Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Passat Pasiasty » Regeneracja felg i inne naprawy w aucie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Passat
  • przebieg 233 000 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2013
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1674 razy
Data wydarzenia: 30.12.2013
Regeneracja felg i inne naprawy w aucie
Kategoria: zmiany w aucie
Jestem szczęśliwym posiadaczem Pasiastego B5FL od 2 miesięcy. Po zakupie wyszło kilka rzeczy, które trzeba było zrobić.

Kilka dni po zakupie, zajrzałem tam gdzie nie zaglądałem podczas zakupu tzn pod gumowe dywaniki. Okazało się, że w aucie jest wilgotno, a dokładnie z tyłu z prawej strony pod nogami pasażera jest basen... Przyczyn gromadzenia się wody w aucie było kilka. Po wertowaniu forum passata, zabrałem się za usuwanie wilgoci i jej przyczyn w aucie. Pierwsze co zrobiłem to udrożniłem odpływy pod akumulatorem. W podszybiu zrobił się basenik, a woda w nim stojąca sięgała połowy wysokości akumulatora. Przy tej okazji wymieniłem filtr kabinowy, bo stary był mokry i widać że już zużyty. Po zdemontowaniu fotela pasażera i podniesieniu tapicerki do góry musiałem "wypompować" wodę o głębokości prawie 5cm. Gdy wszystko wyschło, szczęśliwy że usunąłem problem złożyłem wszystko. Po kilku dniach po ulewie znów wilgoć w aucie :(. Tym razem przyczyną była uszczelka pod filtrem kabinowym oraz uszczelka pod tapicerką drzwi (między blachą a drzwiami). Po zdjęciu tapicerki z drzwi znalazłem też przyczynę "pierdzącego" głośnika z tyłu. Poprzedni właściciel mało myśląc polakierował maskownicę głośnika (bo ją czymś porysował), a lakier padł na zawieszenie górne głośnika. Głośniki niebawem będę wymieniać. Wczorajsza ulewa potwierdziła skuteczne uszczelnienie auta. W końcu jest sucho :).
Tuż po zakupie auta musiałem też naprawić parę innych drobiazgów a mianowicie zamek od wlewu paliwa (klapka ciągle była otwarta), przyczyną był tu nagromadzony bród. Uszczelniłem też pęknięta lampę tylna (nową zakupie na wiosnę).

Aluski, na których kupiłem auto były zatyrane czasem i przednim właścicielem. Postanowiłem je doprowadzić do stanu użyteczności co mi się udało, a efekt przerósł moje oczekiwania. Zajęło mi to 2 weekendy ale naprawdę było warto, a efektami mojej pracy postanowiłem się podzielić :).

Koszt regeneracji felg to:

1x mała szpachla aluminowa - 12zł
2x podkład akrylowy 0,5l spray - 32zł
1x lakier srebrny do felg 0,5l spray - 12zł
1x lakier grafitowy do felg 0,5l spray - 22 zł
2x lakier bezbarwny 0,5l - 32zł
Materiały ścierne, rozpuszczalnik uniwersalny - 15 zł
Robocizna własna około 20 godz - bezcenna :)

Strona wewnętrzna to 2 warstywy podkładu, 3 warstwy lakieru, 2 warstwy lakieru bezbarwnego, a zewnętrzna to analogicznie 3/4/5.

Oprócz felg po przejechaniu 2,5 tys km padł termostat. Auto po przejechaniu 150km miało temperaturę około 60 stopni. Po wymianie termostatu auto nagrzewa się do 90 stopni po około 4km :)
Ostatnia aktualizacja: 30.12.2013 17:40:19
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3 komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl