Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo MiTo Rakieta vel MiTozaur » Poprawianie fabryki i inne wybryki







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo MiTo
  • przebieg 18 036 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.4 16v
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2487 razy
Data wydarzenia: 02.05.2012
Poprawianie fabryki i inne wybryki
Kategoria: zmiany w aucie
Tytuł trochę na wyrost, ale co tam, może wyróżnienie będzie :D

Praktycznie od chwili zakupu MiTozaura nie dawała mi spokoju myśl, że z uwagi na przepisy obowiązujące we Włoszech (dla młodych kierowców cy cóś) oraz niższą cenę, najsłabsze MiTo są wyposażone w silniki przyblokowane do 78KM podczas gdy wersje sprzedawane np. w Niemczech lub UK - mają "nominalne" 95KM (w rzeczy samej to te same motorki, które występują np. w Fiatach Grande Punto).
Trzeba tu wyjaśnić, że dostępne od 2011 do chwili obecnej MiTo 78-konne posiadają już starsze konstrukcyjnie silniki 8-zaworowe, i tu się nie da wiele zrobić... Rakietę kupiłem w zeszłym roku, model 2010, z motorem 16V. Nie pozostało więc nic więcej jak rozejrzeć się za osobą zorientowaną w temacie, która podejmie się odblokowania. I wiecie co? Znaleźć rzetelnego i znającego się na rzeczy tunera nie jest w Polsce wcale tak łatwo. Zwłaszcza gdy chodzi o silniki benzynowe wolnossące. Łatwiej znaleźć fachurę od VW niż AR - życie :/
Cóż - rozumiem, że uturbione jednostki, zwłaszcza diesle, w których dodatkowo można wywalić DPF, EGR i porobić inne bajery - dają najbardziej spektakularne przyrosty mocy i momentu, a wiadomo, że ludzie zapłacą duże cyferki tylko za inne duże cyferki.
Powiem szczerze, że się prawie poddałem. Wstępne poszukiwania, wykonane rozmowy telefoniczne itp. nie były optymistyczne. Nikt nie chciał się podjąć zdjęcia blokady, wyglądało na to, że jeśli się uprę to pozostanie daleka podróż do Holandii lub Anglii. Nie dość, że trzeba by było poświęcić na taką wyprawę część urlopu to jeszcze paliwo, żarcie i nocleg zwiększyłyby niemały już koszt operacji.
Uparty człowiek ze mnie, więc szukałem dalej. Znalazłem wreszcie osobę godną polecenia, tunera znanego w światku AR i nie tylko. No tak, do Gliwic jest trochę bliżej niż do Nunspeet w Holandii :D W międzyczasie jednak trafił się spec jeszcze bliżej, w stolicy. 3 i pół godziny jazdy i 270 km w jedną stronę to już temat do zaakceptowania. Reasumując: pojechałem do Warszawy i tam oddałem MiTozaura w ręce specjalisty!
Efekty możecie obejrzeć poniżej na załączonym wykresie.

Jak się auto sprawuje? Jak dla mnie rewelacyjnie. Nie jest to przesiadka na wersję QV, ale zdecydowanie przyjemniej się jeździ. Motor z kagańcem zachowywał się jak należy do mniej więcej 4800 obrotów, później dławił się, co irytowało strasznie zwłaszcza podczas wyprzedzania - trzeba było redukować bieg. Teraz silnik Alfy kręci się do 6500 rpm i więcej - jak potrzeba :) Prędkość maksymalna po zmianie wzrosła również z 160 km/h do 180 km/h - pomiar dokonany na autostradzie, auto z pełnym bakiem, dwie osoby na pokładzie. Tak po prawdzie to przy 180 km/h odpuściłem... myślę, że MiTozaur poszedłby jeszcze, ale spietrałem :]

Oczywiście skorzystałem z okazji i po odblokowaniu Belli dokonałem pomiaru programem Dynolicious dla iPhone. Wyniki w załączeniu. Widać różnicę w porównaniu do testu przeprowadzonego wcześniej:

http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/alfa-romeo-mito/szybki-ale-czy-wsciekly-15141

Dla wnikliwych załączam linka do strony holenderskiego tunera - można tam zobaczyć ile im udało się wycisnąć z tego motorka w MiTo:

http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/200/auto/70.html

oraz odsyłacze do chyba najdokładniejszych w necie specyfikacji MiTo w obu wersjach (polecam tę stronę właścicielom innych aut - jest tu bardzo fajna porównywarka parametrów samochodów!):

http://www.automobile-catalog.com/car/2010/1184315/alfa_romeo_mito_1_4_16v_78.html

http://www.automobile-catalog.com/car/2009/1184330/alfa_romeo_mito_1_4_16v_95.html
Ostatnia aktualizacja: 02.05.2012 21:26:29
Dodano: 11 lat temu
Do Egontar: Katalogowo Picador ma nieco ponad 11 s do setki... Z uwagi na to, że to dieselek to możesz te wszystkie ekokagańce (DPF, EGR) pousuwać, zoptymalizować program i będzie spokojnie poniżej 10 s :) Mocy masz i tak myślę w sam raz a momentu tym bardziej :)
Dodano: 11 lat temu
Jestem pod wrażeniem! [up]
Dodano: 12 lat temu
12 s. do setki, nie jest źle.
Dodano: 12 lat temu
Do Masterek: Noo, italian muscle car :D
Dodano: 12 lat temu
Teraz to ma kopa.;)
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: No widzisz, bawią się w te same dyrdymały co producenci sprzętu komputerowego, którzy sprzedają ten sam chip w dwóch wersjach: pełnej i z zablokowanymi rdzeniami - dwie różne ceny podparte marketingowym i prawniczym bełkotem :]
Dla mnie w sumie wyszło na plus, auto w wersji 78KM + odblokowanie wyszło taniej niż MiTo 95KM "salonowe" :)
Ale masz racje, że ten kierunek w którym Fiat i inni podążają, na dłuższą metę może przynieść więcej szkody niż pożytku.
Dodano: 12 lat temu
Do anpa50: Dzięki! Dokładnie takiej korzyści się spodziewałem :)
Dodano: 12 lat temu
Do mantis30: Ale jaja. Jak w skuterach [smiech2] Zduszona Bella, przecież to wbrew logice. To auto o zacięciu sportowym. Co ten FIAT wyprawia? I jeszcze ten ślub z Chryslerem [rozpacz]
Dodano: 12 lat temu
Gratuluję, te koniki zyskane pomogą w jeździe napewno. Szczególnie przy wyprzedzaniu.
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: Ja bym to nazwał remapem :) W sumie to niewiele więcej niż identyczny motorek w innych autach teraz ma, ale nie powiedziałem ostatniego słowa w tym temacie ;)
Dodano: 12 lat temu
Zmiana zdecydowanie na plus, bo mocy nigdy za wiele. Jak na wolnossący silnik, to ten chiptuning (bo tak chyba trzeba nazwać zdjęcie tego kagańca) dał spory przyrost mocy :-)
Dodano: 12 lat temu
Jeżeli można mieć coś lepszego a przy tym podobną wytrzymałość to było warto. Pozdro
Dodano: 12 lat temu
Do mantis30: No to super:) własnie dodałem dziennik, można już zerknąć;)
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Zgadza się, u Cinka, ale trochę za daleko mi było... Mimo wszystko w przyszłości, po dokonaniu modyfikacji mechanicznych (dolot, wydech, planowanie głowicy, wałek, kute tłoki :P - pomarzyć można, no nie? ;)) to u Marcina będę robić strojenie.
Mam nadzieję, że z gwarancji na silnik nie będę musiał nigdy skorzystać ;)
Zdjęta była blokada i trochę pogrzebane. Przy tym motorku wiele więcej bez zmian mechanicznych się nie uzyska...

No to się pochwal co źeś wygrzebał :P
Dodano: 12 lat temu
Jeśli w Gliwicach miałeś robić, to pewnie u Cinka?;)

Nie stracisz gwarancji na silnik po tym zabiegu? No i było to bardziej "tuningowanie" czy ściąganie tej właśnie "blokady"?

Ja dziś do 3 nad ranem siedziałem w garażu...też efekt niezły jest:)
Dodano: 12 lat temu
Do majcher836: Info poszło na PW.
Dodano: 12 lat temu
Ile cię to kosztowało??
Dodano: 12 lat temu
Do mantis30: Wszystko zależy od tego ile kosztowałaby taka modyfikacja? Nie chciałbym prowadzić dużych nakładów finansowych na ten samochód z racji tego, iż powoli skłaniam się do zamiany na coś większego. Uwielbiam ten samochód przede wszystkim za to, że przy tej mocy daje tak dużo frajdy z jazdy i można poczuć się prawie jak w aucie sportowym. Niestety MiTo jest jak dla mnie trochę za małe. Ideałem była by Giulietta z pakietem Sport w wersji 170km. I koniecznie na tych felgach co mam w MiTo :) No ale zobaczymy.
Dodano: 12 lat temu
Do Kamiskl: Nabijałeś się, że startuje dwie sekundy do setki szybciej a 2 sekundy przy 100 km/h to jest trochę metrów ;) Czasem to może uratować życie :P
Nie myślałeś o remapie swojej MiTo? Z tego co wiem, to wersja jaką posiadasz, jest bardzo wdzięczna i podatna na takie zabawy. Bez ryzyka możesz mieć te 170 KM z QV a nawet więcej...
Dodano: 12 lat temu
Do mantis30: Nie ja się nie nabijam. Ja mówiłem zupełnie serio. Ja też przy 180 km/h w tak małym aucie jakim jest MiTo nie czułem się za pewnie.
Dodano: 12 lat temu
Do Kamiskl: Nie nabijaj się :> Każdy orze jak może... Owszem jazda z prędkością 180 km/h w MiTo do wybitnych przyjemności nie należy, ale ani nie ma specjalnie gdzie tak szybko się przemieszczać, ani legalnie ani bezpiecznie.
Zależało mi na poprawie elastyczności i zdjęciu ograniczenia (strasznie nie lubię jak ktoś mi coś narzuca) - cel został osiągnięty.

PS. MiTo QV powinno mieć motorek 1.75 TBi 235KM jak Giulietta QV.
Dodano: 12 lat temu
Nie no fajnie, że zwiększyłeś tą moc. Startuje 2 sekundy do setki szybciej niż poprzednio. :) Jak wrażenia przy 180km/h w małym MiTO?? Strach jechać szybciej, co nie ;)
Kurcze na początku wydawało mi się, że moje 155 hp będzie w zupełności wystarczające. Tymczasem najchętniej zamieniłbym ją na 170 z qv.
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Prawie 97 koni :P Heh, żałuję, że nie shamowałem auta przed zdjęciem blokady...
Z pewnością w przypadku większości aut zapas mocy i momentu jakiś jest chociażby z uwagi na różne warunki pracy, jakość paliwa, wilgotność powietrza itp. Ale wyśrubowanie parametrów zawsze powinno się robić z głową, nie każdy "tjuner" i jego klient mają tego świadomość. Dla mnie trwałość motorka ma priorytetowe znaczenie, bo niestety nie stać mnie na zmianę pojazdu co 2-3 lata...
Dodano: 12 lat temu
Widać wiedza popłaca. Różnica jest, 78 a 95 koni.

W dieslu nie tak łatwo jak wszyscy myślą, zbyt duży przyrost momentu obrotowego powoduje szybsze zużycie sprzęgła i koła dwumasowego.

Podobno 10% mocy można dodać bez problemu i umiejętnie, żeby na 1 i 2 biegu nie było zbyt gwałtownego przyrostu momentu w Niutonometrach.

Nie wiem czy to prawda ale w fabryce niektóre elementy dla wersji 100 konnej są wykonywane z innych materiałów jak dla wersji 140 konnej (półośki, sprzęgło, turbina, dwumas).

Jeśli sie mylę proszę o sugestie.

Cudów nie ma-ze 100 na 140 koni można przerobić (za te dwa tysiaki) ale nie wiem czy trwałość silnika i jego niektórych podzespołów będzie taka sama (np na 150 tyś km)
Dodano: 12 lat temu
Do SzarnaMamba: Dzięki :) No razem ze mną i etyliną zestaw waży tonę dwieście :] więc nie wiem czy masa nie jest "zbyt duża" ;) Ale warto było dokonać tej zmiany, bez dwóch zdań!
Dodano: 12 lat temu
No i gut ;)[up] Teraz to pewnie ma kopnięcie i "lata" bo masa raczej nie jest zbyt duża
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
40 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl