Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Zafira 200KM OPC 2.0T + BRC
»
Przewody rozruchowe za 30 zł tuningowane do 120 zł ;)
Wpis w blogu auta
Opel Zafira
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1883 razy
Data wydarzenia: 24.06.2011
Przewody rozruchowe za 30 zł tuningowane do 120 zł ;)
Kategoria: inne
Przy rozruchu spadek napięcia na kablach 2x1,8 m wyniósł niemal 10 V! Okazało się, że kabelki przy średnicy 7 mm mają przekrój ~6 mm2 (do ~60 A).
Dlatego poszliśmy po bandzie i wymieniliśmy na 2x3m najgrubszego dostępnego w pobliskim sklepie LgY 450/750V H07V-K 1x35 (przekrój 35 mm2, ~350 A obciążenia chwilowego, średnica 12 mm)
Koszt: 90 zł + pół godziny zabawy z przekładaniem zacisków, szukaniem śrub i podkładek.
Efekt: auto odpaliło bez żadnych problemów.
Efekt uboczny: przewody ważące 500 g ważą teraz 2,3 kg
Wniosek: chiński plastik jest tańszy i lżejszy, ale przewodzi prąd znacznie gorzej od polskiej miedzi
PS. Na pewnym popularnym serwisie aukcyjnym można nabyć porównywalne kable za ~200 zł reklamowane wg. chińskiego przelicznika jako kable 5000 A
Ostatnia aktualizacja: 26.06.2011 00:28:55
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
31
komentarzy
Dodano: 22 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

A
Może łatwiej Ci będzie, jeśli skupisz się na meritum - tu skondensowany wniosek specjalnie dla Ciebie: mając spadek napięcia rzędu 8-10V na cienkich kablach do rozrusznika dociera napięcie ~3-5V które nie dość, że nie zakręci silnikiem, to jeszcze nie wystarczy do zasilania komputera i zapłonu niezbędnych do uruchomienia auta. Przyda Ci się ta wiedza jak będziesz miał większe auto - i może pierwszy raz w życiu nie dasz się zaskoczyć
A
raz odpalałem się od tanich kabli ze stacji i się udało, więc nie czuje potrzeby kupić mocniejszych ;]
Ja dopasowuję akumulator do silnika i wyposażenia, a Ty jak chcesz, możesz dopasować sobie do torby czy prostownika jeśli Ci tak wygodnie
A
na krótsze trasy wybierasz akumulator o mniejszej pojemności który łatwiej naładować, i co jakiś czas w zależności od potrzeb, podłączyć pod prostownik
Nie wiem czy wiesz, ale akumulator w aucie używanym na krótkich dystansach i/lub 1-2 razy w tygodniu jest permanentnie niedoładowany i tylko kwestią czasu jest, kiedy zawiedzie? Lepiej wówczas mieć dobre kable rozruchowe i zapewne każdy rozsądny użytkownik doceni przesłanie tego wpisu. Jeśli tego nie rozumiesz to tylko Twój problem.
A
A
A