Wpis w blogu auta
Skoda Fabia
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1251 razy
Data wydarzenia: 09.11.2013
Przydomowe ASO 11
Kategoria: serwis
1.) Problem z szybami:
Zepsułem szybę… Stało się to tak, że zapomniałem domknąć szyby od kierowcy i pech chciał, że padał mocny deszcz. Woda dostała się do centralki i narobiła spustoszenia. Najgorsze było to, że szyba ciągle była uchylona. Podjechałem do kolegi i zamieniliśmy centralki. Przy okazji utwierdziło mnie to, że wina jest po jej stronie, a nie o zgrozo w silniku.
Nowa, oryginalna centralka kosztuje prawie 200 PLN – za dużo stwierdziłem.
Na allegro znalazłem za 40 PLN. Kupiłem, zamontowałem i się rozczarowałem. Była uszkodzona, bo szyba nadal się nie otwierała. Czekam do tej pory na dostarczenie drugiej…
Drugi problem, to tylna lewa szyba. W pewnym momencie wypadła z prowadnic – dobrze, że się nie zbiła! Po rozkręceniu drzwi, okazało się, że nie ma klipsu do szyby. Kupiłem nowy i jest okey.
2.) Przegub prawy:
W prawym przednim kole zaczęły dochodzić dość mocne stuki, szczególnie przy skręconych kołach. Diagnoza prosta – przegub. Teściu załatwił mi po kosztach, nowy i wpadł mi pomóc go zamontować. Nie jest to zbyt skomplikowane, trzeba tylko pamiętać, aby niczego nie pominąć przy montażu.
3.) Filtry i olej:
Wszystkie filtry wymagały już wymiany, a niektóre były eksploatowane sporo ponad normę. Kabinowy przejechał 70.000 km. Świece standardowo po 20.000 km.
Filtry LPG, także wymieniłem.
4.) I na koniec mały szczegół:
A mianowicie, zaczęła mi się odklejać listwa boczna na drzwiach. Trzeba było ją jakoś na nowo przykleić. Patent z mikro imadłem okazał się najlepszy.
A na koniec ciekawostka: Niedługo muszę wymienić klocki i tarcze, a te pierwsze mają już 90.000 km. Pierwszy raz w życiu przejechałem tyle na jednym komplecie klocków. A Wam ile średnio wychodzi?
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Rekord świetny.
W moim aucie klocki się bardzo szybko skończyły, w tym jeden rozwarstwił.
Niebagatelny wpływ na szybsze zużycie klocków ma jazda miejska w moim wydaniu
A przydomowe ASO jak zawsze profesjonalne
Szkoda tej centralki, ale cóż wszyscy popełniamy błędy
U mnie w Astrze, oryginalne klocki wytrzymały 85 tys. a tarcze ciągle się trzymają mimo tego że już 123 tys nalatane.