Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy kasielita » Renesis VS Multi Air







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika kasielita
Dodano: 16 lat temu
Blog odwiedzono 1891 razy
Data wydarzenia: 20.02.2010
Renesis VS Multi Air
Kategoria: inne
Wszyscy teraz dążą do tego żeby auta miały małą pojemność a dużą moc i to przy niskim zużyciu paliwa. Zacznę może najpierw od silnika który nazywa się Renesis i jest montowany w samochodzie Mazda RX8. Pierwszy taki silnik zbudował Felix Wankl, ale mniejsza o historię. Jednostka napędowa Mazdy uzyskuje moc 231KM przy pojemność 1.3L. Silnik ten nie ma zaworów, a co przy tym idzie układu rozrządu-plusy się nasuwają same-nie ma niebezpieczeństwa zerwania się paska, oraz wszystkich konsekwencji z tym związanych. Minusy to duże zużycie silnika i paliwa- średnio 13L benzyny. Zasadę działania tego silnika najlepiej widać na filmie,więc się nie będę rozpisywał. Następnie biorę pod ostrzał silnik Multi Air ze stajni Fiata. Jest to turbo benzyna ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemność 1.4 i mocy 170KM, ma palić ok 6L benzyny(w co nie wierze bo co nie którym przy bardzo ostrej jeździe udało sie spalić 15L). Silnik ten ma o 10% wiekszą moc dzięki tak zwanemu energooszczęnemu rozrządowi(chodzi tu o sterowanie powietrzem przez elektrozawór), moment obrotowy jest większy o 15% przy niskich obrotach i oczewiście niska emisja spalin.
Jak zakończy się ten wyścig czy Mazda udoskonali swój silnik tak że zdobędzie on uznanie również u innych producentów i stanie się przyszłością motoryzacji czy też przyszłość to turbo benzyny naszpikowane kosmiczną elektronika. Czas pokaże jak będzie,ale ja wolałbym żeby silnik Wankla powrócił do łask:)


Ostatnia aktualizacja: 20.02.2010 11:51:08
Dodano: 15 lat temu
wpis na 6 z plusem
Dodano: 15 lat temu
super wpis! czy zuzycie silnika jest tak ekstremalne ze po 100tys silnik jest do wymiany??
Dodano: 16 lat temu
Nie wiedziałem że ta konstrukcja jest w Mazdzie wykożystywana. Miło czegoś nowego się dowiedzieć.
Dodano: 16 lat temu
Bardzo obrazowy i szczegółowy oraz profesionalny wpis
Pozdrawiam
Dodano: 16 lat temu
Dla mnie silnik Wankla to techniczne cudo, prostota działania jest w tym silniku wprost urzekająca. Szkoda, że tylko jedna firma na świecie rozwija to rozwiązanie :(. Wiem, że to rozwiązanie ma swoje wady, ale potencjalnie jest dużo lepsze od tradycyjnego silnika tłokowego, z tego co wiem największym problemem są właściwe materiały do budowy "tłoków" i "cylindrów" które jeszcze nie istnieją.
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3 komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl