Wpis w blogu auta
Ford Mondeo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3518 razy
Data wydarzenia: 21.11.2012
Przedzimowy serwis
Kategoria: serwis
Mechanikowi szybko poszła wymiana świec, na starych już poprzedniej zimy autko w niskich temperaturach nie chciało odpalać. Odpalanie polegało na kręceniu po 10-15 razy zanim zaczęło gadać. Na razie nie ma aż tak niskich temperatur, ale po wymianie jakoś wszystko lepiej chodzi, czas pokaże.
W czerwcu jak wymieniałem pompę paliwa, mechanik stwierdził że gdzieś jest przedmuch spalin, komora silnika jest okopcona. Określił, że dmucha w okolicach EGR-u.
W maju na przeglądzie, diagnosta stwierdził że lewy ręczny jest słaby, ale puścił z "nakazem" naprawienia. Przed przeglądem, razem z kolegą próbowaliśmy wskrzesić ręczny - na oleiliśmy elementy zacisków oraz linki i rozruszaliśmy wszystko, niestety nic to nie dało. Później też udało mi się też tak zacisnąć hamulec że nie puścił koła, nie obyło się bez ściągania koła i odgięcia linki. Od tego czasu praktycznie nie używałem ręcznego. Finalnie mechanik wymienił obie linki hamulca, rozebrano i przeczyszczono lewy zacisk oraz założono nowy zestaw naprawczy.
Dziś założyłem osłonę na chłodnicę, aby silnik szybciej osiągał temperaturę, w tamtym sezonie zimowym ten patent sprawdził się.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
43
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Oczywiście po naprawie auto szybko zaczęło osiągać temperaturę i ją utrzymywać. Jak przyszły mrozy okazało się, że auto bardzo długo nabiera temperatury. Wyczytałem że w tym mondkach problem polega na tym, że czujnik nie sprawdza temperatury płynu chłodniczego tylko głowicy. Jedną z propozycji było zasłonięcie chłodnicy, wielu to pomogło. Od problemów z temperaturą częściej spoglądam na wskaźnik niż na prędkościomierz, więc dobrze wiem jak się zachowuje moje auto.