Wpis w blogu auta
Seat Ibiza
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 943 razy
Data wydarzenia: 29.04.2011
Razem już od 5000 km ;)
Kategoria: obserwacja
Trzy łyki statystyki:
- średnie spalanie wynosi tylko 5,50 l./100km co mnie bardzo cieszy. Cieszy mnie również spalanie przy dosyć dynamicznej jeździe po mieście i około 150km/h na autostradzie – 6,12 l./100km.
- średnie spalanie na oponach zimowych – 5,51 l./100 km
- średnie spalanie na letnich oponach – 5,40 l./100 km
- minimalne spalanie wyniosło 4,91 l./100km – bardzo dobry wynik ale na pewno potrafi spalić mniej
- największa prędkość: 165 km/h
- liczba stłuczek, wypadków: 0
- liczba mandatów i punktów karnych: 0
- liczba zaliczonych dziur: @#$%^&*!!
- liczba przekleństw za kierownicą: stosunkowo niedużo choć czasem mi się coś wyrwie
- najdłuższa trasa: około 225 km (Mysłowice -> Dobrodzień -> Mysłowice)
- najdłuższa samotna trasa: około 420 km (Mysłowice -> Ostrava -> Zilina -> Mysłowice)
To mnie pozytywnie zaskoczyło:
- SPALANIE!
- osiągi: nie czarujmy się, nie jest to demon szybkości ale spodziewałem się czegoś bardzo mułowatego. Tymczasem jest zupełnie odwrotnie - przyspieszenie jest bardzo dobre jak na tylko 64 KM. Ścigałem się od świateł do świateł z Peugotem 206 HDi i wcale nie byłem bez szans – brał mnie tylko na początku
- po przerzuceniu się z Lukoil na Orlen auto zaczęło bardzo dobrze spalać, średnio poniżej 5,5 l./100 km co było trudne na paliwie z Lukoil.
- jazda z klimą czy bez – bez znaczenia, Ibiza pali prawie tyle samo – bardzo miłe zaskoczenie
- przez 3 miesiące wymieniłem tylko żarówkę – wszystko ok tylko trochę zachodu z pozamykaniem tych wszystkich plastikowych klapek.
- Ibiza jest dobra do mycia, nie to co mój Passat kombiak xD Przy Ibi mycie trwa o wiele szybciej.
- odpalanie w zimę: nie ważne jaka temperatura, zawsze odpalał za pierwszym razem – nawet na paliwie z Lukoil.
- szerokie opony letnie (205/45) i obniżone zawieszenie dają duży komfort jazdy, szczególnie na autostradzie (na dziurawych drogach już nie). Auto pewnie trzyma się drogi.
- podkładka trzymająca wszystko co się na niej znajduje (Pentagram Gecko). Sprawdzałem przyczepność komórki do tej podkładki biorą bardzo ostry zakręt przy większej prędkości i komórka ani drgnęła, duży plus!
To mnie zaniepokoiło:
- stwierdziłem, że przy temperaturze poniżej -15 stopni auto wewnątrz bardzo wolno się nagrzewa. W starej Astrze (na tej samej trasie) cieplej zaczęło się robić 2 razy szybciej. Zresztą co Hiszpanie mogą wiedzieć o zimie?! (choć nie do końca, Ibiza bazuje raczej na częściach z VW)
- sprzęgło łapie dosyć wysoko – chyba szykuje się wymiana, okaże się w sierpniu kiedy to będzie przegląd.
- po wysprzęgleniu, gdy wrzucam wsteczny to trochę chrobocze – wina sprzęgła czy skrzyni biegów?
- gnije tłumik
P.S. Odnośnie poprzedniego wpisu: druga warstwa asfaltu jest, nawet pasy są namalowane. Dodaję skany z artykułu z Dziennika Zachodniego.
tuner88
Dodano: 14 lat temu
Super wpis miło się go czyta oby więcej takich było.
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
