Wpis w blogu auta
Seat Ibiza
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1058 razy
Data wydarzenia: 13.02.2013
Rozrząd
Kategoria: serwis
Dziwne człowiek wywalił 9stów i się cieszy i lepiej czuje. Zawsze tak mam,że jak zbliżają się te KMy to się zastanawiam czy mi pasek nie strzeli. Może dlatego,że kiedyś przywiozłem z niemiec mondeo mk1 1.8 TD i na drugi dzień miałem odprowadzić na wymiane paska,było -25celsjusza i silnik chodził 5sek. sprzedałam w tej samej cenie z rozwalonym silnikiem 5dni później.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Do autre2003: Ja właśnie na Goodyearach miałem strasznie twardo a Barumki są miekkie i dobrze kleją. Jedyny minus letnich to po dłuższej ostrej jeździe po zakrętach(przypuszczam, że jak się nagrzeją), zaczynają huczeć jak zimówki i przód pływa na zakrętach.
dzisiaj pogoda jak widać ciepło woda +4 może to waga auta niewiem. Rondko na Powstańców'a Poziomkowa suchy las. opel corsa 94' 1.5D 50km/h w wejściu opony dębica i wszedł, 5lat mają. Godz. później ibiza 07' 1.9TDI ta sama prędkość ...uślizg na NOKIAN 5lat stare. Może masa auta,powiem jedno jedne i drugie zajebiste w śniegu, i na marznącym,aLE... na marznącym szybko ABS łapie w ibizie te opony miałem w marei i lepiej hamowała, od czego może to zależeć?masa? długość pojazdu?
Podobnie z letnimi matadorami, te chyba były robione typowo na tor, świetnie się spisywały na równej jak stół najlepiej betonowanej nawierzchni, ale na nierównościach był koszmar (a takich dróg w PL jest większość, równe jak stół to przecież rzadkość), auto uskakiwało w zakrętach a ABS załączał się nawet na suchej nawierzchni przy normalnym hamowaniu.
A co do częstego wymieniania wielosezonowych opon to zależy kto jak dużo jeździ i jak długo trzyma auto(większości wystarczą na 4 lata), odchodzi jednak koszt zmian opon i ich przechowywania, a źle użytkowane lub przechowywane zimówki tracą swoje właściwości.
Pracowałem w DE swego czasu w branży motoryzacyjnej i wiem, że Niemcy to nie są idioci, i nie wyrzucają/sprzedają za grosze całkiem dobrych opon po jednym sezonie, bo im się znudziły. Zwykle pozbywają się ich jak coś z nimi jest nie tak, na eksport idą też opony z reklamacji, są wtedy dość nowe i zwykle z bardzo dobrym bieżnikiem.
Co do opon całorocznych to sądzę, że nigdy nie próbowałeś/łaś na takowych jeździć, więc po co powielać zasłyszane opinie nie mając doświadczeń i wiedzy. W konkretnych warunkach klimatycznych jakie występują w bardzo wielu rejonach naszego kraju, nowoczesne opony całoroczne sprawdzają się bardzo dobrze. Oczywiście nie są to opony przeznaczone do agresywnej jazdy w ekstremalnych warunkach, dla wielu użytkowników mogą byc jednak lepszym wyborem niż opony sezonowe.
Szerokości koleżanko.
1 przywieziony z niemiec
2 następnego dnia przed wymianą paska. PASEK pękł(rozrządu) nie klinowy :D
3 ford ma kolizyjny silnik (popytaj co znaczy)
4 sprzedałem z rozsypanym rozrządem
Turtuś wer1207 zrozumiał?
5 Sam się postaw na hamownie
przywiozłem/sprzedałam - gdzie była operacja?