Wpis w blogu auta
Ford Mondeo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 3280 razy
Data wydarzenia: 21.11.2012
Przedzimowy serwis
Kategoria: serwis
Mechanikowi szybko poszła wymiana świec, na starych już poprzedniej zimy autko w niskich temperaturach nie chciało odpalać. Odpalanie polegało na kręceniu po 10-15 razy zanim zaczęło gadać. Na razie nie ma aż tak niskich temperatur, ale po wymianie jakoś wszystko lepiej chodzi, czas pokaże.
W czerwcu jak wymieniałem pompę paliwa, mechanik stwierdził że gdzieś jest przedmuch spalin, komora silnika jest okopcona. Określił, że dmucha w okolicach EGR-u.
W maju na przeglądzie, diagnosta stwierdził że lewy ręczny jest słaby, ale puścił z "nakazem" naprawienia. Przed przeglądem, razem z kolegą próbowaliśmy wskrzesić ręczny - na oleiliśmy elementy zacisków oraz linki i rozruszaliśmy wszystko, niestety nic to nie dało. Później też udało mi się też tak zacisnąć hamulec że nie puścił koła, nie obyło się bez ściągania koła i odgięcia linki. Od tego czasu praktycznie nie używałem ręcznego. Finalnie mechanik wymienił obie linki hamulca, rozebrano i przeczyszczono lewy zacisk oraz założono nowy zestaw naprawczy.
Dziś założyłem osłonę na chłodnicę, aby silnik szybciej osiągał temperaturę, w tamtym sezonie zimowym ten patent sprawdził się.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Oczywiście po naprawie auto szybko zaczęło osiągać temperaturę i ją utrzymywać. Jak przyszły mrozy okazało się, że auto bardzo długo nabiera temperatury. Wyczytałem że w tym mondkach problem polega na tym, że czujnik nie sprawdza temperatury płynu chłodniczego tylko głowicy. Jedną z propozycji było zasłonięcie chłodnicy, wielu to pomogło. Od problemów z temperaturą częściej spoglądam na wskaźnik niż na prędkościomierz, więc dobrze wiem jak się zachowuje moje auto.