Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Toyota Corolla Verso VERSO
»
Raport Euro NCAP Toyota Corolla Verso
Wpis w blogu auta
Toyota Corolla Verso
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 1347 razy
Data wydarzenia: 13.02.2011
Raport Euro NCAP Toyota Corolla Verso
Kategoria: obserwacja
Corolla Verso okazała się być niezwykle stabilna i bezpieczna dla pasażerów. Zabrakło tylko 1 do kompletu punktów za test zderzenia czołowego. System przednich dwustopniowych poduszek oraz czujnik wagi w fotelu kierowcy pozytywnie wpływają na ocenę. Poduszka na kolana uruchamia się podczas wypadku powyżej 25kph i zapewni dobrą ochronę. Inteligentny system przypomina o zapięciu przednich pasów. Fotelik starszego dziecka, umieszczony dzięki mocowaniom ISOFIX i górnemu pasowi, nie spisał się najlepiej jeśli chodzi o ochronę klatki piersiowej. Ochrona pieszego w normie, ale brak widocznych starań o zabezpieczenie kolan i górnych partii nóg pieszego.
Zderzenie czołowe
System zabezpieczeń zawiera dwustopniowe poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami oraz ogranicznikami napięcia. Mimo wszystko nacisk na klatkę piersiową kierowcy był nieco za duży. Widać starania o bezpieczeństwo kolan, poduszka powietrzna wypadła bardzo dobrze. Zanotowano również niewielkie zniszczenie podłogi. Wszystkie pasy bezpieczeństwa są 3-pktowe.
Zderzenie boczne
System zawiera wbudowane boczne poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, która chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach.
Ochrona dziecka
3-latka umieszczono w foteliku markowanym przez Toyotę, przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus. Zamontowano go przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. Dla 1,5-rocznego dziecka przeznaczono fotelik tyłem Britax Romer Baby-Safe, który przytwierdzono zwykłymi pasami. Głowy "dzieci" są dobrze chronione, ale nacisk na klatkę piersiową starszego w czasie zderzenia czołowego przekracza normę. Trwałe etykiety po obu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzegają o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki.
Ochrona pieszego
Ochrona jest wystarczająca, słabej jeśli chodzi o zderzak i krawędź przednią. Centralna część maski oferuje pewną amortyzację krytycznych dla głowy pieszego obszarów.
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Najlepszy przykłąd podałeś
Oczywiście, że ryzyko obrażeń powiązane jest ściśle tym w jaką ubierzemy się zbroję. Natomiast decydujące jest to z jaką prędkością i z czym się zderzymy
Nieśmiertelność nie istnieje w żadnym samochodzie