Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes W124
»
Pułapka korozyjna w 124: gdzie szukać, jak usunąć.
Wpis w blogu auta
Mercedes W124
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 19600 razy
Data wydarzenia: 10.01.2013
Pułapka korozyjna w 124: gdzie szukać, jak usunąć.
Kategoria: serwis
W moim egzemplarzu podczas zmiany kół lato/zima, zawsze sprawdzam zabezpieczenie antykorozyjne, luzy, stan hamulców. W roku 2010 zauważyłem pod nadkolami purchle rdzy, pod tymi gumowymi kapslami. Powyjmowałem je wszystkie, krawędzie oczyściłem, całość pomalowałem. Tak przez 2 lata był spokój. W 2012 znów pod nadkolami pojawiły się purchle...czyli taka konserwacja ma w tym miejscu krótkotrwałe działanie. Postanowiłem działać, aby solidnie rozwiązać problem. Alternatywy były praktycznie dwie: albo zaspawanie tych otworów, albo założenie tylnych plastikowych nadkoli. Wybrałem to drugie. Najpierw porządnie umyłem nadkola i zabezpieczyłem antykorozyjnie zardzewiałe punkty.Całość zamalowałem czarnym mazidłem do podwozi.
Za 50 zł zakupiłem 2 szt. tylnych nadkoli, tubę sylikonu samochodowego + 8-10 śrub blachowkrętów z gumowymi uszczelkami.Potrzebna będzie także wiertarka z wiertłem 3-4 mm( zależnie od posiadanych wkrętów).
Montaż dla majsterkowicza nie powinien stanowić problemu. Najpierw zdejmujemy koła i podpieramy solidnie tył auta. Jeżeli nadkola są dobrze odlane to po prostu dopasowujemy je do wnęki.Czasami może być konieczne docięcie którejś krawędzi. Jak już mamy dopasowane podpieramy nadkole i wiercimy dziury w bezpiecznych miejscach ( np. 2-3 na ściance za kołem, jedną na krawędzi zderzaka i jedną na końcówce dolnego plastikowego progu ). Aby nadkole wyglądało estetycznie polecam zdjąć małą listewkę na tylnym błotniku, następnie podsunąć nadkole pod nią i założyć z powrotem ( może być trudno zatrzasnąć , ale efekt będzie bardzo dobry ). Na koniec po przykręceniu śrubami smarujemy miejsce styku krawędzi błotnika z nadkolem ( między nadkole plastikowe a metalowe nie będzie dostawała się woda). Po założeniu tych nadkoli nie rdza nie powinna zagrażać tylnym nadkolom, a także krawędziom błotnika. Ciekawym i pozytywnym efektem tego ulepszenia jest lepsze wygłuszenie auta. Hałas toczenia się kół jest niższy i zdecydowanie mniej słychać uderzenia żwiru i kamieni o nadkola.
Ważna uwaga dla chcących kupić mercedesa W124, koniecznie zajrzyjcie pod tylne nadkola ( zdecydowanie lepsza jest widoczność po podniesieniu koła lewarkiem ). Jeżeli nie ma już gumowych kapsli, a straszą okrągłe dziury, to trzeba się liczyć z wydatkami. Ten rejon może być już mocno osłabiony przez korozję.
Nawet jeżeli macie okolice tych kapsli w dobrym stanie, to mogę polecić montaż plastikowych nadkoli - na pewno przedłużą żywotność karoserii waszej gwiazdy.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

http://www.youtube.com/watch?v=fvx433C75cU
Przymierzam się do zamontowania nadkoli w Omedze,trzeba zabezpieczać dopóki jeszcze jest co,korozja bardzo lubi starsze Ople.