Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Suzuki Vitara Viertarka » Remont silnika trwa...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Suzuki Vitara
  • przebieg 196 381 km
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.0 i V6 24V
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 5289 razy
Data wydarzenia: 13.01.2012
Remont silnika trwa...
Kategoria: awaria
Samochód już tydzień stoi u mechanika, silnik wyciągnięty i rozebrany.
Sprawdzono kompresję na cylindrach, na pięciu wynosiła 12 bar a na jednym 8 bar. Pierścienie są ok, głowica wygląda przyzwoicie, wymieniane będą gumki zaworowe i pierścienie na tłoku który miał słabą kompresję. No i muszę jeszcze jechać do poprzedniego mechanika u którego robiłem vitarę od początku jak ją kupiłem. Wymieniał mi w zeszłym roku cały rozrząd no i na prawej stronie jak się okazało jest przeskok o jedno ogniwo na łańcuchu - muszę mu koniecznie za to podziękować. Aż dziwne że tego nie odczułem ale przy sześciu garach jest taka możliwość.
Samochód do mnie trafi dopiero gdzieś w przyszłym tygodniu.

P.S. wniosek nasuwa mi się jeden: trzeba było się uczyć na mechanika samochodowego i robić takie remonty samemu.
Ostatnia aktualizacja: 13.01.2012 16:44:30
Dodano: 10 lat temu
Do wasmaciej: Od klimy chyba da się zostawić. Zależy jakimi kluczami będziesz chcial podejść.
Dodano: 10 lat temu
Do lysy1233: no dramatu nie ma, chłodnice od silnika i od klimy :)
Dodano: 10 lat temu
Do wasmaciej: Jka z samej pokrywy, to nie ma tragedii, bo ona na pastę chyba jest i nie ma takiego dramatu z dostępem. Tylko chyba chłodnicę musisz wywalić.
Dodano: 10 lat temu
Do lysy1233: spokojnie, też tak myślałem. To wszystko dzieje się prawie w odstępach rocznych więc nie martw się. Teraz mi cieknie olej z pokrywy rozrządu...
Dodano: 10 lat temu
Przeglądam Twoje dzienniki i blady sie robię... Jak moja vitara będzie robiła mi podobne niespodzianki, to chyba sie powieszę...
Dodano: 10 lat temu
Ciekawa konstrukcja 2.0 i V6
Dodano: 12 lat temu
Przesunięcia rozrządu o 1en ząbek nie odczujesz. W maluchu zmianą przesunięcia rozrządu regulowało się występowanie przy danych obrotach momentu max.
Sam też z tym kombinowałem i tylko duże zmiany dało się wyraźnie odczuć.
Co do samego remontu to fajna sprawa ,choć każdy wolałby przez to nie przechodzić. :D
Dodano: 12 lat temu
MOim zdaniem to robisz naprawe silnika a nie remont. Lepiej zrobić wszystko. Masz cały silnik na wierzchu. Szlif wału wymiana panewek, zawory uszczelniacze, pierścienie na każdym cylindrze a nie na tym co nie ma kompresji.
Bo to tak jak by jeden klocek hamulcowy założyć na dane koło bo drugi jeszcze dobry :)
Dodano: 12 lat temu
Do wasmaciej:
I jeszcze na tym zarabiać! :)
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: poszukam :)
Dodano: 12 lat temu
Do wasmaciej: teraz padły pierścienie na jednym tłoku...a za np. rok (tfu!!) na drugim mogą paść... Myślę,że oryginały można dostać bez problemu..poszukaj;)
Dodano: 12 lat temu
Kutwa, źle Ci łańcuch założył?? Co za partacz. Masz może jakąś fakturę albo coś w tym stylu jak robiłeś u niego rozrząd?? Swoją drogą nie wiedziałem że jest łańcuch, ale to dobrze. Jak koszty?
Dodano: 12 lat temu
Ja tez czesto mam wrazenie ze trzeba bylo uczyc sie na mechanika:) powodzenia przy remoncie
Dodano: 12 lat temu
Nie wiem jakie są koszta przy Twoim silniku, ale mając go "rozwalonego" czy nie lepiej pokusić się o generalny remoncik, niż za dwa miesiące rozbierać go znowu bo kolejny cylinder pada?
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: kiepski(niewłaściwy) olej do tego dużo za późno wymieniany to i 200 kkm może być sukcesem [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
Trzymam kciuki że w końcu wyciągniesz auto na prostą:) Zwykle tak bywa że na początku wychodzą wszystkie grzeszki i zaniedbania poprzedniego właściciela:)
Dodano: 12 lat temu
Ale tłok
Dodano: 12 lat temu
Jeśli silnik V6 wymaga remontu to chyba nie ma 200kkm przejechane?
Dodano: 12 lat temu
Do wasmaciej: to ok... bo już myślałem że
Dodano: 12 lat temu
Do JanCek: jutro będzie ściągana druga strona :)
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: a nie lepiej mieć oryginał jak wszystko jest w porządku?
Dodano: 12 lat temu
a co z drugą głowicą...nie ściągasz?
Dodano: 12 lat temu
Bynajmniej będzie wiadomo co masz po generalnej naprawie
Dodano: 12 lat temu
"wymieniane będą gumki zaworowe i pierścienie na tłoku który miał słabą kompresję" - i tylko tyle tego remontu? Nie lepiej od razu założyć komplet panewek, pierścieni, szlif wału i zrobić głowicę przy okazji jak jest wyciągnięta? Koszta niewiele większe a wszystko będzie zrobione na tip top.
Dodano: 12 lat temu
Do mamlecz: w środku ładnie :D:D:D:D
Dodano: 12 lat temu
Aaaaaaaale mały ten silnik. ;)

Zawsze robi na mnie wrażenie widok silnika od wnętrza - na zewnątrz cały zardzewiały, brudny, szary i ohydny, w środku - czysto, olejek sobie pływa, wszystkie płaszczyzny błyszczące :)
Dodano: 12 lat temu
Do wasmaciej: już za niedługo z powrotem na drodze :)
Dodano: 12 lat temu
Pojedź do tego mechanika, podziękuj mu ślicznie, a później podziękuj raz jeszcze na lokalnym forum nie zapominając o jego adresie.. Niech się inni jego wystrzegają.
Dodano: 12 lat temu
Do debrek3: staramy się, ciągle do przodu :)
Dodano: 12 lat temu
pomału do przodu [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 9 godzin temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
4 komentarze
Dodano: 15 godzin temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
3 komentarze
Dodano: 18 godzin temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
4 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl