Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Signum Signum » prędkości na poszczególnych biegach, obroty a optymalizacja kosztów - 1.9cdti 120KM







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Signum
CBR
Wcześniej jeździł: BMW Seria 3
  • przebieg 151 000 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.9 CDTI ECOTEC
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 8055 razy
Data wydarzenia: 29.09.2011
prędkości na poszczególnych biegach, obroty a optymalizacja kosztów - 1.9cdti 120KM
Kategoria: obserwacja
z dn. 07/10/2011
Sprawdziłem, faktycznie można zacząć w miarę nie dławiąc silnika jechać na danym biegu od 1400obr/m. Ale jest to już absolutne minimum. Podobnie z przyspieszaniem - kręcić zaczyna od 1800obr/m. ale nie jest to też najszybciej jak może, troszkę się zastanawia.
Oba parametry są wykonywalne ale moim zdaniem nie optymalne pod względem zarówno spalania jak i efektywności jazdy.

Pozdrowienia.
future76
- - - - -

Podaję parametry prędkości i obrotów na poszczególnych biegach.
Przyda się do oszczędnej jazdy i do efektywnego wyprzedzania.
Biegów niższych nie podaję bo nawet nie zwracałem na to uwagi, po prosut ruszasz jedynką, nie pałujesz, przełączasz na powyżej 1500 obr/m i dopiero przy trójce zaczynasz patrzeć co i jak...

Poniższe uwagi tycza się wszystkich biegów oprócz 1,2 i w pewnym zakresie 3.
Efektywne obroty silnika to począwszy od 1500obr/m na danym biegu.
Poniżej ww obr. auto dławi się, silnik, chce wyskoczyć i jednym słowem szkoda koła dwumasowego tłumiącego drgania, ponadto wzrasta też spalanie...

Powyżej 1900 obr/, auto nabiera werwy, zbiera sie pewnie turbo.

Generalnie jesli chce się jeździć oszczędnie to powinno się trzymać zakresie 1500-1900/2000 obrotów, wszystko ponadto zaczyna ssać paliwko jak dziecko mleko matki...

a więc:

bieg VI - efektywnie można używac od 90km/h, co odpowiada 1500obr/m,

bieg V - od 80 km/h, przy 1500obr/m

bieg IV - od 60 km/h, przy 1500obr/m

Optymalny do przemieszczania się po mieście, przy utrzymaniu stałej prędkości 60km/h i min. spalaniu.

bieg III - do prędkości 60km/h nie przekracza 2000obr/m,

Poniżej 1500 jazda jest także możliwa i silnik nie będzie zwalniał. Potężny moment obrotowy powoduje 280Nm, że auto bez gazu na trójce rozpędza się samo. Można używać do powolnego przemieszczania się ulicami, dojazdu na zakrętach, obejżdżania małych rond etc.
Przełożenie II biegu powoduje natomiast zwalnianie pracy silnika.

Wyprzedzanie wg powyższych wskazówek jest możliwe na danym biegu od 1500obr/m, jednak będzie ono bardziej dynamiczne i bezpieczniejsze jeśli będziemy mieć obroty powyżej 1900/m.

Oczywiście bieg VI jest do ekonomicznej jazdy więc, jeśli już ktoś nie lubi machać dźwignią zmiany biegów, to radzę przy wyprzedaniu patrzeć, czy aby przy danej prędkości nie mamy mniej niz 2100 obr/m, lub czy nie mamy prędkosći mniejszej niż 110-120km/h. W przeciwnym przypadku wyprzedzanie może okazać się za długie czasowo.

Pozdrawiam
future76

ps. Komentarze i wasze doświadczenia mile widziane.
Ostatnia aktualizacja: 07.10.2011 10:54:17
Dodano: 12 lat temu
Co auto, to inaczej... Na vivaro biegi dało się zmieniać przy 3 tys.
Dodano: 12 lat temu
U mnie jednak jest duża różnica w spalaniu jeżeli da się trzymać obroty poniżej 1500rpm. Ale to w odpowiednich warunkach drogowych nie przeciążając silnika. Poza tym jak kupiłem auto to poprawiłem silnikowi warunki pracy tzn. wyczyściłem zawór EGR i naprawiłem sterowanie klap wirowych. Przed tym też był mułowaty na niskich obrotach. A że masz bliźniaczy silnik to radzę sprawdzić te rzeczy. Opisałem to w moim dzienniku.
Dodano: 12 lat temu
Do Jarod84: Do future76: Ja jeżdżę na 6 biegu już od 80ciu. Biegi też zmieniam poniżej 1500 obr. Można przy 1200. ale ja to inny silnik mam.
Zwróć uwagę future76, że Signum jest cięższe od zwykłej VC i zmiany biegów pewnie można zmieniać w ciut niższych zakresach obrotów. A one są znacznie popularniejsze od Sig-ów, w dodatku raczej większość jest 150tek.
Dodano: 12 lat temu
Do Jarod84: Film przedstawia do czego służy 6 bieg :)
http://www.youtube.com/watch?v=KW3zOeXhfYY
Dodano: 12 lat temu
Widzę, że się troszkę napracowałeś. VI fajna żecz ale raczej moc powinna być większa, bo inaczej to zwyczajnie nadbieg. No chyba, ze patrzymy na glośność silnika.
U mnie z ekonomicznością nie jest najlepiej. Już na jałowym mam ssanie trojaczków:) Podro
Dodano: 12 lat temu
W swoim czasie przebadałem kilka silników pod względem zdolności i efektywności przyspieszeń. Wnioski dotyczące mojej Astry (silnik 1.7 CDTI 100KM) znajdziesz tu:

Dodano: 12 lat temu
Dla mnie te "szóstki" w nowych dieslach to masakra - poniżej 90km/h nie ma sensu wrzucać 6, a osiągnąć 90 na niektórych drogach to już coś. na autostrady super ale na podmiejskie trasy masakra - ciągle machać lewarem - no chyba, że się człowiek spalaniem nie przejmuje
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl