Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo 2.0 TDDI Dark Blue » Przedzimowy serwis







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Mondeo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 3280 razy
Data wydarzenia: 21.11.2012
Przedzimowy serwis
Kategoria: serwis
W listopadzie zrobiłem mały serwis Mondka. Na warsztat poszły: wymiana świec, wymiana uszczelki między zaworem EGR a chłodnicą zaworu EGR oraz uruchomienie hamulca ręcznego.
Mechanikowi szybko poszła wymiana świec, na starych już poprzedniej zimy autko w niskich temperaturach nie chciało odpalać. Odpalanie polegało na kręceniu po 10-15 razy zanim zaczęło gadać. Na razie nie ma aż tak niskich temperatur, ale po wymianie jakoś wszystko lepiej chodzi, czas pokaże.
W czerwcu jak wymieniałem pompę paliwa, mechanik stwierdził że gdzieś jest przedmuch spalin, komora silnika jest okopcona. Określił, że dmucha w okolicach EGR-u.
W maju na przeglądzie, diagnosta stwierdził że lewy ręczny jest słaby, ale puścił z "nakazem" naprawienia. Przed przeglądem, razem z kolegą próbowaliśmy wskrzesić ręczny - na oleiliśmy elementy zacisków oraz linki i rozruszaliśmy wszystko, niestety nic to nie dało. Później też udało mi się też tak zacisnąć hamulec że nie puścił koła, nie obyło się bez ściągania koła i odgięcia linki. Od tego czasu praktycznie nie używałem ręcznego. Finalnie mechanik wymienił obie linki hamulca, rozebrano i przeczyszczono lewy zacisk oraz założono nowy zestaw naprawczy.
Dziś założyłem osłonę na chłodnicę, aby silnik szybciej osiągał temperaturę, w tamtym sezonie zimowym ten patent sprawdził się.
Dodano: 11 lat temu
z termostatami jest bardzo różnie. Ostatnio miałem dwa przypadki że termostat (VERNET) zadziałał tylko raz a później się nie domykał. Oczywiście reklamacja została uznana. Tak czy inaczej termostat jest odpowiedzialny za prawidłową temp silnika a nie karton przed chłodnicą.
Dodano: 11 lat temu
W swoim Mondku też muszę pomyśleć nad wymianą świec. Nie trzeba nawet temperatur bliskich zera, a już żeby auto odpalić to trzeba świece ładnych kilka razy nagrzać i trochę pokręcić. Strach pomyśleć co będzie przy większych mrozach :/
Dodano: 11 lat temu
Termostat w Hondzie jak wymieniłem nie było znaczenia czy karton był czy nie. Właściwą temperaturę osiągał tak samo szybko.Honda ma 14lat. Po przygodach z układem chłodzenia na trasie, wymieniłem chłodnice i termostat. Samochód całą zeszłą zimę i obecne przymrozki grzeje się szybko, trzyma właściwą temperaturę i mniej pali.
Dodano: 11 lat temu
Do maciek88: Ubiegłej jesieni miałem problem z termostatami, o czym można przeczytać tu: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/ford-mondeo/wymiana-termostatow-15344/.
Oczywiście po naprawie auto szybko zaczęło osiągać temperaturę i ją utrzymywać. Jak przyszły mrozy okazało się, że auto bardzo długo nabiera temperatury. Wyczytałem że w tym mondkach problem polega na tym, że czujnik nie sprawdza temperatury płynu chłodniczego tylko głowicy. Jedną z propozycji było zasłonięcie chłodnicy, wielu to pomogło. Od problemów z temperaturą częściej spoglądam na wskaźnik niż na prędkościomierz, więc dobrze wiem jak się zachowuje moje auto.
Dodano: 11 lat temu
Jeśli termostat jest w 100% sprawny nie powinno być żadnej różnicy czy jedziesz z kartonem czy bez...
Dodano: 11 lat temu
Dziś gdy temperatury są miedzy 0 a 5 st. C to auto do pełnego nagrzania potrzebuje ok 10 km. Jest to głównie spowodowane tym iż jadąc z pracy do domu to się toczę, obroty są na poziomie 1,5 - 2 tyś. W tamtą zimę jeździłem z osłoną i w mrozy (-15 i więcej) auto po ok 5 km osiągało optymalną temperaturę. Jutro sprawdzę jak auto się zachowuje.
Dodano: 11 lat temu
Do Dzemek: Bo wyznaję się na mechanice. Owszem, można ją przysłonić, ale w trzaskające mrozy, kiedy nagle w trasie pada termostat, lub też lekko od strony przewodu wprowadzającego ciecz do chłodnicy.
Dodano: 11 lat temu
tym sposobem możesz przegrzać silnik a tego byś nie chciał
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Bardzo dobrze powiedziałeś na temat zasłaniania chłodnicy krótko i na temat.
Dodano: 11 lat temu
Niepotrzebnie zasłaniasz chłodnicę. Jeżeli już, to jeszcze nie teraz. I tak na rozgrzewającym się silniku płyn chłodzący idzie na mały obieg i tam krąży. Termostat robi robotę na otwarcie przepływu cieczy na chłodnicę i w zasadzie on o tym decyduje.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl