Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Dacia Duster 4x2 » Podsumowanie roku eksploatacji.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Dacia Duster
  • przebieg 8 368 km
  • rocznik 2011
  • silnik 1.5 dCi eco2
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 3937 razy
Data wydarzenia: 30.09.2012
Podsumowanie roku eksploatacji.
Kategoria: obserwacja
Minął rok eksploatacji Dustera i pomyślałem, że mogę pokusić się o podsumowanie tego okresu wypominając wszelkie odkryte wady i zalety tego urządzenia. Muszę od razu zaznaczyć, że wszystkie odkryte wady wynikają najprawdopodobniej z ceny auta i są efektem szukania przez producenta oszczędności. Na szczęście producent nie szukał oszczędności w tym co w aucie najważniejsze tylko w całej mniej istotnej reszcie. Dodatkowo na korzyść auta przemawia niski przebieg, chociaż jeżdżę tyle ile potrzebuję a czasem nawet więcej...
W czasie roku nie wystąpiły usterki techniczne pojazdu.
Stwierdziłem następujące minusy:
- auto robi się głośne po przekroczeniu prędkości >120km/h /hałas wynika z braku aerodynamiki i wysokiej konstrukcji nadwozia, nie jest to hałas od silnika/;
- spalanie na autostradzie przy 130km/h i więcej wzrasta do 7l/100km /auto nie jest przeznaczone do szybkiej jazdy autostradowej, w końcu to SUV);
- fatalna jakość wykładziny podłogi auta - jest to bardzo wkurzające w czasie odkurzania, strzępi się niemiłosiernie;
- brak termometru (musiałem sam domontować) - no już taki banalny detal mogli dać - ja lubię wiedzieć czy mi grozi gołoledź;
- zbyt krótkie przełożenie biegów 1-2-3 w zasadzie w wersji 4x2 powinni zastosować normalne przełożenie - mogę ruszać nawet z trójki bez problemu a jedynka jest symboliczna;
- wysunięty obrys kół powoduje że auto brudzi się nieprawdopodobnie, wjeżdżając w błotnistą kałużę masz brudne drzwi po szyby;
- mało precyzyjny i przekłamujący komputer pokładowy;
- przycisk szyb elektrycznych w panelu przednim zamiast w drzwiach to już jakaś głupota;
Plusów jest zdecydowanie więcej:
- bardzo dobry, super elastyczny silnik;
- całkiem niezła dynamika zwłaszcza w najbardziej potrzebnych zakresach przyspieszeń;
- świetnie dające radę na nierównościach zawieszenie;
- rozważna jazda to na trasie spalanie rzędu 5-5,5 l/100km;
- brak rozbudowanej, zbędnej na codzień elektroniki zmniejsza możliwość awarii;
- wygodne fotele;
- duży ustawny bagażnik;
- ładny wygląd zewnętrzny (cecha subiektywna) auto wygląda na sporo droższe niż jest i wg mnie jest ładniejsze niż niektóre dwukrotnie droższe auta tej klasy;
Wnioski i co bym zmienił:
Auto warte swojej ceny tyle że nie dla snobów:)
Brakuje większej gamy silników - kupiłbym wersję w automacie z silnikiem dci 2.0 o mocy 130KM jeśliby taka opcja była. Wg mnie najsilniejszy silnik jest jeszcze ciut za słaby a benzynowy to wogóle porażka.
Mimo to, to co najważniejsze w aucie czyli silnik, zawieszenie. układ kierowniczy i skrzynia biegów spisują się bardzo dobrze. Z przeprowadzonego w serwisie ASO wywiadu wynika że nie ma praktycznie problemów serwisowych na gwarancji. Mam nadzieję, że następna generacja Dustera będzie nadal tania i jednocześnie pozbawiona tych drobnych wad oraz że będzie kiedyś w ofercie jakiś adekwatny do wielkości auta silnik. Dziś jedynym silnikiem gdzie auto ma jaką taką dynamikę jest DCI110 z 240Nm ale to nadal ciut za mało jak na mój gust. Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnia aktualizacja: 30.09.2012 13:28:12
Dodano: 11 lat temu
Do Raphael: Tempomat? Przydatny na autostradzie a Dustar to nie pojazd na autostradę (patrz mój wpis). Za to nowy model Dacia Lodgy to super ciekawa propozycja dla rodziny - i ma tempomat:)
Dodano: 11 lat temu
Ciekawy wpis - uważam, że niejednemu się przyda. Myślę teraz o jakimś większym wozie i pod uwagę biorę też Dustera, ale... brak tempomatu mógłby być dla mnie problemem. Może szybko wypuszczą Dustera II, gdzie będzie ten "luksus".
Dodano: 11 lat temu
Do Szkrobi: spoko, dzięki kolego za wyjaśnienia. Ogólnie jest ok :)
Dodano: 11 lat temu
Do Kropkojezdzca: Dokładnie - wertepami to ja się zbytnio nie przejmuję. Nieraz wyjeżdżam z zablokowanych parkingów na skuśkę przez wysokie krawężniki, czego nie ośmieliłbym się zrobić osobówką bo straciłbym co najmniej dolną listwę albo zgiął felgę.
Dodano: 11 lat temu
Do MaArek77: Sterowanie radiem przy kierownicy jest oczywiście wraz z radiem do kupienia w opcji ale ja tego nie wziąłem a dlaczego to oddzielny temat. Automatyczna klima - akurat wolę zwykły nawiew manualny który sobie guziczkiem w dowolnym momencie wyłączam. To dla mnie nie wada.
Moja wersja jest wyposażona w szerokie boczne listwy - przypadkowo przewidziałem brudzenie ale wziąłem głównie z powodu parkingowego chamstwa, zwłaszcza na parkingach dużych marketów.
Komputer nie przekłamuje dramatycznie- po prostu mógłby być precyzyjniejszy (szczegół).
Jeszcze uwaga co do brudzenia - może to też dlatego że ja mogę sobie pozwolić na więcej - uświadomiłem sobie właśnie że w życiu z taką prędkością nie wjechałbym w kałużę zwykłą osobówką. Wjeżdżając szybko ma się fest rozbryzg:)
Dodano: 11 lat temu
Całkiem przyjemny się ten samochód wydaje, te wady rzeczywiście są troche napisane tylko po to żeby jakieś były ;) Ostatnio jadąc w trase na wschód było tyle remontów na drodze, a drogowcy sie nie patyczkowali tylko zrobili progi nowego asfaltu grubo ponad 5cm tak że myślałem że koła zgubie ;/ Czsami przydaje sie coś takie uterenowionego ;)
Ładny wpis, Pozdrowienia
Dodano: 11 lat temu
Świetne podsumowanie - rzeczowe i pomocne.
Dobrze że coraz więcej osób się na takie wpisy decyduje.
Dla mnie do minusów tego auta zaliczyłbym brak możliwości zakupu klimatyzacji automatycznej oraz sterowania radiem w kierownicy

Zdziwiły mnie taki rzeczy jak:
- wysunięty obrys kół powoduje że auto brudzi się nieprawdopodobnie, wjeżdżając w błotnistą kałużę masz brudne drzwi po szyby. To jest wada niestety, tak jak brak bocznych listew (przydatne wobec braku kultury na parkingach)
- mało precyzyjny i przekłamujący komputer pokładowy (dziwne, bo myślałem ze jak takie urządzenie jest to pokazuje wszystko zgodnie z prawdą (prosta elektronika).

Powodzenia, Duster jest ok pomimo tych wad :) Dla mnie wpis tygodnia !

Dodano: 11 lat temu
Do BBK22470: Musisz mieć świadomość, że żeby miało to sens trzeba wyjechać Dusterem w cenie powyżej 60 tys. zł. Cena od 39900,00 to taki golec że szok. Oczywiście tylko diesel (najlepiej 110KM) bo oferowane auto z silnikiem benzynowym od Clio jest za słabe i przez to pali jak smok.
Dodano: 11 lat temu
Zgadzam się z sajeks i mam szczerze mówiąc coraz większą chęć na Dustera. Już jesteśmy po pierwszym widzeniu w salonie i czekam na jazdę próbną.
Dodano: 11 lat temu
Albo tu...;)
http://www.youtube.com/watch?v=wuxAlH0MIBQ&feature=related
Dodano: 11 lat temu
Do Szkrobi: kwestia gustu, myślę, że dobre chlapacze nadałyby jej rasowy, szutrowy wygląd, choć z drugiej strony jak oglądam testy próżno takich szukać w Dusterze.
http://www.youtube.com/watch?v=5XZOAs127Gg&list=LPIwHhg7bhBOA&index=7&feature=plcp
Dodano: 11 lat temu
Do Masterek: Chlapacze strasznie by go oszpeciły. Już wolę częściej umyć. Auto ma na całej długości boków szerokie listwy chroniące przed kamykami. To doposażenie (opcja) poprawiło wygląd i w praktyce chroni drzwi przed kamykami, brudzeniem i bezmyślnym otwieraniem drzwi przez parkujących obok.
Dodano: 11 lat temu
DD.[puchar]

A z tymi chlapaczami nie żartowałem - dobrze chronią drzwi przed brudem i kamieniami... tylko to już kwestia estetyki (nie każdy lubi gumy) no i jak często zjeżdżasz z asfaltu...
Dodano: 11 lat temu
Do Szkrobi: Bo po co się chłopie w tym życiu szczypać, kiedy można się podrapać. Nic nie jest idealne, a to co jest w życiu fe, to trzeba brać na klatę. Życie ma się jedno, a samochodów jest od metra. Pozdro.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Ten komentarz był THE BEST:)
Na dodatek fakt - napisałeś prawdę. To wszystko to oczywista oczywistość. Z takim podejściem życie jest przyjemne. Pozdrawiam urodzonego optymistę.
Dodano: 11 lat temu
W sumie chyba pozytywnie
Pozdrawiam
Dodano: 11 lat temu
Jak się brudzi załóż szerokie chlapacze...
Dodano: 11 lat temu
Te minusy to są plusy...Odkurzaj częściej, to brud nie będzie się wcierał w tapicerkę, termometr już masz, przy wolniejszej jeździe na autostradzie zaoszczędzisz i masz błogą ciszę. Sięgając do przyciska szyb rozciągniesz się nieco. Kałuże? Omijaj je bo nie wiadomo czy są głębokie. Chronisz tym samym zawieszenie i dbasz o czystość auta. Przełożenia biegów? czujesz że jedziesz manualem i wesoło sobie mieszasz lewarem. Komputer? Zbędny szczegół, który i tak nic nie daje. Wystarczy wskaźnik poziomu paliwa i prosty matematyczny wzór na średnie spalanie. Nie widzę najmniejszych przesłanek na to, żeby nie być zadowolym posiadczem z tej dorożki.
P.S. Idzie zima... uważaj na hamulec ręczny.
Dodano: 11 lat temu
Dobrze, że więcej plusów.;)
Dodano: 11 lat temu
już nie moge sie doczekac przyszłego roku
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl