Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 307 Lew » Przyczyna problemów wyjaśniona







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 307
WA
Wcześniej jeździł: Peugeot 307 Lew
  • przebieg 62 350 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.6 16V
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1350 razy
Data wydarzenia: 26.02.2011
Przyczyna problemów wyjaśniona
Kategoria: awaria
Ostatnio opisałam, jakie problemy wystąpiły w moim autku. W skrócie: w czasie jazdy na gazie szarpane silnikem, włączenie kontrolki autodiagnostyki silnika, sygnał dźwiękowy. Wizyta u mechanika okazała się potrzebna, nie chodziło jak można było podejrzewać, że instalacja za wcześnie przełącza się na gaz przy zbyt niskiej temperaturze silnika. Tego akurat w przypadku mojej instalacji (Landi Renzo) nie było konieczności regulować, przyczyną problemów też nie okazał się zły stan układu zapłonowego jak przypuszczałam (świece i przewody były niedawno wymieniane).
Powodem usterki było zatkanie jednego z wtryskiwaczy gazu i mocne zabrudzenie pozostałych i nie dokonywanie wymiany filtrów gazu przez poprzedniego właściciela. Niestety przez to należało wymienić przynajmniej jeden wtryskiwacz, co oczywiście oznaczało koszty. Oczywiście wymieniłam też filtry gazu i już jest po problemie. Od czasu naprawy zrobiłam już trochę kilometrów na gazie i te problemy nie występują. A co najważniejsze autko odzyskało swoją dawną moc, wreszcie przestało być takie "mułowate". No i nie muszę już jeździć na benzynie, która jest droższa, przez chwilę miałam ochotę zaniechać jakiejkolwiek naprawy instalacji, ale na szczęście wszystko się dobrze skończyło.
Ostatnia aktualizacja: 26.02.2011 09:36:33
Dodano: 13 lat temu
Dziękuję za wszystkie komentarze i rady.
Dodano: 13 lat temu
Gaz w silniku 1.8 monowtrysk z Renault - chodził jak złoto, 200tys na gazie na polskich drogach. Tankowany na najtańszych stacjach, nigdy nie było z tym problemu. No, ale te silniki miały montowane czasami fabryczne instalacje gazowe.
Dodano: 13 lat temu
Przede wszystkim dbac o filtry.Lysy tu racja dla Ciebie.
Ja w lipcu miałem podobny problem.Wszystko za....bane.Przeczyścili to i tamto i smigam.Trzeba regularnie wymieniac to co lysy napisał.
Ja tankuję na Shell nie mam problemów
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: kolega ma w essim z 91 po dziś dzien gaz i chula bezproblemowo - buda gnije a motor i lpg w swietnym stanie
Dodano: 13 lat temu
Do besti444: Ja mialem w Essim silnik 1,6 zetec, ktory podobno nie lubi gazu, a moj jezdzil po calej Polsce i nawet w Niemczech nim bylem... Wszystko na lpg...
Dodano: 13 lat temu
Do Agunia17: Ja tez na BP tankuje, tylko nie chciale narucac Ci tego co ja robie... Mam w ktoryms dzienniku zdjecie filterka gazu po 10 tys i jest prawie czysty, wiec ja tylko tam leje i jestem zadowolony. Paliwko tez Ultimate lalem, a oststnio pierwszy raz zalelem zwyklego... Ale nie ma wiekszych roznic... Tylko 98 ma substancje czyszczace wtryski i to jego przewaga nad zwykla 95...
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: gaz miałem w escorcie z 93 r chodził z ta instalacja kiepsko ale nigdy mnie nie zawiódł :)
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233: Tankuję na BP, ale tam mają tylko jeden rodzaj gazu. Z tego co wiem, są gdzieś dostępne jakieś lepsze rodzaje gazu, takie "gazowe odpowiedniki" BP Ultimate 98 itp. Szkoda tylko, że nie na BP...
Dodano: 13 lat temu
Do besti444: Jesli mialas problemy z lpg, to nie wina samej instalacji, tylko jej doboru i montazu. Poza tym jakosc gazu ma ogromne znaczenie... Moze nie mam takiego drogiego auta jak Twoje, ale na gazie jezdze od kad mam swoj samochod i nigdy nie mialem wiekszych problemow. Gaz jest bardziej wymagajacy troski-filtry, kable, swiece i bedzie dobrze, a polowa ceny za litr rekompensuje to wszystko.


Do Agunia17: Moja rada: nietankuja na stacjach "u Pana Kazia" tylko na patronackich. Przy wymianie filtrow gazowych wymieniaj taz filtr powietrza, bo on tez ma wplyw na sklad mieszanki. Raz na jakis czas zalej pb 98 i czasem przeciagnij autko na wyzszych obrotach, tylko na rozgrzanym silniku. Przy odpalieniu rano poczekaj kilkadziesiat sekund zanim ruszycz, to pozwoli rozprowadzic olej po silniku i korzystnie wplynie na prace zaworow. A przede wszystkim regularnie wymieniaj filtry co okolo 10-15 tys w zaleznosci od sredniego spalania. A jak mi sie cos jeszcze przypomni, to moze dopisze
Dodano: 13 lat temu
Do Agunia17: nawet niemów mi o deislu to koszmar nocy letniej - ja preferuje tylko i wyłącznie benzyne- albo dobry gaz (ja miałem jakis chory BRC co tydzien regulowac trzabyło)
Dodano: 13 lat temu
Do besti444: Myślę, że z dieslami problemy mogą być większe. Tzn. koszty wyższe. Zresztą każdy kupując auto musi liczyć się z tym, że co jakiś czas trzeba będzie w nie władować trochę kasy na wymianę części. Chyba że kupi nowe auto z salonu.
Dodano: 13 lat temu
LPG to same problemy ...
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl