Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra "asterek" » problem...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
  • przebieg 125 780 km
  • rocznik 1992
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.4 i
Dodano: 16 lat temu
Blog odwiedzono 1083 razy
Data wydarzenia: 13.12.2009
problem...
Kategoria: awaria
witam,
od kilku dni gdy silnik jest zimny przy odpaleniu słysze taki charakterystyczny dziwny dzwięk jakby coś zgrzytało nie wiem... trudno opisac... i taki dzwięk wydobywa się przez dwie trzy minutki... nastepnie po rozgrzaniu silnika gasnie i już sie nie pojawia... troszkę się zaniepokoiłem... czytałem, że może to mieć coś wspolnego s czujnikiem temperatury cieczy chłodzenia. czytałem też ze jednym z objawów jest spadanie obrotow na biegu jałowym do 500 i pozniej to zjawisko samo sie reguluje... tez to u siebie czasami zauwazam...

czy to na pewno jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
Dodano: 16 lat temu
no i problem z kierunkowskazem rozwiazany... polak potrafi i polak wymyslił ze wkreci srubke do mocowania... i działa... mam nadzieje ze na długo ;)
Dodano: 16 lat temu
Do matt_ii: Spokojnie nie załamuj się od razu. Pamiętaj, że nie kupiłeś nowego auta a co się z tym wiąże - Coś się prędzej czy później spsuje :) tak to już jest ze starszymi autami a to czy coś wyjdzie wcześniej czy później zależy od sposobu eksploatacji jego użytkownika :) pozdrawiam.
Dodano: 16 lat temu
kolejny raz się przekonuję, że kupiłem kota w worku...
Dodano: 16 lat temu
wizyta u mechanika... rozrząd i łozysko alternatora do wymiany !! koszt ok 350zł ...
ale za to spostrzeżenie mechanika bezcenne... "ja się dziwię, że Pan do mnie dojechał..."
Dodano: 16 lat temu
sprawdzałem przed chwila poziom oleju i jest poniżej minimum ! nie mam pojecia jaki był lany podczas wymiany. a wiem, że musze dziś dolać bo jutro standardowo podróż do szkoły
Dodano: 16 lat temu
jeśli silnik jeszcze w dobrym stanie jest spokojnie możesz pomyśleć nad odpowiedniejszym na zimę olejem. Nie mam pojęcia jaki masz tam lać ale działa to tak: jeśli masz załóżmy lać 10W40 półsyntetyk, to możesz przy tych samych właściwościach smarnych i lepkościowych, które zaleca producent wlać pełen syntetyk! ale też oznaczony 10W40. To olej o niebo lepszy i jest on rzadszy w niższych temperaturach i będziesz od razu miał dobre smarowanie, a nie dłuższą jak masz teraz chwilę coś pracuje bez oleju bo masz za gęsty i nie dociera on od razu gdzie powinien. WAŻNE że ma być ta sama klasa lepkościowa tzw. klasyfikacja SAE i Klasyfikacja jakościowa API. Jak dobrze dobierzesz to łatwiej zapali i będzie sporo mniejsze spalanie paliwa.
Pełen syntetyk brzmi groźnie dla astry WIEM! ale to tylko wierzenia ludu powodują w tym kraju o wyborze oleju, a że tak powiem g.wno jest to prawda
Dodano: 16 lat temu
Do Thorne: a można to jakoś zniwelować, naprawić ?
tak mi przyszła jeszcze jedna myśl, że może jakieś łozyska w alternatorze...??
Dodano: 16 lat temu
Jak jest zimno to olej jest gęsty i nie do końca spełnia swoje zadanie, np. w popychaczach hydraulicznych. Stąd owo stukanie i "zgrzytanie". Po rozgrzaniu oleum jest rzadsze i lepiej smaruje co objawia się zniknięciem powyższych dolegliwości.
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3 komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl