Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Signum Signum
»
prędkości na poszczególnych biegach, obroty a optymalizacja kosztów - 1.9cdti 120KM
Wpis w blogu auta
Opel Signum
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 8055 razy
Data wydarzenia: 29.09.2011
prędkości na poszczególnych biegach, obroty a optymalizacja kosztów - 1.9cdti 120KM
Kategoria: obserwacja
Sprawdziłem, faktycznie można zacząć w miarę nie dławiąc silnika jechać na danym biegu od 1400obr/m. Ale jest to już absolutne minimum. Podobnie z przyspieszaniem - kręcić zaczyna od 1800obr/m. ale nie jest to też najszybciej jak może, troszkę się zastanawia.
Oba parametry są wykonywalne ale moim zdaniem nie optymalne pod względem zarówno spalania jak i efektywności jazdy.
Pozdrowienia.
future76
- - - - -
Podaję parametry prędkości i obrotów na poszczególnych biegach.
Przyda się do oszczędnej jazdy i do efektywnego wyprzedzania.
Biegów niższych nie podaję bo nawet nie zwracałem na to uwagi, po prosut ruszasz jedynką, nie pałujesz, przełączasz na powyżej 1500 obr/m i dopiero przy trójce zaczynasz patrzeć co i jak...
Poniższe uwagi tycza się wszystkich biegów oprócz 1,2 i w pewnym zakresie 3.
Efektywne obroty silnika to począwszy od 1500obr/m na danym biegu.
Poniżej ww obr. auto dławi się, silnik, chce wyskoczyć i jednym słowem szkoda koła dwumasowego tłumiącego drgania, ponadto wzrasta też spalanie...
Powyżej 1900 obr/, auto nabiera werwy, zbiera sie pewnie turbo.
Generalnie jesli chce się jeździć oszczędnie to powinno się trzymać zakresie 1500-1900/2000 obrotów, wszystko ponadto zaczyna ssać paliwko jak dziecko mleko matki...
a więc:
bieg VI - efektywnie można używac od 90km/h, co odpowiada 1500obr/m,
bieg V - od 80 km/h, przy 1500obr/m
bieg IV - od 60 km/h, przy 1500obr/m
Optymalny do przemieszczania się po mieście, przy utrzymaniu stałej prędkości 60km/h i min. spalaniu.
bieg III - do prędkości 60km/h nie przekracza 2000obr/m,
Poniżej 1500 jazda jest także możliwa i silnik nie będzie zwalniał. Potężny moment obrotowy powoduje 280Nm, że auto bez gazu na trójce rozpędza się samo. Można używać do powolnego przemieszczania się ulicami, dojazdu na zakrętach, obejżdżania małych rond etc.
Przełożenie II biegu powoduje natomiast zwalnianie pracy silnika.
Wyprzedzanie wg powyższych wskazówek jest możliwe na danym biegu od 1500obr/m, jednak będzie ono bardziej dynamiczne i bezpieczniejsze jeśli będziemy mieć obroty powyżej 1900/m.
Oczywiście bieg VI jest do ekonomicznej jazdy więc, jeśli już ktoś nie lubi machać dźwignią zmiany biegów, to radzę przy wyprzedaniu patrzeć, czy aby przy danej prędkości nie mamy mniej niz 2100 obr/m, lub czy nie mamy prędkosći mniejszej niż 110-120km/h. W przeciwnym przypadku wyprzedzanie może okazać się za długie czasowo.
Pozdrawiam
future76
ps. Komentarze i wasze doświadczenia mile widziane.
Ostatnia aktualizacja: 07.10.2011 10:54:17
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
14
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17
komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Zwróć uwagę future76, że Signum jest cięższe od zwykłej VC i zmiany biegów pewnie można zmieniać w ciut niższych zakresach obrotów. A one są znacznie popularniejsze od Sig-ów, w dodatku raczej większość jest 150tek.
http://www.youtube.com/watch?v=KW3zOeXhfYY
U mnie z ekonomicznością nie jest najlepiej. Już na jałowym mam ssanie trojaczków Podro