Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Daewoo Lanos Złota Kareta » remont silnika







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Daewoo Lanos
  • przebieg 168 227 km
  • rocznik 2001
  • silnik 1.5 i 16V
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1582 razy
Data wydarzenia: 15.03.2012
remont silnika
Kategoria: serwis
Lanos zawsze brał dużo oleju (przed zdarzeniem lany był Shell Helix), ale był okres kiedy oleju przestało ubywać, a przynajmniej nie ubywało go tak dużo jak wcześniej i widocznie straciłem czujność. Nie wiem czy olej zaczął być rozcieńczany paliwem, które przy dłuższej podróży szybko odparowało, czy przyczyna była inna, ale efekt był taki, że cylindry (zwłaszcza jeden) zostały wyrobione. Nigdy poziom oleju nie zniknął z miarki, najniższy poziom to w okolicy minimum, może lekko poniżej, ale takiego faktu nie pamiętam. Sprawdzany był i dolewany za każdym razem. Kontrolka nigdy się nie zaświeciła a jest w 100% sprawna. Koszt naprawy to ok 1500zł. Kupowałem wyłącznie oryginalne części, a naprawę wykonałem we własnym garażu z kolegą.
Ostatnia aktualizacja: 24.01.2013 23:53:03
Dodano: 11 lat temu
A czy przy naprawie zauważyłeś czy silnik był gdzieś zapocony? Uszczelniacze były na zewnątrz suche?
Dodano: 11 lat temu
Do motorzysta: łapie powoli co na portalu kaman:)
Dodano: 11 lat temu
Do motorzysta: ten inny, to jedna linijka była:)
Dodano: 11 lat temu
Tekst się powiększył czy mi się wydaje[niewiem]
Dodano: 11 lat temu
To jest dziennik dnia?? hmm przypuszczam że ilość komentarzy o tym zadecydowała.
Dodano: 11 lat temu
Do leon_ogood: Teraz jest super wpis szkoda tylko że musisz wydać tyle kasy na raz,to trochę zaboli,ale jak pojeżdzisz jakiś czas to ten koszt rozpłynie się w kilometrach,a Ty będziesz się cieszył z pewnego autka.
Gratuluję DD.
Dodano: 11 lat temu
Do leon_ogood: Nie masz za co przepraszać. [up] Ja ubawiłem się przednio ;-) Gdybyś napisał we wpisie to co napisałeś w poprzednim komentarzu to nie byłoby tematu, głupich tekstów i żartów.

PS. Teraz po poprawce [palec] wpis wygląda jak należy [up] Trzeba było tak od razu [zakrecony] [papa]
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Zrobiliśmy to niczym Maciek Gajwer
Nie mógł treści tego komentarza pode mną napisać w swoim dzienniku ? Wtedy byłoby git!
Dodano: 11 lat temu
nie wiedziałem jak działa portal, nie wiedziałem, że mój wpis będzie widoczny dla wszystkich. Przepraszam za zaśmiecanie.
Lanos zawsze brał dużo oleju (przed zdarzeniem lany był Shell Helix), ale był okres kiedy oleju przestało ubywać, a przynajmniej nie ubywało go tak dużo jak wcześniej i widocznie straciłem czujność. Nie wiem czy olej zaczął być rozcieńczany paliwem, które przy dłuższej podróży szybko odparowało, czy przyczyna była inna, ale efekt był taki, że cylindry (zwłaszcza jeden) zostały wyrobione. Nigdy poziom oleju nie zniknął z miarki, najniższy poziom to w okolicy minimum, może lekko poniżej, ale takiego faktu nie pamiętam. Sprawdzany był i dolewany za każdym razem. Kontrolka nigdy się nie zaświeciła a jest w 100% sprawna. Koszt naprawy to ok 1500zł. Kupowałem wyłącznie oryginalne części, a naprawę wykonałem we własnym garażu z kolegą.
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: Oby. Na przykład zamiast się obruszać niepotrzebnie. A my tu mu taką reklamę robimy ;-)
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: [panna] [kac] - może właściciel lanosa wyciągnie przynajmniej jakieś wnioski z tych komentarzy ;)
Dodano: 11 lat temu
Do Adams93: raczej da się zmieścić w tej kwocie ale ale za 3tysię przy dobrych wiatrach można mieć 2-5litra pod maską - i weź tu bądź mądry [kac]
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86:
Do Adams93:

A wracając do tematu: blisko 60 komentarzy pod jednozdaniowym wpisem...? [totalszok] [rotfl]

Potrafimy zrobić coś z niczego [smiech2]
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: No to chyba lepiej kupić komplet ze skrzynią i wtedy może 3 tysie pęknąć.
Dodano: 11 lat temu
Do Adams93: tyle że przy 2.0 dochodzi koszt innego sprzegla
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: Dobry 2.0 115km to tez nie więcej jak tysiąc, i jak mówisz drugi tysiąc przekładka i pakiet startowy dla silnika
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: przy silniku 2.0 może dojść do ceny 3tysi
Dodano: 11 lat temu
Do Adams93: sam silnik 1.6 w dobrym stanie to okolo 1tys zł, serwis rozruchowy [rozrzad paski, oleje płyny to 700zł], przekladka okolo 5stów.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Na pewno lepiej :P
Dodano: 11 lat temu
Do Adams93: Ale półosie są dwie [smiech2] Ciekawe ile by wyszło gdybym musiał obie wymienić skoro jedna to 1000 Euro [totalszok] Chociaż może lepiej tego nie wiedzieć i nie sprawdzać ;-)
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Twoja półoś to też inna sprawa, gdybyś to robił w Polsce to by wyszło taniej :)
Dodano: 11 lat temu
Do Adams93: Czyli połowa mojej półosi ;-)
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Swap to góra 2 tysiące!
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: Ale swap chyba wyszedłby taniej niż 3 tysie...
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: w takim wypadku to swap na 1.6 lub 2.0 od opla ten 115km byłby lepszy niż remont bo koszta te same choć z drugiej strony po kapitalce przynajmniej wie czym jeździ - jeśli oczywiscie remont zrobiony tak jak należy i nie na jakichś chińskich badźiewiach. Przybliżony koszt waha się od 2do 3.5tys zł [zależy jakie części]
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: Nie wiem czy zamiast remontu drugi motor taniej by nie wyszedł. Części do Lanosa nie są aż tak drogie ale robocizna przy remoncie może kosztować najwięcej. A tak podmianka i po robocie...
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: No to jeszcze większa zagadka [totalszok]
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: Wszystko we własnym zakresie i części też sam produkował
Dodano: 11 lat temu
Do Adams93: ciekawe tylko jak go wyremontował? Żadnych opisów co i jak i za ile?
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: kolejna opcja to chytra baba z moich okolic
- a tak technicznie to daewoo ma hydropopychacze które na sucho bez oleju klekoczą głośniej niż starodawny diesel więc jak nie na wzrok to na słuch można było wyczuć że coś jest nie tak - no chyba że ślepy i głuchy - 2 w 1
Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl