Wpis w blogu użytkownika
BadMada
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
31
komentarzy
Dodano: 21 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 22 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

"W latach trzydziestych Tatra skupiała się na luksusowych i techniczne zaawansowanych pojazdach osobowych. W 1934 zbudowano Tatrę T77/87-pierwszy samochód budowany z naciskiem na aerodynamikę, opór powietrza Cx wynosił tutaj 0,212- taki współczynnik dzisiaj osiąga baaaardzo niewiele samochodów. Tutaj też pojawił się silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu. Środkowy reflektor w modelu T87 skręcał się razem z kołami. Ledwinka przyjaźnił się z Ferdynandem Porsche do roku…1938, wtedy właśnie wykradziono mu plany Tatry T97, która potem stała się VW Kdf-wagen, Tatra zaraz rozpoczęła odpowiednie kroki prawne, jednak jako, że Hitler zaraz zrobił dym o Niemców mieszkających w Sudetach to rozprawa została oddalona.[...]
W latach wojny Tatry były dalej w produkcji. Były to pojazdy lubiane przez niemieckich oficerów. Jednak były to samochody za trudne dla nich w prowadzeniu, dzięki czemu wielu z nich odbyło swoją ostatnią podróż samochodami tej marki, jadąc nimi przez kręte karkonoskie drogi-> zemsta za Garbusa. Problem był na tyle duży, że Hitler w końcu wydał rozkaz oficerom zakazujący im jeżdżenia Tatrami. [...]
która prawomocnym wyrokiem sądu niemieckiego otrzymała odszkodowanie w wysokosci 3 000 000 DEM od VW za kradzież patentów, marki, która gdyby nie powstała to nie było by Garbusa, było by coś na jego kształt, ale nie miał by tej sylwetki i silnika, a F.Porsche nie zrobiłby na tym kokosów. "
Więcej do poczytania tu:
http://fierglu.blog.interia.pl/
Niestety, Ferdynand Porsche, gdy dostał zlecenie od Adolfa Hitlera na skonstruowanie samochodu "dla ludu", po prostu ukradł projekt Hansowi Ledvince(głównemu inżynierowi Tatry, z którym się przyjaźnił). W wyniku tego Czesi wytoczyli Niemcom proces o kradzież patentów ale po aneksji Czechosłowacji ulubieniec Polaków (Adolf Hitler), osobiście umorzył proces. Po wojnie sąd przyznał Czechom 3 000 000 marek odszkodowania ale już było po zawodach, ponieważ w latach sześćdziesiątych VW już miał ugruntowaną pozycję.