Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Goal 1.9 TDI 105 » Niepotrzebny strach, ceramiczny Golf i Chińska niepewność







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 848 razy
Data wydarzenia: 23.03.2019
Niepotrzebny strach, ceramiczny Golf i Chińska niepewność
Kategoria: zmiany w aucie
Pod tym dziwacznym tytułem opiszę moje doświadczenia z ceramiką Mr. Fix, od ponad roku popularna w Polsce. Owszem nie jest w moim stylu kupowanie tanich, byle jakich i nie markowych rzeczy ale mam konto na Aliexpress, oraz działam na forum „kosmetykaaut.pl”.


Temat powłok jest bardzo popularny, produkty te tanieją i są bardzo dobra alternatywą dla wosków które nie mają możliwości aby utrzymać się na lakierze auta dłużej niż 3 miesiące bo po prostu się zmyją. A wszelkie zapewnienie producentów że ochronią auto na pół roku lub 12 miesięcy to bzdura i zwykły marketing. Po prostu każdy tłuszcz się zmyje nawet jak myjemy auto woda lub szamponem o „neutralnym ph”

Dlaczego kupiłem „chińską ceramikę” Mr. Fix:

- wiele osób przetestowało produkt na youtubie (w tym poważne firmy autodetailingowe)

- forum „kosmetykaaut.pl” również pozytywnie opiniowało produkt

- kupiłem na próbę, początkowo powłoka miała trafić na aluminiowe felgi.

O ceramicznych powłokach naczytałem się sporo, aż mnie głowa rozbolała, raczej byłem sceptycznie nastawiony:

- wysoka cena, bo i ile sam produkt kosztuje od 50 zł za „Mr. Fix” do 600 zł za renomowany „Gtechniq” to usługa nałożenia z przygotowaniem auta to wydatek od 1500-4000 zł w zakładzie detailingowym

- wątpliwa trwałość chociaż jest to produkt którego nie usuniemy chemicznie a tylko mechanicznie polerką do lakieru to podawana trwałość od 2-5 lat nie przekonuje mnie. Trzeba uzupełniać i serwisować powłokę co jest również sporym kosztem (ok 300 zł za wizytę) i jeśli zacznie schodzić częściowo z elementu to co zrobimy ? Połowa błotnika z powłoką, połowa bez ochrony i zaczynają pojawiać się tzw: swirle”. Czyli auto jak „krowa w łaty z powłoką i bez niej”

- nałożyłbym sam ale wszyscy bardzo straszą że to trudne. Ze powłoka musi być nakładana w zamkniętym pomieszczeniu (w garażu jest ciasno i ciemno a nie mam lamp profesjonalnych aby oświetlić lakier). Że musimy wypolerować lakier przed nałożeniem polerką mechaniczną czego niestety nie potrafię. Że powłoka zasycha szybko, przy temperaturze otoczenia 10 stopni w 8 minut ale na słońcu przy 25 stopniach ciepła nawet w 3 minuty. A gdy zaczniemy polerować zbyt szybko zetrzemy powłokę, gdy zbyt późno zacznie się mazać, powstaną przebarwienia i nie „dopolerujemy” auta niszcząc lakier bo zostanie zaschnięta pomazana powłoka.


Dlatego ceramika Mr. Fix leżała rok w mojej szafie, kupiłem buteleczkę 30 ml za ok 50 zł, po tym jak zamówiłem produkt okazało się że pojawiają się podróbki tej marki. Że są takie które nie twardnieją (test kapsla, nalewamy kilka kropelek” i po 2 dniach musi stwardnieć jak szkło i kruszyć się).
Byli i tacy którym powłoka po 3 miesiącach stwardniała na kamień w butelce. Złośliwi mówią ze Chińskie dzieci przelały utwardzacz.

Pod koniec marca na dworze było 12 stopni – stwierdziłem że na starym golfie spróbuje położyć, że nie tracę wiele, stare auto, próba na spojlerze dachowym i na drugi dzień kontrola.

Wnioski:

- To całe zamieszanie z przygotowaniem lakieru to nie jest ściema tylko że to dla tych którzy mają stare, zmatowiałe i porysowane auta. Tacy jak ja którzy maja zadbany lakier, z minimalna ilością micro rysek czyli swirli bo myją bezdotykowo i szczotka Vikan a nie twarda gąbką. Ja ręcznie doprowadzam lakier do efektu lustra i maskuje powiedzmy 90% wszystkich defektów.

- Mycie, glinkowanie, odtłuszczanie alkoholem izopropylowym IPA, potem Meguairs Ultimate Compound i „German Pad Tricolor” nakładanie mleczka twardą stroną. Ten specyfik nie natłuszcza lakieru jak inne mleczka AIO (All in One). Zostaje on „tępy” i ceramika łatwo przywrze. Jest lustro, prawie ideał więc gotowe do nałożenia powłoki ceramicznej.

- Wreszcie nakładanie. Ryzykuję na dworze, przecież nie kurzy się, dobra widoczność 12 stopni (gdy będzie 25 to pewnie wysychałoby za szybko), niektórzy po 6-8 minutach najpierw przecierają mokra mikro fibrą później dopolerowują na sucho. Ja od razu na sucho. Podobno widać jak robi się kolor tęczy jak powłoka przebarwia się. No na srebrnym lakierze nawet nie widać czy jest położona czy nie. Poleruje, po palcami czuć że coś jest na lakierze więc nie starłem. Po 2 godzinach druga warstwa. Niepotrzebnie tak się bałem, paniki narobili, wszystko poszło dobrze. Poł dnia to trwało

- Po operacji nie wolno mc samochodu przez 2 do 3 dni aż powłoka nabierze pełnej twardości. Podobno to 9H więc twardość szkła. W czym ta powłoka może być gorsza od tych renomowanych i drogich ? Bo pewnie twardość ma taką samą, ale może mniej „cermaiki w ceramice” że tak się wyrażę obrazowo i nie wytrzyma tyle co produkty markowe. A czy czasami te drogie to nie jest to samo? Czy czasami producenci nie robią z nas baranów i nie strzyga nas na kasę żądając 3-6 krotnie wyższa cenę za podobny lub taki sam produkt ?

- Efekt końcowy. No niby jest efekt tafli szkła na lakierze. Połysk straszny ale w dotyku powłoka nie jest tak śliska jak wosk. Ale woskować jej nie wolno bo wosk spłynie po myciu, nie przywrze i zatka ceramikę. Są specjalne środki do nakładania na ceramikę. Spad wody czyli kropelkowanie, no spektakularne nie jest, po wosku bywało lepiej. Auto odstawiam, będę testował od listopada i jak się utrzyma przez 4-5 miesięcy będę zadowolony, bardziej niż z wosku. Zostało mi jeszcze nieco mniej niż połowa buteleczki i druga w szafie nieotwierana.


Ostatnia aktualizacja: 05.04.2019 16:30:42
Dodano: 3 lata temu
Do yatsec: Tak. Cos napisze. Racja. Dzięki za przypomnienie
Dodano: 3 lata temu
Czekam na wpis o ceramice po roku od nałożenia, odgrażałeś się, że zrobisz:)
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Sam mam położonego GYEON. Na tyle się nie znam czy Twój jest lepszy czy gorszy. Sam piszesz, że zdarzają się podróbki. Teraz tylko bezdotykowe mycie. Pożyjemy zobaczymy.
Dodano: 5 lat temu
Do Tejlor: Forum czytałem, jednostkowy przypadek. a ten Angol łysy to nie znam tak dobrze języka, coś tam marudzi i nic nie pokazuje.
Ale dzieki
Dodano: 5 lat temu
Do glotox: zobaczymy. myślałem że skrytykujesz produkt. Bo pytanie czy ceramika A to to samo co Ceramika B.
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77:
https://www.youtube.com/watch?v=uXynw5a6EZo
https://kosmetykaaut.pl/topic/12002-9h-mrfix/
Dodano: 5 lat temu
Będzie pan zadowolony jak mawiał klasyk. Ceramika to ceramika i nie ma co dyskutować. Odpowiednio przygotowane auto, a to jest podstawa i kilka lat efekt murowany.
Dodano: 5 lat temu
Do Tejlor: ja mam od czerwca na czarnym lakierze i nie ma zadnego matowienia i dalej sie kropelkuje choociaz na dolnych partiach poprawialem przed zimą.
Dodano: 5 lat temu
Do Tejlor: ojej to jestem do tyłu z wiedza.
Matowienie brzmi strasznie. Ale to chyba nie wszystkie. To dzieje sie po jakim czasie.
Ma kolega linki?

Narazie nieveyrzucam buteleczek
Dodano: 5 lat temu
Oglądałem też kilka materiałów na YT i wychodziło, że ta powłoka nie daje dobrego efektu kropelkowania i potrafi matowieć, szczególnie na ciemnych lakierach. Zamówiłem jakieś 2 tyg na temu na Alieexpress do testów. Myślę, że nauczę się nakładać na samochodzie dziadka, by póżniej bez takiego stresu o czym pisałeś zadziałać z czymś profesjonalniejszym u siebie. Zobaczymy jak będzie wyglądać Siena w ceramice :).
Dodano: 5 lat temu
Do Typowy_Janusz: No niech sie kolega nie obrazi ale najlepiej uwalic sie z piwem na kanapie. Mam kolege który tez chce miec taki stan auta jak ja ale w jego mniemaniu go tez za duzo roboty i najlepiej posmarować lakier po umyciu pastą Tempo. Wierzy ze efekt będzie taki sam
Dodano: 5 lat temu
Ciekawe, ale za dużo roboty
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl