Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Goal 1.9 TDI 105 » Powłoka ceramiczna Mr. Fix – ocena po kilku miesiącach







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 848 razy
Data wydarzenia: 22.11.2020
Powłoka ceramiczna Mr. Fix – ocena po kilku miesiącach
Kategoria: zmiany w aucie
W listopadzie 2019 roku opisywałem zmiany w moim Golfie 5 i wspominałem ze nałożyłem powłokę ceramiczną, najtańszą i najgorszą, Mr. Fix. Zrobiłem to bez przekonania, z czystej ciekawości i na tym starym aucie nie mam obaw ze cos pójdzie nie tak. Wiele osób zachwalało na forum autokosmetyki.pl ze to właściwie cos podobnego do powłoki Gravon od firmy K2 która kosztuje 200-250 zł za opakowanie tej samej wielkości.


Obiecałem napisać coś o tym jak się sprawuje po kilku miesiącach.


Owszem dużo pracy, pomimo dobrego stanu lakieru, nie polerowałem mechanicznie. Dla mnie trudno złapać moment kiedy mamy docierać tą powłokę, sama jej warstwa jest niewidoczna, niby ma się mienić kolorami tęczy, jak się ten moment przeoczy później nie da się dotrzeć i zostają smugi. Tego się bałem więc kto wie czy nie docierałem za wcześniej. Nałożyłem raz bo było już zimno i nie starczyło czasu na druga warstwę.

Efekt opisałem w oddzielnym blogu

https://www.autowcentrum.pl/blog/post/niepotrzebny-strach-ceramiczny-golf-i-chinska,36695/


Błyszczy się podobnie jak wosk, na srebrnym lakierze widywałem lepsze efekty, uwaga ze ta powłoka nie jest śliska a odpychanie wody jest na średnim poziomie. Może po prostu za słabo nałożyłem.
Ale i tak lepsze to niż wosk który zmyje się po 2 miesiącach


Ile auto jeździło ? No jakoś od 1 listopada 2019 roku do marca obecnego roku, zamiany z GTD dokonałem gdy rozkręcało się szaleństwo związane z pandemią znana nam od miesięcy.

Obecnie od dwóch tygodni użytkuje auto. Czyli jakieś pól roku w okresie jesień, zima. W tym czasie myłem je samodzielnie karcherem i szamponem, czasami jeździłem na myjnie bezdotykową.

Wnioski są dobre, lakier błyszcze i nawet po zimie nie stracił na wielkim połysku jak w poprzednich latach. Brud mniej przylega.
Zapewne nie zdążyła się jeszcze zetrzeć, brud schodzi rzeczywiście łatwiej, nawet gruntownie oczyściłem po zimie lakier z osadów i poszło łatwiej, nawoskowałem pewnie niewiele to dało i wosk raczej zszedł.

Tak myślę ze te powłoki ceramiczne to trochę ściema, te za 40 zł a te za 400 zł różnią się zapewne składem i ilością czyli zawartością „węglika krzemu” (SiC), co powoduje że maja różną trwałość, twardość i połysk. Po prostu te tańsze sa rozrzedzone i bez atestu, nie sa ekologiczne i przebadane. Zapewne nie sa tez testowane laboratoryjnie.


Zapewne warto zainwestować w coś lepszego. No bo na auto za 50 czy 150 tys zł nie położyłbym tej powłoki


Ja mam jeszcze buteleczkę Mr. Fix i w marcu 2021 jak pogoda pozwoli przeniosę całą jej zawartość na Golfa. No na takie stare auto nie ma sensu kupować nic droższego, na nowsze boje się co będzie jak zacznie nierównomiernie schodzić lub jak żle ja dotrę.

Ale pomyślę nad tym co nałożyć jak kiedyś uda mi się zmienić auto na inne
Ostatnia aktualizacja: 22.11.2020 21:29:21
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Bo jak dbasz to masz! 👍
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar: No to taka sama sytuacja jak z moim Golfem 5. Ale zadbany jest także.
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Czyli generalnie mam problem z głowy, bo moja Cytryna lakier ma już 13 letni (na kilku elementach świeższy) 😉. Bo przywŕócenie go do dobrej kondycji kosztowałoby więcej niż jest auto warte 🤑. Zostaje wosk, autko bedzie się błyszczało, choć myślę zrobić polerkę dla poprawy ogólnego wrażenia jak i samopoczucia 👍😀
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar: Piotrze to temat złożony.

Samo nałożenie powłoki to koszt od 1000 do ok 3000 zł, zależnie od firmy, od twardości i trwałości. W tym koszt powłoki to maksimum 400 zł taka buteleczka

Ale to czasami wielkie oszustwo, bo jest kilkanaście firm oferujących rożne powłoki i większość zapewnia że trzymają do 2 lub 3 lata. Ale jak to bywa w określonych warunkach przy określonym dbaniu i łasce Bożej. A jak zejdzie po roku, połtorej roku to się Pan "wal" Twoja strata.

Ważne że skasowali klienta na grube tysiące.

Drugi temat to przygotowanie lakieru do położenia powłoki. Musi być w stanie fabrycznym, nie wystarczy odtłuścić i zmyć wszystko, trzeba korekty wieloetapowej. Polerowania a takie prace sa czasochłonne i kosztują od 1000-1500 zł. To akurat rozumiem ze każą sobie płacić za taka robotę.

Nawet nowe auto umyte 5 razy lub mające 3 miesiące traktowane jest jako kwalifikujące się do korekty lakieru przed położeniem powłoki. no wtedy korekta jest minimalna.

Dlatego ja cały czas boję się czegoś co zejdzie na zaobleniach karoserii, na zagięciach błotników po roku, dwóch a z powierzchni płaskich nie zejdzie.

Zaletą powłok jest to że nie zmywają się co jest wadą wosków ze maksimum 2 miesiące i znika.
Ale i tak ceramiczne powłoki ścierają się a samemu ich nie położę powtórnie bez wprawy, dobrego oświetlania i doświadczenia pracy z polerką.


Powłoka na lakierze to już jest coś "na amen" czego nie da się odwrócić.
Dodano: 3 lata temu
Czytając poniższe uwagi nieco poszerzyłem swoją niewiedzę w temacie powłok ceramicznych. A nie wiesz ile kosztuje w profesjonalnym serwisie usługa nakladania fajansu? 🤔
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: tak, jest śliska, to jedna z cech tej powłoki. Teraz z czasem ta śliskość nieco się zmniejszyła, ale i tak pozostaje kolosalna różnica pomiędzy elementami zabezpieczonymi powłoką, a takimi na innym samochodzie bez zabezpieczenia.

Wystarczy powiedzieć, że w lecie nie przyklejają się owady. Te duże, oczywiście zabrudzą maskę, ale nie ma tak jak w innych samochodach, że po przejeździe wieczorem cały przedni pas jest obklejony owadami.

Powłoka pewnie się ściera, ale nadal trzyma właściwości.
Dodano: 3 lata temu
Do paweldejko: Ciekawe, dziekuje za info.
No te 150 zł dla utrzymania auta to nie ma tragedii.

Chociaż przez 3 lata za kilka stów miałbym koszyk kosmetyków

No i nie wierze że powłoka która masz sie nie sciera, kazda sie ściera.

a powiedz mi czy w dotyku jest śliska ?

Ja szukam śliskiej po której ręka się ślizga a szmatka sama zjeżdża, te które widziałem były raczej mało śliskie
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: tzn. odetkać możesz sobie sam, bo to nic skomplikowanego. Tylko trzeba preparat kupić, dedykowany. Kosztuje ok. 150 zł, ale jest wydajny, więc starczy prawdopodobnie na cały okres życia powłoki. Przed odtykaniem, karoseria musi zostać dokładnie umyta.

Ja dwa razy w roku jeżdżę po prostu na przygotowanie samochodu na sezon letni i zimowy. Wtedy mi dokładnie myją, dekontaminują, usuwają drobne niedoskonałości, zakamienienie - na jesieni smarują uszczelki silikonem no i dodatkowo odtykają tę powłokę. Całość kosztuje mnie zwykle ok. 150 zł za taki zabieg.

Ja do nich jeżdżę, bo nie mam warunków przed domem żeby dokładnie umyć samochód wtedy kiedy mi to potrzebne, ale jak sam jesteś w stanie go porządnie umyć (na dwa wiadra) to też i sam sobie odetkasz. To przypomina nakładanie quick detailera (bo i sam preparat opisywany jest jako specyficzny quick detailer do powłok szklanych). Spray na fragment nadwozia i wcierasz mikrofibrą. Przeważnie odtykania wymaga dolna część, ta która najmocniej się brudzi.
Dodano: 3 lata temu
Do paweldejko: Nieznana dla mnie firma. A ta usługa odtykania jest darmowa ?
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: powłoka to Modesta BC-03. Dwa razy do roku jeżdżę na serwis, ale jej się nie uzupełnia tylko "odtyka" dedykowanymi przez producenta środkami.
Dodano: 3 lata temu
Nakładałem ją na przód Punta i szczerze mówiąc nie widzę teraz różnicy pomiędzy tyłem. Powłoka sprawiała wrażenie tłustej, przez co trudno się polerowała.
Na Leonie mam Sonax CC36. Nakładanie to bajka, efekt kropelkowania jest wyraźnie widoczny. Przy okazji polecam Sonax Xtreme Brillant Shine Detailer. Produkt jest teoretycznie przeznaczony do konserwacji tej powłoki, ale można go stosować też oddzielnie, a efekt jest powalający.
Dodano: 3 lata temu
Do paweldejko: No super. Jakiej firmy powłoka? Była juz na serwisie i uzupełnianiu?
Dodano: 3 lata temu
Moja po 2,5 roku dalej elegancko kropelkuje i zrzuca jakbym woskował przed chwilą.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
11 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl