Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Astra SREBRNY Lightning 1.7 110KM
»
Problem -Naprawa wiazka kablowa tylne drzwi Astra 3 III H, bez sztukowania, bez lutowania rew.1
Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 10747 razy
Data wydarzenia: 05.07.2016
Problem -Naprawa wiazka kablowa tylne drzwi Astra 3 III H, bez sztukowania, bez lutowania rew.1
Kategoria: awaria
- nie dzialajacy centralny zamek lub,
- nie dzialajaca elektryczna szyba (tylne drzwi),
- czy brak sygnalu o otwartych tylnych drzwiach.
Przyczyna jest przelamana wiazka kablowa!
I teraz jak to naprawic?
Ja SPROBOWALEM metody bez lutowania, bez sztukowania, bez wymiany wtyczki i wiazki kablowej. Dlaczego?
Z racji mojego ponad dwudziestoletniego doswiadczenia w sporadycznych naprawach kabli w samochodach. (Wiem co sie dzieje z lutowanymi kablami po 5 latach.)
Dlatego tez ze producenci aut nie lutuja zadnych konektorow ani wlascie nic... :-D. Jakis powod pewno jest, ze nie lutuja... Ja tez postanowilem nie lutowac!
Po wyjeciu wiazki jak mi to proponuja koledzy na Youtube zmuszony bylem zabezpieczyc 5 kabli. Jak sie pozniej okaże niepotrzebnie. (Jednego nie musialem). Reasumujac:
2 kable przelamane w 100%
3 kable do zabezpieczenia ponownego pancerza poprzez zalozenie koszulek termokurczliwych.
Zdecydowanie trudno bylo rozbroic jedyny kabel ktory byl totalnie przelamany- czerwony 2.5^mm (linka). Wyjecie PIN'a zajelo mi dobra godzine! A i tak na koniec uzylem troche wiecej sily.
Zdecydowanie latwiej poszlo mi z wypinaniem malych PIN'ow.
Szczescie moje polegalo na tym, ze akurat ktos w fabryce czerwony drut zrobil dluzszy co widac na zdjeciach, wiec jedyne co, to musialem go wyciagnac z wiazki i troche skrocic kabelek czerwony przy wtyczce.
Koniec mojego szcescia byl wtedy gdy okazalo sie ze czerwonego kabla w ogole nie musialem naprawiac bo ten czerwony kabel 2,5^mm jest do zasilania elektryczenj tylnej szyby ktorej nie mam! . No ale dobra polaczone juz zostalo i rozlaczec nie bede.
PORADA: najpierw sprawdzcie sobie, ktore Pin'y sa rzeczywiscie w waszych tylnych drzwiach uzywane np. poprzez zagladniecie do wtyczki zamontowanej juz w samych drzwiach (ja tak zrobilem, dowiadujac sie wlasnie ze czeronego łączyc nie musialem! )
Moze sie okazac, ze w ogole połaczyc musicie tylko jeden kabelek! ;-D
Ostatnia aktualizacja: 05.07.2016 22:52:11
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
8
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Żonie to ja nawet wózka dziecięcego nie dam
No masz, nie wiedziałem
ale Cytryna też chyba niedługo pójdzie na sprzedaż.
Ja miałem też kupić wtyczkę z końcówkami kabli i to wstawić, tylko, że to ustrojstwo kosztowało coś około 450 zeta, no i czort wie ile by policzyli za robotę?
Bubel pierwsza klasa, bo te kable po prostu się ukręcają, są wygięte w tej gumie na kształt litery Z - normalna kicha.