/5 w Polsce… Czy w Audi lub Mercedesie nie psuja się wyświetlacze tak jak słynny Sid w Saabie. Naprawa nie jest droga i zareczam, ze zrobisz to tyko raz. Potem już swieci miga i informuje
Skrzynie biegow, sprzęgło,amortyzatory, półośki to mocne punkty auta. Znosza naprawde ciezka eksploatacje w polskich warunkach. Ja mam jeszcze oryginalny tłumik. Wnetrze (może się narażę innym użytkownikom Sabolotow) w starszych egzemplarzach trzeszczy zdecydowanie mniej. Potwierdzone w porównaniu z Saabem 9-5 rocznik 2007. Tutaj już widac reke księgowych… Listwe zaplonowa tez mam rok 2000 i w bagażniku nie worze zapasowej(pierwsze przykazanie Sabowicza) Turbo zostawie bo można zakatowac je w miesiąc lub jeździć 30 lat bez naprawy. Wlasnie ile mamy VW i Audi z turbo??? Oczywiście mowie o benzynie…Pamiętacie słynne G60 VW?Audi i jego 1.8T(tez ma srednie opinie) Teraz pojawiaja się te maleństwa uturbione Fiat ,Alfa, VW itd. Zakladam się z każdym o skrzynie wodki ,ze za pare lat właściciele tych aut będą plakac nad rozwalającymi się turbinami, problemami z układem tlokowo-korbowym itd. Jaka turbina nie przepuszcza oleju panowie, a no taka co ma nakulane maks 50 000 potem to już leci,leci….
Dobra koncze bo musze wymyc letnie felgi jakos nie miałem ostatnio czasu… Zaprasza do dyskusji! Możecie mnie zje….ac za brak elementarnej wiedzy, zarzucic ,ze malo napisałem i podzielic się wlasnymi doświadczeniami.(to ostatnie przede wszystkim)
Sory za orty i skladnie tak to jest jak się pisze z biegu a mój synek 1.8 roku wali w klawiature co jakis czas
Pozdrawiam goraco.
Dodano: 15 lat temu
Jednak da się dobrze sprowadzić... tylko, że trzeba samemu
Tego tu strucla 9-3 sprowadzono na zamówienie i zdecydowanie daje radę. I dobrze, że serwis SAABin kuleje w PL... nie będzie to nigdy masówka i to jest super
A kto ma wiedzieć co i jak śmiga jak mu tylko potrzeba i wcale nie przepłaca - droższe znacznie w serwisowaniu jest choćby polo, golf, czy inne a4 i paski... i niechaj tak pozostanie.
tsamsel
Dodano: 15 lat temu
Tak, to cała prawda na temat zajeżdżonych aut na polskich drogach. Na blacie 150kkm a faktyczny przebieg grubo ponad pół miliona.
anpa50
Dodano: 15 lat temu
Dobrze napisane. Właśnie takie posty spowodowały, że zrezygnowałem z kupna "nówki" 10-letniej "super" marki i kupiłem "gorszą" markę, ale samochód jest nowy /bez cudzysłowu/. Znam przynajmniej jego historię na 100%, czyli brak historii. Nie muszę się codziennie modlić o to żeby mi się nie rozsypał i brać pożyczki z banku na jego naprawy.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
19
komentarzy
Dodano: 20 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 21 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
