Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Polo tdi
»
Polo po 2 latach, refleksje, uwagi.
Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1193 razy
Data wydarzenia: 18.12.2011
Polo po 2 latach, refleksje, uwagi.
Kategoria: inne

W trasy autko się nadaje, osiągi są w porządku, do 120 wyprzedzanie nie sprawia problemu, powyżej jest już trudniej, no ale w końcu to nie golf tylko polo, prędkość maxymalna jaką udało mi się osiągnąć na naszym polskim paliwie to 208, na niemieckim paliwie pewnie z 5-10 więcej, pod górkę autko ma przewagę nad passatami bo jest lżejsze, sytuacja zmienia się podczas jazdy w 4,5 osób i bagaż, biegi są długie, szybkie ale za to kosztem dynamiki. Skrzynia pracuje precyzyjnie.
Po mieście mam mieszane uczucia, samochód jest specyficzny pod względem ruszania, kiedy jest zimny ma podwyższone obroty, kiedy się zagrzeje ma zmienne obroty, podczas jazdy na biegu jałowym ma ok 1000 a przy postoju na światłach ok 860. Niejednokrotnie po dzień dzisiejszy zdarza mi się że autko po prostu gaśnie mi podczas ruszania, nie rozumiałem tego i nie zrozumiem, żeby Parol zgasł muszę wcisnąć hamulec bo inaczej nie chce a tutaj ciężko, nawet kumpel który wsiadł 1 raz to na dzień dobry 2 x mu zgasł. Lusterka zdecydowanie za małe, ciężko w nich obserwować otoczenie z tyłu, auto za niskie, podjeżdżając do krawężnika łatwo haczyć plastikiem zderzaka.
Lubię zaczynać refleksje od krytyki bo nie ma co na dzień dobry rzucać wazeliny, auto jest zdecydowanie za małe w środku, odpowiedniki corsa, clio, yaris zostawiają go z tyłu, bagażnik względny, to z minusów.
Z plusów: wygląd przepiękny, tylko fiesta mogłaby z nim konkurować z klasie, dobrze trzyma się zakrętów chodź przy szybkiej jeździe zarzuca lekkim tyłem na zakrętach, ładowność ma przyzwoitą bo 350 kg wiozłem

Polecam samochodzik ale pod warunkiem, że nie będzie to jedyne auto rodziny, jest za małe. Jest to współczesne wizualnie atrakcyjne dzieło VW. Silniczek mógłby pracować ciszej na wolnych obrotach. Czas działania ogrzewania w zimie też daje wiele do życzenia. Oby służyło bezawaryjnie jak najdłużej.
Pozdrawiam użytkowników Polo i życzę bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy

Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez MarcinGP
Post sentymentalny, wrażliwi nie czytają:
Macie w pamięci takich ludzi za którymi tęsknicie? Ja tak, i tą osobą jest Andrzejek. Doktor, profesor informatyki stosowanej. Nauczył mnie tego, że ...
22
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
nic nie puka nic nie stuka :-) Po podniesieniu parametrów silnika mocy i momentu stał się jeszcze przyjemniejszym w jeździe. A już ma 115 tys.
Ale dzisiaj nie o tym. Dzisiaj o kolejnych ...
10
komentarzy
Dodano: 17 dni temu, przez mrBean_PKS
Cześć!
Po sprzedaży Tundry, jednak brakowało w domu większego auta. Tym bardziej, że ruszyła budowa i czasem może coś trzeba będzie podrzucić na budowę (niekoniecznie m3 płynnego ...
18
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Wankla stosuje z tego co mi wiadomo tylko Mazda i to w jednym modelu - RX-8, rozwiązano w niej problem trwałości silnika, ale mimo wszystko dalej dość dużo pali.. byłaby fajną alternatywą (1.3 i 250KM) gdyby palił tyle co zwykły 1.3.
Nie wiem czy słyszałeś o :
http://hovertour.idl.pl/pl/silnikx/silnikx.html
to jest dopiero pomysł
a miałeś może kiedyś przyjemność podróżowania jakąś np. Hondą, gdzie wyciska się 100KM z litra pojemności bez jakiejkolwiek sprężarki? albo majstersztykiem w tej dziedzinie - Honda S2000 - gdzie 2.0 ma aż 240KM?
mnie Peugeot też chodzi dość głośno, ale nie jest to jakoś specjalnie uciążliwe.. no bo nie wiem jak Ty, ale ja lubię jednak słyszeć silnik :D
Autko prezentuje się fajnie, a co do hałasu to diesle VW tak mają, są za to oszczędne.
Myślę, że te Polo w tej chwili jest chyba najlepsze w swojej klasie nawet pod względem designu. Jednakże teraz będzie wchodził nowy Peugeot 208, który prawdopodobnie powinien zmieść konkurencję. W 2012 nowe Clio, bardziej gadżeciarskie. Ale to wszystko jest w przyszłości w chwili obecnej Polo chyba jest nr 1.