Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes W124
»
Pułapka korozyjna w 124: gdzie szukać, jak usunąć.
Wpis w blogu auta
Mercedes W124
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 19634 razy
Data wydarzenia: 10.01.2013
Pułapka korozyjna w 124: gdzie szukać, jak usunąć.
Kategoria: serwis
W moim egzemplarzu podczas zmiany kół lato/zima, zawsze sprawdzam zabezpieczenie antykorozyjne, luzy, stan hamulców. W roku 2010 zauważyłem pod nadkolami purchle rdzy, pod tymi gumowymi kapslami. Powyjmowałem je wszystkie, krawędzie oczyściłem, całość pomalowałem. Tak przez 2 lata był spokój. W 2012 znów pod nadkolami pojawiły się purchle...czyli taka konserwacja ma w tym miejscu krótkotrwałe działanie. Postanowiłem działać, aby solidnie rozwiązać problem. Alternatywy były praktycznie dwie: albo zaspawanie tych otworów, albo założenie tylnych plastikowych nadkoli. Wybrałem to drugie. Najpierw porządnie umyłem nadkola i zabezpieczyłem antykorozyjnie zardzewiałe punkty.Całość zamalowałem czarnym mazidłem do podwozi.
Za 50 zł zakupiłem 2 szt. tylnych nadkoli, tubę sylikonu samochodowego + 8-10 śrub blachowkrętów z gumowymi uszczelkami.Potrzebna będzie także wiertarka z wiertłem 3-4 mm( zależnie od posiadanych wkrętów).
Montaż dla majsterkowicza nie powinien stanowić problemu. Najpierw zdejmujemy koła i podpieramy solidnie tył auta. Jeżeli nadkola są dobrze odlane to po prostu dopasowujemy je do wnęki.Czasami może być konieczne docięcie którejś krawędzi. Jak już mamy dopasowane podpieramy nadkole i wiercimy dziury w bezpiecznych miejscach ( np. 2-3 na ściance za kołem, jedną na krawędzi zderzaka i jedną na końcówce dolnego plastikowego progu ). Aby nadkole wyglądało estetycznie polecam zdjąć małą listewkę na tylnym błotniku, następnie podsunąć nadkole pod nią i założyć z powrotem ( może być trudno zatrzasnąć , ale efekt będzie bardzo dobry ). Na koniec po przykręceniu śrubami smarujemy miejsce styku krawędzi błotnika z nadkolem ( między nadkole plastikowe a metalowe nie będzie dostawała się woda). Po założeniu tych nadkoli nie rdza nie powinna zagrażać tylnym nadkolom, a także krawędziom błotnika. Ciekawym i pozytywnym efektem tego ulepszenia jest lepsze wygłuszenie auta. Hałas toczenia się kół jest niższy i zdecydowanie mniej słychać uderzenia żwiru i kamieni o nadkola.
Ważna uwaga dla chcących kupić mercedesa W124, koniecznie zajrzyjcie pod tylne nadkola ( zdecydowanie lepsza jest widoczność po podniesieniu koła lewarkiem ). Jeżeli nie ma już gumowych kapsli, a straszą okrągłe dziury, to trzeba się liczyć z wydatkami. Ten rejon może być już mocno osłabiony przez korozję.
Nawet jeżeli macie okolice tych kapsli w dobrym stanie, to mogę polecić montaż plastikowych nadkoli - na pewno przedłużą żywotność karoserii waszej gwiazdy.
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 29 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

http://www.youtube.com/watch?v=fvx433C75cU
Przymierzam się do zamontowania nadkoli w Omedze,trzeba zabezpieczać dopóki jeszcze jest co,korozja bardzo lubi starsze Ople.