Wpis w blogu auta
KGM (Ssangyong) Korando
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 3550 razy
Przegląd po 1 roku.
Kategoria: serwis
Jeśli chodzi o obsługę to jestem prawie zadowolony. Po przyjeździe w wyznaczonym terminie do salonu okazało się, że nie przyszły filtry. Na szczęście miałem ze sobą swoje materiały eksploatacyjne. Dziwię się, że kierownik serwisu wiedząc, że nie ma części nie zadzwonił do mnie i nie przełożył wizyty. Przegląd wykonany bez problemu, dostałem nawet wydruk z komputera, który nie wykazał żadnych błędów. Mechanik wykonujący przegląd po rozmowie ze mną wyglądał na bardzo kompetentnego. Wydaje mi się, że był to ich pierwszy przegląd Ssangyonga, ponieważ zostali dilerem tej marki w grudniu. Dużym plusem dla ASO, jest to, że sami oddali mi wszystkie zużyte filtry i resztkę oleju, która została. Sam salon widać, że ma swoje lata. Większość aut w salonie stanowią jeszcze Seaty, ale mają również do oglądania Ssangyongi. W czasie przeglądu, który trwał prawie dwie godziny, przychodziły osoby do salonu zainteresowane nowym Korando. Więc może na ulicach będzie więcej tych aut.
Jeśli chodzi o ceny samego przeglądu to nie są bardzo wysokie. Wszystkie materiały eksploatacyjne kupiłem we własnym zakresie. Niestety w salonie, wszystko kosztuje dwa razy drożej. Obecnie mało jest zamienników i nie są też tanie, choć kupowałem w tanim sklepie, ale rozmawiałem ze sprzedawcą, że sytuacja powinna się poprawiać, ponieważ producenci nowych aut mają 5 letnią wyłączność na dystrybucję części zamiennych. Auto do produkcji weszło pod koniec 2010r.
Jeszcze apropo napraw auta, to dużym plusem dla Ssangyonga jest przejrzyście napisana instrukcja obsługi. Na samym początku jest tabelka, gdzie wymieniono wszystkie materiały eksploatacyjne wykorzystywane w samochodzie oraz ich potrzebną ilość Na końcu instrukcji jest też tabela, w której wymieniono wszystkie żarówki oraz przedstawiono proste schematy jak ją wymienić.
Materiały eksploatacyjne kupione we własnym zakresie.
- olej Mobil 1 ESP Formuła 5W/30 – 2x 2l +4l= 191,91zł (olej zgodny z zaleceniami producenta, potrzeba 6l, a w rzeczywistości weszło około 5,6l, co stanowi ponad połowę na bagnecie)
- filtr oleju – 50,22zł
- filtr powietrza – 42,03zł
- filtr klimatyzacji (kabinowy) – 80,55zł
Suma: 364,71zł
Zalecana jest wymiana filtrów powietrza i klimatyzacji, co roku.
Czynności serwisowe:
- diagnostyka komputerowa – 120zł
- wymiana filtra powietrza – 20zł
- wymiana filtra klimatyzacji – 20zł
- wymiana filtra oleju – 20zł
- wymiana oleju – 30zł
- obsługa techniczna – 60zł
Suma: 270zł
Całkowity koszt przeglądu: 634,71zł
dada89
Dodano: 10 lat temu
Cena uczciwa.
benny86
Dodano: 10 lat temu
U Chevroleta w przypadku T255 miałem prawie identyczne koszty gdy sam kupowałem olej (reszta materiałów od nich),w przypadku T300 koszty nawet niższe - no ale to zupełnie inna klasa aut..
speedi
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: Dokładnie, żeby tak wszyscy mieli.
wildpolish
Dodano: 10 lat temu
Ceny w aso bardzo przystępne
Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
