Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Audi A6 Czarna Bestia 2.8 V6
»
Przemyślenia, czy czy kupić coś nowszego..
Wpis w blogu auta
Audi A6
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1656 razy
Data wydarzenia: 14.05.2017
Przemyślenia, czy czy kupić coś nowszego..
Kategoria: inne
Postanowiłem zakupić A8 D3 po lifcie z dużym grillem z silnikiem 4.2 V8, najpierw chciałem A6 C6 ale jak zacząłem zgłębiać temat to nie ma sensu pakować się w C6 - każdy silnik ma jakąś wadę i do tego kosmiczne koszty wymiany rozrządu (rozrząd od strony grodzi), wybór padł na A8 z legendarnym silnikiem 4.2 MPI (nie FSI i do tego rozrząd z przodu auta), to jeszcze jedyne rozsądne Audi do roku 2006, legendarne 4.2 w przypadku a6 skończyło się na C5, w C6 niestety to już nie ten sam silnik...
Sam nie wiem co zrobić ze swoją C5, auto przez kilka ładnych lat nigdy mnie nie zawiodło, wychuchałem ją do stanu 5+ i az szkoda sprzedawać, ale jak już kupię A8 to z drugiej strony szkoda utrzymywać dwa auta.
Wiem, że najlepiej było by zostać przy Bestii, ale mam środki aby zdobyć swoje marzenie motoryzacyjne, czyli V8 i A8 w jednym
Co myślicie?
Pierwszeństwo w zakupie będą mieli znajomi, ale jeśli chętnego nie będzie, czy nie szkoda dobrego auta oddać w obce ręce?
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
36
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Mam nadzieję, że się pochwalisz nowym nabytkiem, bo strasznie lubie d3 - kolejne modele już nie były takie imponujące.
FSI nie jest taki zły, jeśli użytkuje się go zgodnie z przeznaczeniem (czyt, trasa) to nie nazbiera nagaru. Przez 3 lata mielismy w rodzinie S8 D3, też FSI. Przez 110000 km zero problemow z silnikiem, ale auto jezdzilo tylko trasy.
Zwróć tylko uwagę, żeby miało Bluetooth, bo straszną porażką jest mieć takie auto bez tej opcji... A takie się zdarzają (jak nasze S8). Oprócz tego uważaj na bezkluczykowz dostęp - strasznie szybko kradna takie auta! Rzadko pojawiają się egzemplarze bez skóry - warto rozważyć, jeśli natomiast koniecznie skóra to tylko wentylowana. Kremowa odbarwia się TRWALE!!!
Bang i Olufsen nie zrobili aż tak świetnego systemu, natomiast czuc różnice między BOSE a seryjnym.
Reszta to już indywidualne preferencje, ale trzymałbym się z dala od dużych rozmiarów felg, nie chcesz wiedzieć ile kosztują opony na 20-ki
Decyzję podjąłem, szukam A8 D3 po liftingu z gwarancją (lepsze komisy dają gwarancję na samochody, wiadomo, że cena jest wyższa ale głowa spokojniejsza
A najgorsze jest to, że nie ma wyboru, jedynie FSI gdzie trzeba czyścić silnik z nagaru co 100k przebiegu, masakra...
A diesel z niewielkim przebiegiem jest osiagalny ale za majatek.
Jedna zasada, unikac aut z polski od cwaniaczków, złodziei i kombinatorów bo 99% handlarzy oferuje oszukany towar.
Ceny aut w polsce sa zanizone, pojechac do Niemiec, kupic nie od Turka za kilka tys zl wiecej
Ale Polak szuka zawsze okazji. Okazja to taka 12 letnia A6 z niskim przebiegiem. A cena rzecz względna
Powodzenia i rozsadku dla kolegi
Kupiłbym i nowsze ale do 2006 roku są z legendarnym 4.2 bez żadnego FSI i rozrzadu od grodzi, ale myslę jeszcze nad A6 C6 po lifcie - podobno zlikwidowali problem napinaczy rozrzadu..
Serwis, czesci do A8 sa koszmarnie drogie! Mialem przez chwile do czynienia z S8 D3 i kazda glupota byla na wage zlota... Po uszkodzeniu zderzaka faktura w ASO opiewala na 40 tys zlotych :D
Oprocz tego spalanie nawet wersji 4.2 nie jest niskie, w przypadku S-ki bylo to jakies 23 w miescie i 15 na trasie.
To jest stare auto klasy premium, segmentu aut luksusowych! Koszty utrzymania nie zmniejszaja sie przez lata
Tanie ale w aucie tej klasy w razie oecha mozna zostac zebrakiem
Bo psuje sie wszystko a 15 letnie i starsze tym bardziej.
Taki 4.2 to chyba w LPG?
Bo jesli nie to niech kolega nie mowi o braku kasy
Zakup to jedno a utrzymanie w super stanie i paliwo na te 15-20 tys. km rocznie to czasem drugie tyle w wypadku A8.
Poza tym takie auto kupuje sie samemu i tylko w Niemczech. Tanie sa tylko w Polsce ale tanie znaczy szrot
moze gdzies na forum go opchnij tam sa maniacy