Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Premiera w niemieckich salonach – Vw Golf 8







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 1087 razy
Data wydarzenia: 06.12.2019
Premiera w niemieckich salonach – Vw Golf 8
Kategoria: spotkanie
Chciałoby się powiedzieć: „umarł król niech żyje król" - oczywiście król kompaktów, nowy Golf 8 !!!

Tak wspaniały i najlepszy z dotychczasowych wcieleń. Najniższa emisja Co2, wszystkie najlepsze systemy wsparcia.
Tyle mówi bio, eko propaganda od Volkswagena a samo auto nie wzbudza żadnego mocniejszego bicia serca.

U ślepych którzy uważają że każdy Golf jest taki sam, u hejterów którzy nie włączają rozumu aby zauważyć ze nie jest taki sam tylko każdy następny jest ewolucją poprzednika nigdy zachwytu nie wzbudzał.


Pamiętam jak uczestniczyłem w premierze Golfa 7, była wielka pompa, przed salonem a był to październik stały poprzednie 6 generacji, w salonie 2 egzemplarze. Jeden biały na 18 calowych alufelgach „Durban”, wersja Highline. Piękna linia, sylwetka jak u Golfa, wnętrze wyglądało na „premium” bo były to najdroższe wersje, alcantara, wstawki chromowe, fortepianowe i inne. Było bogato, czuć kasę we wnętrzu i dbałość o detale.


Teraz wchodzę do salonu w deszczowy grudniowy dzień, (premiera miała miejsce 6 grudnia w mikołajki) przed salonem cisza, wewnątrz jeden szary niepozorny Golf ósmej generacji. Taki morus, ciemny kolor, małe chyba 17 calowe koła, skromne chromy wokół szyb tylko w dolnej części. Otwieram wnętrze i jakiś taki ubogi. Niby wersja „1-st Edition” a tu… jakby Trendline. Boczki drzwi jak uboga siódemka, zero ozdobników, plastik pod szybą w drzwiach nawet gorszy niż w siódemce, kieszenie drzwi wyłożone materiałem ale schowek przed pasażerem już nie, plastik i poskąpili zamka, konsola jakaś jest ale brak żaluzji, toporny uchwyt na napoje i wielki połacie twardego plastiku. Zakończono to sporą półką na smartfona.

Konsoli centralnej takiej pionowej brak. Auro wewnątrz klimatu nie ma. Wsiada się i nie ma nic ładnego, błyszczą tylko ekrany ale nie świeca bo bez kluczyka nic się nie zobaczy.
Na fotelach alcantara, niby wszystko ok ale jak porównam do mojego GTD to zupełnie jakby uboga wersja, taka tandeta niby Golf ale nic nie ma w nim z tej klasy która miał wcześniej.
Po prostu auto straciło komfort, ciepło i przytulność, stało się plastikowe, bez ozdobników, pokręteł i bez niczego co można by dotknąć, (oprócz kierownicy) nawet nawiewy są tak wkomponowane ze ich nie widać.
Nadwozie to oszpecona siódemka, kolor niestety nie dodawał uroku a w salonie było ciemno. Koła małe, przód niby nowoczesne lampy ale nie pasują to tyłu, tam jakieś ostre linie, płasko szlify i kanciate reflektory. Takie wydłużone kombi. Zderzak przedni okropny, przesadnie wielki, świateł przeciwmgielnych brak, z tyłu chromy udające rury wydechowe. Bagażnik tak samo mały jak w Golfie 7, i jego 1/3 znajduje sie pod podłogą. Do tego przegięcie roku – pręt pod maska, to co wyróżnia Golfa od lat, nauczony jestem otwieram maskę i cofam ręce a tutaj nie bo opadnie. Porażka.

Golfa 7 nawet nie GTI czy GTD chciałem oglądać jak wyszedł, na ulicy przykuwał spojrzenie a Golf 8 to taka kreatura. A co do kolorów nadwozia nuda i same morusy, szary, czorny, granat gdzie tu taki piękny i gustowny beżowy „Tungsten silver” – nie ma co liczyć, jedyny jasny to srebrny no i biały, zero atrakcyjnych jasnych grafitów, nic beżowego, świeżego, wszystko postarzające auto ciemne kolory.
Na mój gust volkswagen się kończy. Skoro Golf 8 jest brzydszy i tandetniejszy niż Golf 7 to jest coś na rzeczy. A że technologicznie jest „do przodu”… to oczywista oczywistość że tak powiem.
Główny zarzut to brak perfekcyjnej i intuicyjnej obsługi która w volkswagenach od lat była taka sama. Wsiadałeś do Golfa, Octavii czy Leona i zazwyczaj wszędzie czułeś się jak w domu. Wiedziałeś co jak używać, co nacisnąć i jak w menu ustawić np. oświetlenie czy asystentów. Teraz wszystko jest inne, nowe, nieznane.

Dla osób z pokolenia nie tabletowego czyli pewnie ok 60 lat i starszych to nie jest przyjazny samochód – to porazka.
Eko, bio terroryści i idioci wykańczają przemysł motoryzacyjny, elektryki i 3 cylindrowe szrot, wszędzie oszczędność i niska misja spalin. Auto nie są już ładne ani przytulne.
Golf nawet już nie jest golfem tylko bardziej Teslą. Obsługa głośności i temperatury suwakiem dotykowym to jakieś nieporozumienie. To nawet gorsze i bardziej niebezpieczne niż pukanie w wielki tablet. A tzw: „menu kilkuprzyciskowe” tego systemu jest poniżej pomiędzy przyciskiem świateł awaryjnych a nie gdzieś przy ekranie. Dobrze ze nie zrobili tego przy gałce zmiany biegów. Brak tzw. przycisku „home”.
Poza tym sama grafika ekranów zbyt kolorowa i natarczywa, rozpraszająca, w Golfie 7 było czarne tło i wszystko było czytelne.

Aż przykro patrzeć na upadek volkswagena. No bo nawet z cena przesadzili. Startuje ona od ponad 27 tys. Euro za 130 konne 1.5 TSI z manualem i w nieco bogatszej wersji z jednostrefowym Climatronikiem (nie ma pokręteł to nie ma klimy na korbę) i z nawigacją. Czyli za jedyny sensowny wybór z 4 cylindrowym silnikiem 120 tys. zł ? Tak mniej więcej, to nawet jak na zwolenników marki nieco przesadzona cena. Wersja podstawowa z kalekim 3 cylindrowcem będzie oferowana od 2020 roku.

Za jakość zdjęć przepraszam, najlepszy smartfon takiego szarego morusa w ciemnym salonie nie sfotografuje lepiej.


Ostatnia aktualizacja: 08.12.2019 13:33:00
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: q3 dobre ale bardziej widzi mi się q2... bardziej gadzeciarskie
Dodano: 4 lata temu
Do kruk_sk: Niestety to prawda. Dlatego oryginalność jest w cenie.
Nieco kontrowersyjnej urody kanciate wnętrze nowego Audi Q3 zaczęło mi się podobać. Za to typ serwowany przez mercedesa w klasie A, B, GLA itp zupełnie mi się nie podoba
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: 80 procent nowych aut ma praktycznie takie same wnętrze... Jak zasłonisz logo to nie poznasz marki
Dodano: 4 lata temu
Do kruk_sk: właśnie, z zewnątrz oszpecili w środku jak jakiś dziwak, tabletowóz bez jednego pokrętła i przycisku. Jak poczuć się w nim jak w Golfie ?
Prędzej w nowej Kii Ceed sie tak poczujemy siedząc na fotelu kierowcy
Dodano: 4 lata temu
środek kojarzy mi się z bmw... nie wiem czemu
z zewnątrz VII bardziej się mi podobała. Co raz to bardziej kombinują z wyglądem i golf przestaje być golfem... Przynajmniej w moich oczach
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: No niestety 406 jeden z ostatnich fantastycznych peugeotów. Te nowe dziwaki z wnetrzami jak z promu kosmicznego to albo dla 13 latka albo zeby wirtualnie zabic kierowcę. Bo wizualnie najnowszy 508 super ale te wnętrza...

Nie no 500 L wyglada jak Qpa, tak samo jezdzi. To wole karton Tourana przynajmniej nie osmieszamy sie w nim (multipla 500 L).

Wczoraj pokazali nowego merca GLA bardzo udany z wyglądu ale to wnętrze z tabletem jak drewniana deska, kokpit ala FSO 1500. I ordynarne nawiewy. Przesadzili.

Wychodzi na to ze jednak niemuecki najlepszy to Audi Q3 chociaz awangardowe to normalniejsze, tak samo 4 letnie juz BMW X1, normalne i moze sie podobac wielu
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: racja👍. Nie wiem jak długo jeszcze ta przemysłowa gonitwa za digitalizacją nie będzie mogła być ożeniona z estetyką... 😔

Pamiętam swoją jazdę próbną tegorocznym Peugeotem 508. Od wirtualnej rzeczywistości kręciło mi się w głowie. Próbowałem zapamiętać włączanie trybów automatycznej skrzyni biegów, wyświetlanie zegarów, działanie półautonomicznej jazdy (tempomat aktywny + steer, czyli korygowanie pasa ruchu). W rezultacie zapomniałem poczuć jakiejkolwiek przyjemności jazdy. Pamiętam tylko komfort i dość niewygodny fotel kierowcy. Być może nie zdążyłem go sobie ustawić.

Ale też nic mnie do tego auta nie ciągnęło, żeby go kupić. Podobnie jak VW T-Roc. Chętniej wziąłbym Octavię III. Albo - nie mówcie nikomu - Fiata 500L. Minivan dający więcej frajdy niż niemieckie crossovery? Chyba się starzeję...😅

Chciałoby się po prostu wziąć Peugeota 406 w fabrycznym stanie i zrelaksować się analogowym samochodem. Po czym ponarzekać na brak nawigacji i radia.

Kurde, przydałyby się takie restomody...
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: wiem qle ja lubie ekrany pod warunkiem ze to jakos wygląda. U mnie namlepiejw GTD, 2 gałki, matowy ekran o wystarczajacyvh 8 calach i po bokach fizyczne przyciski menu do klikania.

A teraz straszne robia te multimedia. Na pewno nie zechcę takich jak w Golfie 8.

Np w Audi Q3 jest "virtual cockpit" najlepszy w klasie i ładnie wkomponowana navi 10 cali. Ale panel ogrzewania i wentylacji jest tradycyjny, i mamy pokretło do sciszania radia dla pasazera.
A w nowym Audi A6 sa 3 połyskujace i czarne panele i nic wiecej. Nie dosc ze to jest brzydkie, nie ma klimatu i nie ma na czym oka zawiesic to jeszcze swieci to pewnie az za bardzo.
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: jednak wolisz klasykę zamiast cyfrowych fidrygałków? Jedno wiedz - że przed tym nie uciekniesz.
Dodano: 4 lata temu
Do Tejlor: kto ma Golfa, a także siedzi w temacie systemów wsparcia i car-audio oraz infontainment (tak jak Pertyn), ten... zakocha się w spójności Golfa. Mnie to nie dziwi.

Tym bardziej, że obsługa dotykowa jest łatwiutka. Zmywanie tłustych odcisków z paneli pewnie mniej, ale Porsche Taycan też ma problem.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Też oglądałem wczoraj Pertyna. Po jego pierwszej prezentacji spodziewałem się, że będzie bardziej wybrzydzał. Widać dłuższy kontakt z autem go przekonał.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: widziałem. Auto jest dobre sle ciepło się o nim nie wyrażam. Pertyn też wspomniał o większej urodzie siódemki.
Kolor szary też wysmiał.
Rozpływal się nad Autonomią i techniką.
Dla mnie król to Golf 7
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Redaktor Pertyński zamieścił dziś wideoreporaż z testu takiego samego "morusa", wyrażając się o nim równie ciepło jak Ty. Okazało się jednak, że Golf przekonał i jego, i mnie!
Dodano: 4 lata temu
Ale kanciak! [totalszok] Wg mnie przekombinowany! [down] A tablet jakby nie stąd! :(
Dodano: 4 lata temu
Do wektor1: No rozumiem i prawda. Ale i tak wolę te komnaty pałacowe.
Mieliśmy i mamy w rodzinie 6 volkswagenów i żadnemu silnik się nie rozlecial. Ogólnie problemów nie mamy z nimi.

Nikt z nas na Opla i Forda żadnego z nich by nie zamienił.

Każdy Żyd swoją czapkę chwali
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Żenujące jest raczej nienazwanie rzeczy po imieniu i uleganie pozorom. Czyż nie należy nazwać tandetą pojazdu, w którym po krótkim używaniu rozpada się silnik lub inny ważny podzespół, mimo, że wnętrze ma jak pałacową komnatę i nafaszerowany jest pożądanymi przez niektórych i niektórych zachwycającymi gadżetami? Po raz już któryś proszę: dobrze pomyśl zanim coś nazwiesz żenadą.
Dodano: 4 lata temu
Do wektor1: Niezawodność nie jest namacalna i widoczna. A jakość i technologia wnętrza tak.

Szkoda że dla znawców Audi i BMW to drogie niemieckie gówna w złotych papierach a Fiat Tipo i Toyota to lux i super. Żenujące
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: To dla psycholi i frustratow gadanie do auta. "Hej Mercedes sikac mi się chce" .

I żadna nawigacja obsługiwana głosowo nie działa gdy ustawimy język polski a wypowiadamy nazwe Mühlenhagen, czy inne trudno brzmiące np Szczecin.

A ID. 3 to porażka, widziałem na żywo
Dodano: 4 lata temu
Do Tejlor: rewolucja na miarę VW jest taka, że "hej, Mercedes" rozumie polecenia głosowe w języku polskim, a "Axela" w Golfie każe mówić po angielsku lub niemiecku...
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: w I.D.3 tablet wygląda jeszcze gorzej.
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: O tym pisałem :)
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Istota pojęcia "samochód " zawiera się w brzmieniu tego słowa ,wysoką jakość takiego produktu określa się przez to że, niezawodnie spełnia przypisaną mu rolę. Preferowane przez Ciebie organoleptyczne cechy wysokiej jakości , które dziś skrywają coraz gorszą (choć "nowoczesną";) technikę gmin określa jako g... w złotym papierku.
Dodano: 4 lata temu
Do glotox: Ponad 30 lat temu byli pewni, że ich samochody nie pordzewieją... gdzie teraz tak zabezpiecza się samochody w fabryce? Nigdzie.

https://tinyurl.com/vnw9n3t
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Bezawaryjność i tu mnie zabiłeś. Lata 80 to było coś. A teraz pierwsi zapoczątkowali aferę przekrętową z normami spalania. Pooglądaj lotniska w Stanach i pustynie zawalone volkswagenami. Nawet transport do Europy jest nieopłacalny i możliwa sprzedaż Turkowi lub Polakowi.
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: Długi temat z Eko debilizmem. Tez nie chce za to płacić. Ale kocham nowoczesne auta.

Dlatego nadal mam niezniszczalne Golfa 5.

Ale chce technologii a nie żarówek i stać mnie albo na Auto Casco albo na nowy bądź używany Matrix LED.
A żarówki są dobre ale w muzeum.
A ludzie są głupcy i łykaja eko durnote, Gretę T oraz auta na prąd.

Dla mnie na dziś GTD jest technicznie zacofany bo nie ma wielu systemów które chciałbym miec
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Płacić za emisję? A niby jak zapłacę to co? To te szkodliwe CO2 dzięki mojej kasie przerobią w tlen czy wyślą samolotem do Indii? Po drugiej stronie Ziemi trują ile wlezie, a ja mam płacić haracz, bo moje auto przekracza normę nie do spełnienia. Niech sobie te nowe samochody wsadzą w dupsko!! Zamiast zwiększać popyt na nowe bardziej ekologiczne samochody, to z powodu wzrostu cen ludzie będą jeździć teraz dłużej starymi samochodami. Place fabryczne zapchają się nowymi samochodami, bo nawet bogaci ludzie za granica nie są głupi, aż tak głupi, aby dać się doić.

W przypadku Tipo, to opóźnienie technologiczne działa tylko na korzyść. W tym Tipo wystarczy mieć zapasowe żarówki w schowku, a nie zapasowe reflektory led w bagażniku Matrix to będzie jak przyjdzie do zakupu takiego reflektora na wymianę - teraz już widać, jak ludzie jeżdżą z poprzepalanymi diodami w światłach pozycyjnych tylnych, bo trzeba wydać kasę na nowe. Dla mnie Tipo to jedno z ostatnich rozsądnych samochodów.

Lepiej nie mieć wymagań i korzystać do bólu, niż mieć wymagania i oszczędzać, bo zużyje się.
Dodano: 4 lata temu
Do MARIUSZ2: Niestety tu się zgodzę że bez emocji ale jakościowo jednak Tipo przy tym to porażka.

No i Fiat jakieś 10 lat opóźniony technologicznie z nawigacją, Matrix LED-ami czy systemami wspomagającymi. Ręczny ma jak 30 lat temu na hebel.
Tipo to auto dla ludzi bez wymagań, nie powiem inaczej aby nikogo nei urezić.
Lubie Tipo i podoba mi sie ale to taka lepsza Dacia
Dodano: 4 lata temu
Do wektor1: Tandeta to każdy mądry wie auta z Włoch i Francji. I fordy, Mondeo 20 lat za Passatem a nowy Focus Plastic Fantastic, przy Golfie 7 nie stał.
Trzeba miec oczy, pomacać, powąchać, pojeździć i zobaczyć statystyki sprzedaży.

A najlepsza jest plastikowa bio, eko toyota.

Dodano: 4 lata temu
Taki Fiat Tipo Hatchback tylko ze 30 tyś droższy.Bez jakichkolwiek emocji.
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: " jaka jest ich jakość (materiały, spasowanie, solidność, jakość).
Jedyne co nie zostało to legendarna trwałość volkswagena i bezawaryjność znana z lat 80" .Przez jakość rozumie się na ogół to ostatnie, dzisiejsze twory VW to starannie na ogół opakowana tandeta
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl