Wpis w blogu auta
Saab 9-3
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 14821 razy
Data wydarzenia: 29.01.2013
Remont silnika
Kategoria: zmiany w aucie
Auto stało ponad 2 tygodnie, po czym odbyło podróż na lawecie do mojego mechanika z rodziny.
Od czwartku do wczoraj trwały prace mające przywrócić sprawność mojej Saabinie.
Korzystając z okazji pokusiłem się o wymianę głowicy na nieco inną, z modelu po "liftingu", mającą nieco lepsze parametry przepływu powietrza. Udało mi się kupić gotową, po obróbkach, z nowymi uszczelniaczami, zaworami, prowadnicami itp.
Niestety, aby wymienić rozrząd, trzeba było wyjąć cały silnik. Możecie sobie wyobrazić ile to było roboty.
Modyfikacje: nowa głowica z silnika B205 w miejsce B204, wymienione wszystkie uszczelki głowicy, wymieniony rozrząd główny, czyli łańcuch, łyżwy oraz koła zębate, odpięty balans, przy okazji wymienione panewki korbowodowe, aby już więcej silnika nie wyjmować
Na chwilę obecną auto pięknie śmiga - jest dużo żwawsze, niż było.
Niestety do wymiany będzie jeszcze pompa wody - ale to w lutym.
Ostatnia aktualizacja: 29.01.2013 14:00:01
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

ale masz rolki prowadzace i napinacz, ktorych lozyska sie zuzywaja. Zatarte lozysko prowadzi do zerwania paska/lancucha.
w moim subaru poprzedni wlasciciel przyzydzil $100 na rozrzadzie, na robocie za $500. zamiast kompletnego rozrzadu wymienil sam pasek. Teraz ja musze wydac kolejne $600 na rozrzad, bo lozysko jednej z rolek zaczelo halasowac.
Pompa wody na zewnątrz, więc bez problemu ją wymienię.
to nie jest tak. rozrzad to nie tylko pasek czy lancuch.
wymienia sie tez rolki, napinacz i pompe wody, ktorych zywotnosc jest czesto duzo mniejsza niz zywotnosc lancucha i tak samo moga spowodowac uszkodzenie silnika jak peknietgy lancuch czy pasek.
przykladowo - w moim starym chryslerze byl silnik 2.7 z lancuchem rozrzadu. silnik ma zla reputacje, bo w wielu egzemplarzach przey pewnym przebiegu zaczyna cieknac wewnetrznie pompa wody i dochodzi do zatarcia silnika. ludzie nie wymieniaja rozrzadu, bo przeciez jest na lancuchu. a pozniej sie dziwia...
A pompy nie wymieniłem, bo kuzyn zdiagnozował jej kiepski stan w poniedziałek, kiedy to miałem wyjechać, więc nie było czasu. Ale i tak czekam na silikonowe przewody do układu chłodzenia, więc się razem z pompą wymieni
za taki remoncik u mnie chca $3000, tyle ze w tym jest jeszcze wymiana tlokow.
Do tej pory zalewałem 2 razy Motulem X-cess 8100 5W-40 i raz (na niecałe 4000 km) Mobil 1 Peak Life 5W-50.
Trudno mi sobie wyobrazić ile to było roboty...
A skoro samochód ma duży przebieg to remont być musi.
Dla mnie benzyna jak ma 250 tys. km to złom, diesel jak ma 300-350 to też.
Takie dziś mamy czasy że silniki wytrzymują tylko takie przebiegi.
Zresztą nawet jak ma 300 tys i chodzi dobrze to jest już w 3/4 zużyty, śmietana zjedzona.
Jak ja rocznie robię 20 tysiaków to nowe auto starczy mi na 15 lat.
A niektórzy kupują 5 letnie pasaty TDI co mają 250 tys. najechane i myślą ze cud kupili. To już zawieszenie do roboty, drzwi były otwierana 1000000000 razy i w dupę dostały i uszczelki i kierownica i inne rzeczy powycierane.
Bo sam silnik to może i nakręci te 400 tysiaków bez remontu ale auto to inne podzespoły
Dobrze że już wszystko śmiga. Powodzenia