Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra Astroida "V8" » Rap w aucie - czyli szarpanie po starcie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
  • przebieg 121 192 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.6 i
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 965 razy
Data wydarzenia: 13.07.2011
Rap w aucie - czyli szarpanie po starcie
Kategoria: serwis
Po wymianie UPG autko zaczęło dziwnie się zachowywać - choć nie wiem czy akurat jedno z drugim ma coś wspólnego... mianowicie tuż po starcie zanim przełączy się na gaz Szarpie i nie ma mocy choć pedał gazu wciskam dość solidnie - gdy jadę na benzynie -bez włączania LPG objawy szarpania ustają po przejechaniu ok 2-5 KM - czyli po rozgrzaniu silnika do optymalnej temp. (94st.C)-na LPG działa bez zarzutu. Mechanik zajął się tym problemem przeczyszczając przepustnicę - teraz odczuwam lekkie spadki mocy i czasem szarpanie - nie przeszkadza mi to za bardzo ale może jednak warto by się zająć bardziej poważnie tym problemem choć mechanik go bagatelizuje??
Druga sprawa: Jak prawidłowo jeździć na LPG.
- czy zdać się na automat przełącznikowy czyli temp. +12st.C i 2000RPM np. start>1-ka ruszamy >2000RPM-szarpnięcie>LPG>Stop
- czy też Start> bieg jałowy(bez szarpnięcia)> 2000RPM > LPG- dopiero jazda> stop
-Czy też Start -benzyna> 2-3km przejechanej drogi> obroty powyżej 2000RPM >puszczenie gazu i ręczne włączenie LPG bez szarpnięcia)> 500m przed osiągnięciem celu powrót na Benzynę>Stop ???
na chłopski rozum ostatnia opcja wydaje się najlepsza - ale co wy o tym sądzicie?? robi to jakąś różnicę silnikowi??
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: dzięki za poradę... :)
Dodano: 13 lat temu
Do BadMada: Najprościej będzie podjechać do gazola i zmienić temp przełączania na wyższą... Przy okazji spuść sobie mazut z parownika. W jego dolnej częsci jest śruba, a gdy ją wykręcisz wypłynie ciemna maź, która też przeszkadza w prawidłowej pracy parownika. Najlepiej zrobić to na ciepłym silniku.
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: z tego co pamiętam to kosztowaly ok 110zł a przejechałem już ok 30kkm
... no i tak właśnie robię ze puszczam gaz i ręcznie włączam LPG i wtedy nie ma szarpnięcia... ale to jest uciążliwe - skoro automat to automat a to po prostu jest chyba tylko guziczek do przełączania...
Dodano: 13 lat temu
lysy1233 ma rację, ustawienie temp. przełączenia na +12 pewnie powoduje że przy zimnym silniku szarpie, bo nie dostaje odpowiedniej mieszanki, tak jak piszesz dopiero po rozgrzaniu, pracuje dobrze, ja przy swojej sekwencji temp. przejścia na LPG mam ustawioną na ok 40 stopni
Dodano: 13 lat temu
Do BadMada: Jak kupiłeś jakieś tanie, to 20 tys powinny wytrzymać... Ale kable są bardziej dokuczliwe na gazie...
A zrób kiedyś tak: odpal na pb, poczekaj minutę, rusz normalnie i jak będziesz miał już dwójkę, to zdejmij nogę z gazu na chwilę i przełącz na gaz...
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: śiewce są nowe a kable w zeszłym roku wymieniałem na podobno dobrej jakości - jak długa może być żywotność kabli??
Dodano: 13 lat temu
Do debrek3: Jakbym miał sekwencje to bym się nie martwił niczym...
Po prostu jak mam włączony automat-przełącznik to jeśli po starcie wrzucę 1-kę i ruszę to po osiągnięciu 2000RPM szarpnie bo silnik nie ma przez chwilę paliwa- jest to zwykła instalacja Bingo,Tomasetto i tak było od początku - zastanawiam się tylko czy to jest zdrowe dla silnika...
Dodano: 13 lat temu
Moim skromnym zdaniem, to jeśli masz ustawiona temp przełączenia się na gaz na +12 stopni, to nie masz co się dziwić, ze masz problemy... Minimum to 25 stopni, bo zamrozisz parownik i będzie problem...
Jeśli chodzi o szarpanie na benzynie, to ja tak miałem przy starych przewodach i świecach...Ale nie jest to jedyna możliwa przyczyna... Jeśli to się dzieje tylko na benzynie, to gazowi daj spokój...
Dodano: 13 lat temu
a nie możesz tak zwyczajnie wsiąść, odpalić, pojechać, zgasić....? mając dobrze wyregulowaną instalację i w pełni sprawny silniczek żaden gaz nie będzie szkodliwy, czy też moment przełączenia.
Dodano: 13 lat temu
...start,rpm, szarpnięcie, stop, benzyna- o co chodzi [niewiem] według Ciebie to jazda na LPG to strasznie skomplikowana sprawa [panna], ja mam sekwencje i wszystko się samo robi, bez szarpnięć :P
Dodano: 13 lat temu
Auto nie będzie chodziło dobrze na gazie jeśli masz problemy z jazdą na benzynie! Więc zanim zajmiesz się jakąkolwiek reanimacją LPG to na benzynce musi chodzic idealnie (inaczej nie ma sensu jakiekolwiek grzebanie przy LPG)
Także jedż i wyreguluj benzyne.. dopiero póżniej będzie można podyskutowac o LPG;)
Dodano: 13 lat temu
Ja Lpg miałem w fordzie i odpalałem go od razu na lpg. Lepiej palił mi na gazie niż na benzynie o dziwo. A jak gaz się kończył to sam przełączałem na benzynkę i wtedy było lekkie szarpnięcie ale to normalne.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
zdjęcie wykonane jeszcze u poprzedniego właściciela super autko jak na tylko Peugeota 207
3 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez MarcinGP
Cześć! Udo złamałem, na tym cholernym, pedalskim rowerze się przewróciłem. Piach był na kostce brukowej i na zakręcie tylne koło spode mnie uciekło, a ja nie zdążyłem nogi wystawić ...
16 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
odkup z ubezpieczalni Carrot
23 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl