Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3133 razy
Data wydarzenia: 19.02.2012
Pomiar ciśnienia sprężania
Kategoria: serwis
Z ciekawości wykonałem dzisiaj pomiar ciśnienia sprężania w poszczególnych cylindrach.
Pierwsza czynnością było doprowadzenie silnika do temperatury pracy.
Temperatura cieczy chłodzącej ~90 stopni C.
Temperatura oleju nie zmierzona, czujnik z termoparą w drodze
Następnie:
- Rozpięcie wtyczki wtryskiwacza,
- Rozpięcie wtyczki zasilania do modułu zapłonowego,
- Wykręcenie wszystkich świec zapłonowych i przekręcenie chwilę rozrusznikiem (usunięcie sadzy, oraz stabilizacja napięcia po wyłączeniu silnika- zawyżone chwilowe wartości ze względu na ładowanie przez alternator)
Napięcie akumulatora przed pomiarami: 12,62V
I) ~14,5 Bar
II) ~14,5 Bar
III) ~14,5 Bar
IV) ~14,5 Bar
Napięcie akumulatora po pomiarach: 12,55V
Powtórzenie dla I cylindra:
I) ~14,5 Bar
Wahania poszczególnych wartości były bardzo nie znaczne tj. +/- 0.2 Bar, dlatego podałem wartości zbliżone.
Pomiarów dokonywałem na dwóch różnych miernikach, wartości pokryły się.
Najbardziej zadowalające jest to, że występuje bardzo dużo równomierność ciśnienia w każdym z cylindrów
Silnik wygląda aktualnie tak jak poniższym zdjęciu.
Dwie rzeczy psują estetykę:
- Prowizoryczne mocowanie osłony rozrządu, w której ułamały się zaczepy (wykonane w trasie i tak zostało do dziś)
- Stara rura dolotowa ciepłego powietrza do puszki filtra powietrza
Pozdrawiam
Ostatnia aktualizacja: 19.02.2012 00:29:19
Najnowsze blogi
Dodano: 22 godziny temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
4
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

prowizorki trzymają najdłużej